• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Promy na Bałtyku

TN
29 września 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Perspektywy rozwoju ruchu promowego na Bałtyku były tematem rozmów na Międzynarodowej Konferencji Promowej w gdyńskim hotelu Nadmorskim.

- Przed Polską, jeśli chodzi o ruch promowy, stoją jeszcze duże wyzwania - mówi Bogdan Ołdakowski z Actia Forum, organizator konferencji. - Perspektywy są dobre. Przede wszystkim duże bałtyckie firmy żeglugowe widzą w naszym kraju spory rynek. Ich zdaniem Polacy będą coraz więcej podróżować, a jednocześnie wzrośnie zainteresowanie podróżami do Polski. Wśród nowych kierunków można mówić m.in. o Finlandii. Problem polega na tym, że ktoś musi zaryzykować. Promy są bardzo konkurencyjne wśród środków transportu, zarówno jeśli chodzi o przewóz ludzi, jak i towarów. Wystarczy wspomnieć, że ruch lotniczy ze Skandynawią obejmuje właściwie tylko sferę biznesową. W całej reszcie promy zdecydowanie prowadzą.

Trójmiasto zdaniem specjalistów ma duży potencjał, choć na razie rozwój połączeń promowych odbywa się dosyć powoli, a nie wszystkie powstałe linie są utrzymywane (jak choćby na trasie Gdańsk-Kopenhaga). Są jednak i pozytywne przykłady, jak sukces linii Gdynia-Karlskrona.

- Morze Bałtyckie stało się praktycznie morzem wewnętrznym Unii Europejskiej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni. - Z naszego punktu widzenia ocena kilkuletniego funkcjonowania połączenia z Karlskroną i jego bardzo dobrych wyników ekonomicznych wskazuje, że tego typu transport będzie się rozwijał.

Nowy terminal promowy w Gdyni ma znacznie większe zdolności przeładunkowe niż dotychczas i daje nam szanse na kolejne połączenia. Czekamy, jak do tego odniosą się armatorzy. Wśród nowych kierunków można pomyśleć m.in. o Wschodzie. Dawniej istaniała już koncepcja połączenia z Kłajpedą, siostrzanym miastem Gdyni. Wówczas nie było wystarczającego zainteresowania. Dziś brak autostrady łączącej unijne miasta bałtyckie z Polską i resztą krajów UE stwarza szanse połączeniom promowym. Bardzo poprawne stosunki z Obwodem Kaliningradzkim nie zastąpią jednak bezpośredniego połączenia bez barier granicznych.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (66)

  • Eeee tam,

    najbardziej podobała mi się informacja, że podczas wizyty u Cara naszemu Carewiczowi przypomniano, że są jakieś należności do zapłaty w związku z przejęciem(czy odkupieniem?) samolotów z demobilu NRD-wskiego. Ha, ha, ha, to się nazywa robić "dobre" interesy!

    • 0 0

  • Baja, nie wiesz że Polacy potrafią robić "dobre" ynteresy...

    • 0 0

  • art, jako Polak, robi równie wspaniałe ynteresy, co nie panie art ?

    • 0 0

  • A skąd wiesz że Art:) to Polak?

    • 0 0

  • Człowieku, mieszkasz na tym forum ? Wystarczy pierdnąć i już się pojawiasz?

    Nie wiem jakiej jesteś narodowości, ale jeżeli udzielasz się tu w języku polskim, to pomyśl zanim napiszesz.

    • 0 0

  • kto to jest szczepan?

    • 0 0

  • Te, szczepan ales sie wygadal. A ty skad tu sie wziales? Na dodatek
    raczej jak widze ty podczepiasz sie pod czyjes wypowiedzi. Nie widzisz tego?
    Chlopie, napisz cos na temat artykulu a nie atakuj innych, dobrze?
    Nika - to jest jak widac jakis dupek zoledny. Amen

    • 0 0

  • Dupek żołędny.

    • 0 0

  • amen

    • 0 0

  • I niech pokój zaświeci nad jego duszą.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane