- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Prywatnie po Trójmieście
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/20/300x0/20959__kr.webp)
- Na początku grudnia ukaże się zaproszenie do udziału w prywatyzacji SKM. W ubiegłym roku zrobiliśmy rozeznanie, czy byliby chętni i zgłosiło się dziewięć firm - powiedział Bogdan Waligórski, członek zarządu PKP S.A.
Podkreślił, że jest to pilotażowa prywatyzacja w ramach PKP, gdyż nie został jeszcze ustalony system finansowania przewozów regionalnych. Ma nadzieję, że do czasu rozstrzygnięcia przetargu uda się wspólnie z samorządami system ten wypracować.
Waligórski podsumował dwa lata działalności PKP w nowym systemie organizacyjnym i przedstawił plany działania na najbliższe lata. Obejmują one dalszą restrukturyzację zobowiązań firmy, stworzenie nowego sposobu finansowania przewozów regionalnych (miałyby przejmować je samorządy) oraz prywatyzację m.in. SKM, WKD i Cargo, co pomóc ma w podniesieniu poziomu usług i ułatwiać konkurencję po wejściu Polski do Unii Europejskiej.
- Od 1 maja będziemy bowiem zobowiązani do udostępnienia 20 procent naszego rynku innym przewoźnikom - powiedział Waligórski.
Rozpoczęto również przygotowania do modernizacji linii kolejowej E-65 z Gdyni do Warszawy. Na razie powstało studium wykonalności modernizacji. Zakłada, że po zakończeniu inwestycji trasę w Gdańska do Warszawy można będzie pokonać w 163 minuty, zamiast obecnych 223 minut, a w momencie wprowadzenia szybkiego pociągu pendolino czas przejazdu może wynieść nawet 123 minuty.
- Wszystko zależy oczywiście od tego, czy rząd będzie w stanie kupić dla PKP nowy tabor - powiedział Stefan Hajduk, dyrektor spółki Parsons Brinckerhoff, która wykonała studium.
Inwestycja, która rozpocząć ma się w przyszły roku kosztować będzie ponad 700 mln euro.
Zasłużonym dla PKP pracownikom wręczono z okazji święta odznaczenia państwowe: krzyże zasługi i medale resortowe.
Opinie (78)
-
2003-11-28 17:55
leci z grzmotem
wali z łoskotem
wyją turbiny
od pendoliny
kraj cały przecina
ta pendolina
we dwie godziny
bede u rodziny
tak to,dzieki pendolinie
jeszcze dziś, poleże se na halinie:)- 0 0
-
2003-11-28 18:06
pendolina jest jak dziewczyna
gośka zośka mania frania
kryśka zdziśka hania ania
najważniejsze żeby tania- 0 0
-
2003-11-28 18:28
"...Na razie powstało studium wykonalności modernizacji. Zakłada, że po zakończeniu inwestycji trasę w Gdańska do Warszawy można będzie pokonać w 163 minuty, zamiast obecnych 223 minut, a w momencie wprowadzenia szybkiego pociągu pendolino czas przejazdu może wynieść nawet 123 minuty..."
z****iście, czyli przy sprzyjających wiatrach nasze prawnuki będą sobie pomykać do Wawy w jakieś 2 godziny. Chyba dzisiaj się nawalę z tego powodu:)
Wczoraj można było obejrzeć uśmiechniętą facjatę Millera na hucznym otawrciu aż 37 km autostrady, a dzisiaj następny prezent: powstało już studium wykonalności modernizacji. Wow, cudownie jest mieszkać w takim kraju!!!- 0 0
-
2003-11-28 18:34
powrót z warszawy bedzie jeszcze szybszy
bedzie jechał w dół, do morza:))- 0 0
-
2003-11-28 19:14
No tak
Ale co ma zrobić człek bez samochodu? Kupić samochód? Można, ale deczka drogo. Jechać PKSem do tej Warszawy? Nieeeee, to jest już największe badziewie na świecie. Lecieć LOTem? Nieeee, zdecydowanie za drogo. Tak więc zostaje tylko PKP. A jazda ze Słupska do Stolycy to jest dopiero katorga. Szczególnie kiedy od Gdyni do Gdańska pociąg ślimaczy się wolniej od podmiejskiej kolejki. Mało tego? To jeszecze robi sobie po 15 min postoju w Gdyni a po 7 w Gdańsku.
- 0 0
-
2003-11-28 20:08
gallux
Popatrz na mapę i zobacz że nie masz racji. Będzie jechał do góry:)
- 0 0
-
2003-11-28 20:23
Dodam od siebie...
Cała inwestycja magistrali do Warszawy ma kosztować ok. 3,5 mld złotych, 85% ma pokryć Unia, resztę rząd i PKP. Pociągi mają jeździć z prędkością 160 km/h, z możliwością zwiększenia do 200km/h. Całość inwestycji to modernizacja odcinka Gdańsk-Warszawa-Brno.
- 0 0
-
2003-11-28 21:02
lili
więcej optymizmu
może będzie jeździł nie tylko po mapie...- 0 0
-
2003-11-28 23:29
Byłoby zaje...ście
Chyba najlepszą drogą z dołka, w którym znajduje się polska kolej jest prywatyzacja. Sprawdziła się w wielu krajach, choćby za miedzą w Czechach, gdzie koleje przynoszą zyski. Zresztą nawet w Polsce są udane eksperymenty. Linie, które wg PKP były nierentowne przynoszą zyski prywatnym przewoźnikom. Z tymi dwoma godzinami do Wawki brzmi jak SF, ale poczekamy, zobaczymy ...
- 0 0
-
2003-11-29 00:30
Nie zła beczułka
Ja tą modernizację linii Gdynia-Warszawa widzę,jak te 500 km autostrad co roku.Złodziejski kraj!NIC Z TEGO NIE BEDZIE,JUZ O TYM WIEM!!!BURAKI
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.