• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Promy na Bałtyku

TN
29 września 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Perspektywy rozwoju ruchu promowego na Bałtyku były tematem rozmów na Międzynarodowej Konferencji Promowej w gdyńskim hotelu Nadmorskim.

- Przed Polską, jeśli chodzi o ruch promowy, stoją jeszcze duże wyzwania - mówi Bogdan Ołdakowski z Actia Forum, organizator konferencji. - Perspektywy są dobre. Przede wszystkim duże bałtyckie firmy żeglugowe widzą w naszym kraju spory rynek. Ich zdaniem Polacy będą coraz więcej podróżować, a jednocześnie wzrośnie zainteresowanie podróżami do Polski. Wśród nowych kierunków można mówić m.in. o Finlandii. Problem polega na tym, że ktoś musi zaryzykować. Promy są bardzo konkurencyjne wśród środków transportu, zarówno jeśli chodzi o przewóz ludzi, jak i towarów. Wystarczy wspomnieć, że ruch lotniczy ze Skandynawią obejmuje właściwie tylko sferę biznesową. W całej reszcie promy zdecydowanie prowadzą.

Trójmiasto zdaniem specjalistów ma duży potencjał, choć na razie rozwój połączeń promowych odbywa się dosyć powoli, a nie wszystkie powstałe linie są utrzymywane (jak choćby na trasie Gdańsk-Kopenhaga). Są jednak i pozytywne przykłady, jak sukces linii Gdynia-Karlskrona.

- Morze Bałtyckie stało się praktycznie morzem wewnętrznym Unii Europejskiej - mówi Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni. - Z naszego punktu widzenia ocena kilkuletniego funkcjonowania połączenia z Karlskroną i jego bardzo dobrych wyników ekonomicznych wskazuje, że tego typu transport będzie się rozwijał.

Nowy terminal promowy w Gdyni ma znacznie większe zdolności przeładunkowe niż dotychczas i daje nam szanse na kolejne połączenia. Czekamy, jak do tego odniosą się armatorzy. Wśród nowych kierunków można pomyśleć m.in. o Wschodzie. Dawniej istaniała już koncepcja połączenia z Kłajpedą, siostrzanym miastem Gdyni. Wówczas nie było wystarczającego zainteresowania. Dziś brak autostrady łączącej unijne miasta bałtyckie z Polską i resztą krajów UE stwarza szanse połączeniom promowym. Bardzo poprawne stosunki z Obwodem Kaliningradzkim nie zastąpią jednak bezpośredniego połączenia bez barier granicznych.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (66)

  • Anka mam dla Ciebie zle wiesci. DFDS (armator) w lutym tego roku
    wycofal sie sie z pomyslu powrotu na ta linie. Takze klops. Co do
    Wizzair -u cos mi sie zdaje, ze tez do Ciebie nie lata. Przykro mi.

    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Dzieki!

    Dzieki Fikander? za informacje. Ale moze wiesz dlaczego ten WIZZ nie lata? Oglaszali sie chyba dwa miesiace ze od 15.09 beda loty z Malmö do Gdanska i teraz cisza (nic o tym nie ma na ich stronie)... Bede wdzieczna za wszelkie informacje!
    POZDRAWIAM

    • 0 0

  • Anka, najlepiej to sprawdzic na ich stronie,
    łap linka:) na ich mapke z trasami:

    http://wizzair.com/pl/timetable.shtml

    Muka;)

    • 0 0

  • sorry, nie doczytalem juz bylas na ich stronie...
    Nic mi wiecej nie wiadomo....

    • 0 0

  • NIESTETY

    BIEDA

    • 0 0

  • do Helsinek

    Sęk w tym, że w Polsce mało komu chce się chcieć.
    Dlaczego do tej pory nie ma promu do Helsinek ?????????
    Panowie armatorzy, weźcie się do roboty dla LUDZI, dla PASAŻERÓW, nie zaś wyłącznioe dla własnych wysokich zarobków.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane