• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prototyp pojazdu na obronę magisterki

Magdalena Raszewska
16 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:48 (16 czerwca 2008)
Pojazd, skonstruowany przez studentów Politechniki Gdańskiej może mieć szerokie zastosowanie. Pojazd, skonstruowany przez studentów Politechniki Gdańskiej może mieć szerokie zastosowanie.

Czterech studentów Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej stworzyło prototyp dwukołowego jednoosiowego pojazdu, napędzanego silnikiem spalinowym. Zrobili to w ramach pracy magisterskiej.



Praca nad projektem, od momentu zrodzenia się pomysłu do jego realizacji, trwała rok. Studentów zainspirowali promotorzy z Katedry Pojazdów i Maszyn Roboczych. Był problem z nazwą dla skonstruowanej maszyny, więc jej twórcy - Tomasz Bianga, Michał Gralla, Wojciech Kempa i Marek Koczerga - roboczo nazywali ją wahadłowcem. W poniedziałek zapadła decyzja, że ich dzieło funkcjonować będzie pod nazwą "Ryksza".

- Pojazd jest napędzany silnikiem spalinowym przez przekładnię hydrauliczną. Koła mają 1800 mm średnicy, a pomiędzy nimi wisi gondola z kierowcą. Całość ma 190 cm szerokości - tłumaczy nam jeden z projektantów (chłopcy ustalili, że występować bedą jako zespół), dodając, że pojazd ma bardzo dobrą mobilność i może mieć różne zastosowania. - Jeden z promotorów zasugerował, że gdyby stworzyć gondolę w kształcie walca, pojazd mógłby mieć zastosowanie militarne. Walec przy odpowiedniej grubości sam w sobie jest profilem, który jedynie trafiony osiowo może zostać uszkodzony. Pojazd może też być wykorzystywany do pokonywania terenów trudnodostępnych, niekoniecznie w warunkach ziemskich - opowiada.

Oficjalna prezentacja pojazdu odbędzie się we wtorek i będzie jednocześnie częścią obrony pracy magisterskiej. Wezmą w niej udział władze uczelni. W ten sposób promotorzy i inni zainteresowani będą mieli szanse zapoznać się z projektem w praktyce, a nie tylko oglądać go na zdjęciach i filmach.

Pierwsze próby "Rykszy" odbyły się pod koniec maja. Choć nie było testów na dłuższych odcinkach, projektanci są przekonani o wytrzymałości technicznej swojego dzieła.

Pomotorami pracy są prof. dr hab. inż. Jerzy A. Ejsmont i dr inż. Grzegorz Ronowski.

Opinie (71) ponad 10 zablokowanych

  • Zrób jeśli potrafisz

    Otóż tak, o tym pojeździe dowiedziałam się jako jedna z pierwszych, z racji tego, iż jednym z konstruktorów jest mój wujek. Takie komentarze są żałosne z racji tego,że tak naprawdę nie każdy umiałby coś takiego skonstruować. Ludzie->Zanim zaczniecie się nabijać zróbcie coś wielkości igły, ale tak wartościowego. Skoro jest to takie proste to czemu nikt wcześniej niczego takiego nie skonstruował! Też mi wielcy wynalazcy! Takie obraźliwe teksty są tylko dowodem zazdrości. Na prawdę wielki ŻAL!

    • 0 0

  • (chłopcy ustalili, że występować bedą jako zespół),

    w chwili obrony magisterki, ma sie 24 lub wiecej lat. Troche poznawo, aby doroslych mezczyzn nazywac chlopcami

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane