- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (125 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (251 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (69 opinii)
Prywatnie po Trójmieście
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/20/300x0/20959__kr.webp)
- Na początku grudnia ukaże się zaproszenie do udziału w prywatyzacji SKM. W ubiegłym roku zrobiliśmy rozeznanie, czy byliby chętni i zgłosiło się dziewięć firm - powiedział Bogdan Waligórski, członek zarządu PKP S.A.
Podkreślił, że jest to pilotażowa prywatyzacja w ramach PKP, gdyż nie został jeszcze ustalony system finansowania przewozów regionalnych. Ma nadzieję, że do czasu rozstrzygnięcia przetargu uda się wspólnie z samorządami system ten wypracować.
Waligórski podsumował dwa lata działalności PKP w nowym systemie organizacyjnym i przedstawił plany działania na najbliższe lata. Obejmują one dalszą restrukturyzację zobowiązań firmy, stworzenie nowego sposobu finansowania przewozów regionalnych (miałyby przejmować je samorządy) oraz prywatyzację m.in. SKM, WKD i Cargo, co pomóc ma w podniesieniu poziomu usług i ułatwiać konkurencję po wejściu Polski do Unii Europejskiej.
- Od 1 maja będziemy bowiem zobowiązani do udostępnienia 20 procent naszego rynku innym przewoźnikom - powiedział Waligórski.
Rozpoczęto również przygotowania do modernizacji linii kolejowej E-65 z Gdyni do Warszawy. Na razie powstało studium wykonalności modernizacji. Zakłada, że po zakończeniu inwestycji trasę w Gdańska do Warszawy można będzie pokonać w 163 minuty, zamiast obecnych 223 minut, a w momencie wprowadzenia szybkiego pociągu pendolino czas przejazdu może wynieść nawet 123 minuty.
- Wszystko zależy oczywiście od tego, czy rząd będzie w stanie kupić dla PKP nowy tabor - powiedział Stefan Hajduk, dyrektor spółki Parsons Brinckerhoff, która wykonała studium.
Inwestycja, która rozpocząć ma się w przyszły roku kosztować będzie ponad 700 mln euro.
Zasłużonym dla PKP pracownikom wręczono z okazji święta odznaczenia państwowe: krzyże zasługi i medale resortowe.
Opinie (78)
-
2003-11-28 09:50
bolo mama
a o jaka roznice sen wam idzie miedzy 70 a 90 € ?
porownujac serwisy tych firm z zamknietymi oczami place 90€- 0 0
-
2003-11-28 09:52
ciaptaku z głową w chmurach...
różnic między biletem na kolej a na samolot
u nas
nie w Niemczech...- 0 0
-
2003-11-28 10:01
Ciaptak bredzisz że aż smutno
Eurocity Hamburg Hbf - Brelin Zoo: czas jazdy 2h30min
Cena biletu ok 44 euro. A ty chyba byłeś w RFN lat siedemdziesiątych albo czytałeś propagandę socjalistyczną.
Najpierw pomyśl, potem napisz.- 0 0
-
2003-11-28 10:10
bolo jechales chyba z jakas znizka bo mnie sie bardziej prawdopodobne 70 euro za ice wydaje, ale moze byla gdanszczanka nas pogodzi,
ja tylko chcialem poprosic o nierozpowszechnianie bzdur o jakoby "tragicznej w skutkach" prywatyzacji kolei w wielkiej brytanii. ani ona tragiczna anie skutkow strasznych nie miala, popelniono jeden blad - sprywatyzowano rowniez infrastrukture, na ktora potrzeba lozyc bajonskie sumy i zaden przewoznik sie do tego nie kwapil. juz teraz to odkrecili i wszystko wraca do normy.
zas metro londynskie sprywatyzowane (partnerstwo prywatno publiczne) i dziala jak ta lala.
zas tych co wolaja o wiecej doplat... ludzie, tak gdzie indziej jest wiecej doplat, ale one nie trafiaja do kieszeni kolejarzy tylko wlasnie w infrastrukture sa pakowane - w utrzymanie i budowe nowych torow, w tabor itd itp, zas stosunek ilosci kolejarzy do ilosci pasazerow jest bardzo niski - w przeciwienstwie do polski- 0 0
-
2003-11-28 10:20
cena z Hamburga do Berlina
ICE 47,67 Euro i 2.23 minuty jazdy,EC 41,40 Euro i 2.28 minut jazdy.Wszystko bez znizek.
- 0 0
-
2003-11-28 10:21
Grisza
To była cena za EC nie za ICE.
Natomiast co do prywatyzacji kolei brytyjskich, to opinie są bardzo zróżnicowane. Tylko porównywanie tej "wyspiarskiej" kolei do jakiejkolwiek kolei w Europie też mija się z celem.
U nas też ponoć są szalone pomysły prywatyzacji infrastruktury.
Nikt jednak do tej pory nie podniósł problemu że w naszym kochanym kraju nie ma ŻADNEJ POLITYKI TRANSPORTOWEJ"
zwłaszcza w odniesieniu do transportu kolejowego.
Ale jeżeli mieliśmy takich ministrów jak Liberadzki, Widzyk-powodzyk, teraz MarcoPolo. To pozostaje liczyć tylko na rowery lub na furmanki.- 0 0
-
2003-11-28 10:22
Informacja kolejowa
Gdyby ktos chcial sam sprawdzic to pod Adresem www.bahn.de
- 0 0
-
2003-11-28 11:10
Zamysł bomba-tylko czy dojdzie do skutku??
Tu jakby powątpiewam..... przecież to Polska hehe- 0 0
-
2003-11-28 11:20
Pozyjemy , zobaczymy.
- 0 0
-
2003-11-28 11:23
Mam to w glebokim powazaniu..............
Eeeeeeee tam!!! do Warszawy z Gdanska 2 godziny, zmodernizowane SKM poprawa infrastruktury i bezpieczenstwa miasta? extra!!!!! cieszy mnie to , tylko fajne daty na realizacje tych chwalebnych palnow sa podane na za 7 czy 12 lat bedzie fajana autostrada, a znajac polskich urzednikow terminy te przedluza sie o jais 60 %....... Mam nadzieje ze niedlugo moze awansuje z Polski na Zachod, co mozj zwieszchnik o tym mi brzeczy od roku, i nie bede musial sie doczekiwac tych codow co beda w Polsce, bo sie zestarzeje!!!!! ale najbardziej mnie to martwi ze utkna w naszej pieknej Polszcze na zawsze i to jest trescia moich koszmarow sennych, ktore mnie gnebia od roku regularnie!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.