- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21777__kr.webp)
- Przed Polską, jeśli chodzi o ruch promowy, stoją jeszcze duże wyzwania - mówi Bogdan Ołdakowski z Actia Forum, organizator konferencji. - Perspektywy są dobre. Przede wszystkim duże bałtyckie firmy żeglugowe widzą w naszym kraju spory rynek. Ich zdaniem Polacy będą coraz więcej podróżować, a jednocześnie wzrośnie zainteresowanie podróżami do Polski. Wśród nowych kierunków można mówić m.in. o Finlandii. Problem polega na tym, że ktoś musi zaryzykować. Promy są bardzo konkurencyjne wśród środków transportu, zarówno jeśli chodzi o przewóz ludzi, jak i towarów. Wystarczy wspomnieć, że ruch lotniczy ze Skandynawią obejmuje właściwie tylko sferę biznesową. W całej reszcie promy zdecydowanie prowadzą.
Trójmiasto zdaniem specjalistów ma duży potencjał, choć na razie rozwój połączeń promowych odbywa się dosyć powoli, a nie wszystkie powstałe linie są utrzymywane (jak choćby na trasie Gdańsk-Kopenhaga). Są jednak i pozytywne przykłady, jak sukces linii Gdynia-Karlskrona.
- Morze Bałtyckie stało się praktycznie morzem wewnętrznym Unii Europejskiej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni. - Z naszego punktu widzenia ocena kilkuletniego funkcjonowania połączenia z Karlskroną i jego bardzo dobrych wyników ekonomicznych wskazuje, że tego typu transport będzie się rozwijał.
Nowy terminal promowy w Gdyni ma znacznie większe zdolności przeładunkowe niż dotychczas i daje nam szanse na kolejne połączenia. Czekamy, jak do tego odniosą się armatorzy. Wśród nowych kierunków można pomyśleć m.in. o Wschodzie. Dawniej istaniała już koncepcja połączenia z Kłajpedą, siostrzanym miastem Gdyni. Wówczas nie było wystarczającego zainteresowania. Dziś brak autostrady łączącej unijne miasta bałtyckie z Polską i resztą krajów UE stwarza szanse połączeniom promowym. Bardzo poprawne stosunki z Obwodem Kaliningradzkim nie zastąpią jednak bezpośredniego połączenia bez barier granicznych.
Opinie (66)
-
2004-09-29 19:32
Eeee tam,
najbardziej podobała mi się informacja, że podczas wizyty u Cara naszemu Carewiczowi przypomniano, że są jakieś należności do zapłaty w związku z przejęciem(czy odkupieniem?) samolotów z demobilu NRD-wskiego. Ha, ha, ha, to się nazywa robić "dobre" interesy!
- 0 0
-
2004-09-29 19:52
Baja, nie wiesz że Polacy potrafią robić "dobre" ynteresy...
- 0 0
-
2004-09-29 21:12
art, jako Polak, robi równie wspaniałe ynteresy, co nie panie art ?
- 0 0
-
2004-09-29 21:17
A skąd wiesz że Art:) to Polak?
- 0 0
-
2004-09-29 21:22
Człowieku, mieszkasz na tym forum ? Wystarczy pierdnąć i już się pojawiasz?
Nie wiem jakiej jesteś narodowości, ale jeżeli udzielasz się tu w języku polskim, to pomyśl zanim napiszesz.- 0 0
-
2004-09-29 21:31
kto to jest szczepan?
- 0 0
-
2004-09-29 21:35
Te, szczepan ales sie wygadal. A ty skad tu sie wziales? Na dodatek
raczej jak widze ty podczepiasz sie pod czyjes wypowiedzi. Nie widzisz tego?
Chlopie, napisz cos na temat artykulu a nie atakuj innych, dobrze?
Nika - to jest jak widac jakis dupek zoledny. Amen- 0 0
-
2004-09-29 21:39
Dupek żołędny.
- 0 0
-
2004-09-29 21:40
amen
- 0 0
-
2004-09-29 22:00
I niech pokój zaświeci nad jego duszą.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.