• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt kładki z lotniska do stacji PKM będzie poprawiony. Pójdziemy krótszą drogą?

Maciej Naskręt
10 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
W ubiegłym tygodniu wmurowano kamień węgielny pod budowę stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Port Lotniczy. Budowa całej linii ma się zakończyć w połowie 2015 roku. W ubiegłym tygodniu wmurowano kamień węgielny pod budowę stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Port Lotniczy. Budowa całej linii ma się zakończyć w połowie 2015 roku.

Władze lotniska i szefostwo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przeanalizują dokumentację kładki łączącej powstającą stację PKM z Terminalem T2. Spotkanie w tej sprawie ma odbyć się jeszcze w tym tygodniu. Jest szansa, że podróżni będą mieli bliżej z pociągu do samolotu.



Po naszym artykule z czerwca o tym, że kładka łącząca port lotniczy z powstającym przystankiem PKM nie jest zbyt przyjazna dla pasażerów, inżynierowie jeszcze raz przemyślą plany obu inwestycji.

Przypomnijmy: spółka Port Lotniczy Gdańsk, zarządzająca gdańskim lotniskiem, zakłada, że piesi po przylocie przejdą z nowej części terminalu do stacji PKM kładką w kształcie litery "L". Ten zawijas wydłuży drogę pasażerom o ok. 60 metrów. Pierwotnie PKM proponowała budowę kładki prostopadle wychodzącą z terminala w kierunku peronu. Okazało się jednak, że na jej drodze stoi filar podtrzymujący konstrukcję rozbudowywanej części terminala, którego w żaden sposób nie można przesunąć.

Możliwe jednak, że piesi pójdą krótszą drogą.

- Kładki co prawda nie przesuniemy, ale proponujemy przedłużenie peronu przy lotnisku do wysokości proponowanego przez nas wejścia - powiedział Trojmiasto.pl Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk.

Z naszych informacji wynika, że pod koniec minionego tygodnia władze lotniska wysłały pismo w sprawie korekty projektu budowlanego do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W poniedziałek dokument dotarł już do kolejarzy.

- Nasi projektanci analizują propozycję portu lotniczego. W tej sprawie ma odbyć się wewnętrze spotkanie, na którym zostanie ustalone dalsze działanie - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.

Oprócz kładki piesi będą mieli do dyspozycji dwa zejścia z peronów na poziom ulicy. Niestety, nie będą one wyposażone w schody ruchome. Powód? Przykład dla wykonawcy - spółki PKM - płynie z Parku Handlowego Matarnia, gdzie ruchome pochylnie wystawione na zimowe warunki atmosferyczne są wyłączone przez obsługę, by nie uległy uszkodzeniu.

Rozbudowa Terminala T2 i budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową to dwie równoległe w czasie inwestycje. Obie mają zakończyć się w połowie 2015 r. Pierwsze przedsięwzięcie zakłada zwiększenie kubatury istniejącej hali o ok. 30 proc. Budowlańcy powiększą halę w kierunku zachodnim - wzdłuż lotniska. Pierwsza łopata ma być wbita we wrześniu, na początku lipca został ogłoszony przetarg na wykonawcę rozbudowy. W nowej części terminalu mają być obsługiwane przyloty.

Drugie przedsięwzięcie - budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - obejmuje wykonanie, zaraz za ulicą, przed frontowymi drzwiami terminalu T2, stacji kolejowej Gdańsk Port Lotniczy, która powstanie jednocześnie z linią łączącą Wrzeszcz z Osową.

Miejsca

Opinie (76) 8 zablokowanych

  • taka jakś prosta będzie (1)

    i co gorsze tańsza

    • 1 1

    • wlasnie dobrze ze tanie i krocej bo to wszystko z podatkow idzie

      • 0 0

  • Żenujący problem produkcji metropolitalnych euromózgów

    Zapraszam na stację kolejową Luton Airport Parkway (można odwiedzić w jeden dzień w ramach delegacji:) aby obejrzeć kładkę i duże windy dla ludzi walizami i wózkami (nie tylko "dla niepełnosprawnych" co wynika z przepisów UE), winda spora jest też w IKEA Gdańsk - taka na miarę rozwiniętego portu lotniczego.

    • 4 0

  • No jakie bliżej ? (2)

    Chciałem nieśmiało zauważyć, że jak ktoś z kierunku Gdańsk-Wrzeszcz wsiądzie na początek pociągu to bęzie dymać na koniec peronu, pochylnią i dopiero kładką nad jezdnią czyli wychodzi na to samo jak ta niby nierozumna kładka (trasa zielona na fot. nr 3).
    Kaszubi z początku swojego pociągu zaoszczędzą sobie spaceru przez peron, a ci z końca pociągu będą mieli to samo co strusie pędziwiatry z kier. Wrzeszcz.
    Jedyna przewaga trasy czerwonej(poprawionej) jest taka, że łączy się (prawie) z istniejącym terminalem a nie planowanym.

    • 3 1

    • (1)

      wyobraz sobie ze mosiz przejsc przez caly peron a potem zielona kladka. najlepiej wybodowac dwie czerwone kladki po obu stronach stacji PKM.

      • 0 1

      • od strony Kaszub : masz rację !

        z Gdańska żeby nie pomykać przez tory z wazlizami
        trzeba zmienić poziom - potrzebna pochylnia, a peron powinien być w miarę poziomo..., więc jw.
        Można by jeszcze wstawić windy, ale to komplikuje sprawę dosyć mocno...

        • 0 0

  • bo to po prostu nie najlepiej zaprojektowane terminale pod względem ergonomicznym...

    • 3 0

  • inteligenca (1)

    Widac lotnisko nie pomyslalo. komu bedzie sie chcialo isc na konie terminalu a potem jeszcze tym korytarzem. PKM postapilo madrze skracajac droge o te kilkanscie metrow i budujac kladke blizej( moze te kilkanascie metrow uratje kogos od spoznienia sie na pociag). pozatym mam watpliwosci co do rozbudowy terminalu. mam jeszcze tylko taki jeden wlasny pomysl ze mozna zbudowac dwie kladki jedna taka jaka zaproponowalo PKM i jeszcze jedna po drogiej stronie terminalu. A jagby jednak powstala ta kladka co proponuje lotnisko to niech ja przesuna blizej srodka.

    • 1 0

    • zgadza się

      kładka 1: z +/- środka peronu do +/- środka odlotów
      kładka 2: a niech że już idzie tą śmieszną L-ką
      i ruch byłby jednokierunkowy i wszystko miałoby sens
      chyba

      • 0 0

  • co za nędza (1)

    lotnisko bez tarasu widokowego, śmiechu warte

    • 3 1

    • Najblizszy czynny taras widokowy jest we Wroclawiu.

      • 2 0

  • a moze dwie kladki - wejscie, wyjscie?

    • 0 0

  • Do Gdańska można wpuścić Roana Atkinsona

    i kolejne przygody Jasia Fasoli gotowe. Takie miasto...taka PKM.

    • 0 0

  • debil

    miliardy zl na kolej ,ktoraej wagony beda puste . a mieszkancy 50 metrow od terminala nie maja kanalizy i prawdopodobnie zbuzono lazienke pewnej rodzinie. oto wizualizacja Jozefa Baka -.............//?()

    • 0 0

  • 10 m. zamiast 60 m. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Po co wydłużać drogę dla pasażerów z powodu jednego filara?? wystarczy tylko lekko przedłużyć drogę tak aby wyjście było tuz obok filara?!!!! Zamiast 60 m. będzie 10 m. Nie było by wygodniej????

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane