• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatnie po Trójmieście

PiF
28 listopada 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Czy będziemy jeździli z Gdańska do Warszawy w dwie godziny? Jest to możliwe, ale najpierw konieczna jest modernizacja linii. Inwestycja potrwać ma 6 lat. Od grudnia ruszyć ma też prywatyzacja Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. W gdańskim Ratuszu Głównego Miasta kolejarze obchodzili swoje święto.

- Na początku grudnia ukaże się zaproszenie do udziału w prywatyzacji SKM. W ubiegłym roku zrobiliśmy rozeznanie, czy byliby chętni i zgłosiło się dziewięć firm - powiedział Bogdan Waligórski, członek zarządu PKP S.A.
Podkreślił, że jest to pilotażowa prywatyzacja w ramach PKP, gdyż nie został jeszcze ustalony system finansowania przewozów regionalnych. Ma nadzieję, że do czasu rozstrzygnięcia przetargu uda się wspólnie z samorządami system ten wypracować.

Waligórski podsumował dwa lata działalności PKP w nowym systemie organizacyjnym i przedstawił plany działania na najbliższe lata. Obejmują one dalszą restrukturyzację zobowiązań firmy, stworzenie nowego sposobu finansowania przewozów regionalnych (miałyby przejmować je samorządy) oraz prywatyzację m.in. SKM, WKD i Cargo, co pomóc ma w podniesieniu poziomu usług i ułatwiać konkurencję po wejściu Polski do Unii Europejskiej.

- Od 1 maja będziemy bowiem zobowiązani do udostępnienia 20 procent naszego rynku innym przewoźnikom - powiedział Waligórski.

Rozpoczęto również przygotowania do modernizacji linii kolejowej E-65 z Gdyni do Warszawy. Na razie powstało studium wykonalności modernizacji. Zakłada, że po zakończeniu inwestycji trasę w Gdańska do Warszawy można będzie pokonać w 163 minuty, zamiast obecnych 223 minut, a w momencie wprowadzenia szybkiego pociągu pendolino czas przejazdu może wynieść nawet 123 minuty.

- Wszystko zależy oczywiście od tego, czy rząd będzie w stanie kupić dla PKP nowy tabor - powiedział Stefan Hajduk, dyrektor spółki Parsons Brinckerhoff, która wykonała studium.

Inwestycja, która rozpocząć ma się w przyszły roku kosztować będzie ponad 700 mln euro.

Zasłużonym dla PKP pracownikom wręczono z okazji święta odznaczenia państwowe: krzyże zasługi i medale resortowe.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (78)

  • bolo mama

    a o jaka roznice sen wam idzie miedzy 70 a 90 € ?
    porownujac serwisy tych firm z zamknietymi oczami place 90€

    • 0 0

  • ciaptaku z głową w chmurach...

    różnic między biletem na kolej a na samolot
    u nas
    nie w Niemczech...

    • 0 0

  • Ciaptak bredzisz że aż smutno

    Eurocity Hamburg Hbf - Brelin Zoo: czas jazdy 2h30min
    Cena biletu ok 44 euro. A ty chyba byłeś w RFN lat siedemdziesiątych albo czytałeś propagandę socjalistyczną.
    Najpierw pomyśl, potem napisz.

    • 0 0

  • bolo jechales chyba z jakas znizka bo mnie sie bardziej prawdopodobne 70 euro za ice wydaje, ale moze byla gdanszczanka nas pogodzi,

    ja tylko chcialem poprosic o nierozpowszechnianie bzdur o jakoby "tragicznej w skutkach" prywatyzacji kolei w wielkiej brytanii. ani ona tragiczna anie skutkow strasznych nie miala, popelniono jeden blad - sprywatyzowano rowniez infrastrukture, na ktora potrzeba lozyc bajonskie sumy i zaden przewoznik sie do tego nie kwapil. juz teraz to odkrecili i wszystko wraca do normy.
    zas metro londynskie sprywatyzowane (partnerstwo prywatno publiczne) i dziala jak ta lala.

    zas tych co wolaja o wiecej doplat... ludzie, tak gdzie indziej jest wiecej doplat, ale one nie trafiaja do kieszeni kolejarzy tylko wlasnie w infrastrukture sa pakowane - w utrzymanie i budowe nowych torow, w tabor itd itp, zas stosunek ilosci kolejarzy do ilosci pasazerow jest bardzo niski - w przeciwienstwie do polski

    • 0 0

  • cena z Hamburga do Berlina

    ICE 47,67 Euro i 2.23 minuty jazdy,EC 41,40 Euro i 2.28 minut jazdy.Wszystko bez znizek.

    • 0 0

  • Grisza

    To była cena za EC nie za ICE.
    Natomiast co do prywatyzacji kolei brytyjskich, to opinie są bardzo zróżnicowane. Tylko porównywanie tej "wyspiarskiej" kolei do jakiejkolwiek kolei w Europie też mija się z celem.
    U nas też ponoć są szalone pomysły prywatyzacji infrastruktury.
    Nikt jednak do tej pory nie podniósł problemu że w naszym kochanym kraju nie ma ŻADNEJ POLITYKI TRANSPORTOWEJ"
    zwłaszcza w odniesieniu do transportu kolejowego.
    Ale jeżeli mieliśmy takich ministrów jak Liberadzki, Widzyk-powodzyk, teraz MarcoPolo. To pozostaje liczyć tylko na rowery lub na furmanki.

    • 0 0

  • Informacja kolejowa

    Gdyby ktos chcial sam sprawdzic to pod Adresem www.bahn.de

    • 0 0

  • Zamysł bomba-tylko czy dojdzie do skutku??
    Tu jakby powątpiewam..... przecież to Polska hehe

    • 0 0

  • Pozyjemy , zobaczymy.

    • 0 0

  • Mam to w glebokim powazaniu..............

    Eeeeeeee tam!!! do Warszawy z Gdanska 2 godziny, zmodernizowane SKM poprawa infrastruktury i bezpieczenstwa miasta? extra!!!!! cieszy mnie to , tylko fajne daty na realizacje tych chwalebnych palnow sa podane na za 7 czy 12 lat bedzie fajana autostrada, a znajac polskich urzednikow terminy te przedluza sie o jais 60 %....... Mam nadzieje ze niedlugo moze awansuje z Polski na Zachod, co mozj zwieszchnik o tym mi brzeczy od roku, i nie bede musial sie doczekiwac tych codow co beda w Polsce, bo sie zestarzeje!!!!! ale najbardziej mnie to martwi ze utkna w naszej pieknej Polszcze na zawsze i to jest trescia moich koszmarow sennych, ktore mnie gnebia od roku regularnie!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane