- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (125 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (251 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (69 opinii)
Prywatnie po Trójmieście
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/20/300x0/20959__kr.webp)
- Na początku grudnia ukaże się zaproszenie do udziału w prywatyzacji SKM. W ubiegłym roku zrobiliśmy rozeznanie, czy byliby chętni i zgłosiło się dziewięć firm - powiedział Bogdan Waligórski, członek zarządu PKP S.A.
Podkreślił, że jest to pilotażowa prywatyzacja w ramach PKP, gdyż nie został jeszcze ustalony system finansowania przewozów regionalnych. Ma nadzieję, że do czasu rozstrzygnięcia przetargu uda się wspólnie z samorządami system ten wypracować.
Waligórski podsumował dwa lata działalności PKP w nowym systemie organizacyjnym i przedstawił plany działania na najbliższe lata. Obejmują one dalszą restrukturyzację zobowiązań firmy, stworzenie nowego sposobu finansowania przewozów regionalnych (miałyby przejmować je samorządy) oraz prywatyzację m.in. SKM, WKD i Cargo, co pomóc ma w podniesieniu poziomu usług i ułatwiać konkurencję po wejściu Polski do Unii Europejskiej.
- Od 1 maja będziemy bowiem zobowiązani do udostępnienia 20 procent naszego rynku innym przewoźnikom - powiedział Waligórski.
Rozpoczęto również przygotowania do modernizacji linii kolejowej E-65 z Gdyni do Warszawy. Na razie powstało studium wykonalności modernizacji. Zakłada, że po zakończeniu inwestycji trasę w Gdańska do Warszawy można będzie pokonać w 163 minuty, zamiast obecnych 223 minut, a w momencie wprowadzenia szybkiego pociągu pendolino czas przejazdu może wynieść nawet 123 minuty.
- Wszystko zależy oczywiście od tego, czy rząd będzie w stanie kupić dla PKP nowy tabor - powiedział Stefan Hajduk, dyrektor spółki Parsons Brinckerhoff, która wykonała studium.
Inwestycja, która rozpocząć ma się w przyszły roku kosztować będzie ponad 700 mln euro.
Zasłużonym dla PKP pracownikom wręczono z okazji święta odznaczenia państwowe: krzyże zasługi i medale resortowe.
Opinie (78)
-
2003-11-28 07:19
Jak mi rząd kupi nowy tabor , to bedę jeździł do wa-wy w 122 min.
ps. skm-ka z gdańska do tczewa 18,11 spadła strasznie na psy ,pety,pyfko,menele itp. gdzie ta renoma ?- 0 0
-
2003-11-28 07:25
hahahahahahahahaha
bo mnie pokręci. na autobus szynowy nie jest stać.
Parę km autostrady na rok.
A tu 2 godziny - o tych bajkach słyszałem już dużo lat wcześniej - przeważnie jak były jakieś święta i wręczało się medale.
Niech nie p....lą- 0 0
-
2003-11-28 07:48
czy mamy już kwiecień?
- 0 0
-
2003-11-28 08:11
a mnie doniesli ze metro warszawskie przekopia do Gdanska i bedzie najszybszym samolotem podziemnym
- 0 0
-
2003-11-28 08:23
Dostają srójca bo uruchamiane są tanie linie lotnicze. Najpierw wypieprzcie 36 związków z PKP a potem pogadamy.
- 0 0
-
2003-11-28 08:35
Nie cieszcie się z gruszek na wierzbie!
Parę lat temu (może 5, może dawniej) w wagonach ekspresów PKP podkładało gazetkę "Co słychać na kolei" czy jakoś tak. Była to tuba taniej kolejowej propagandy. W każdym z numerów mozna było wyczytać, że w ciągu najbliższych kilku lat PKP zmodernizuje tory i zmieni tabor a na głównych trasach pociągi będą jeździć ponad 200 km/h. Wszyscy patrzyli na to z niedowierzaniem, mówiąc "prędzej mi tu kaktus wyrośnie". No i kaktus nie wyrósł, bo nie miał powodu.
Jak na razie w ramach programu przyśpieszeń pociągi pospieszne zwolniły do średniej na trasie 40 - 50 km/h (Gdynia - Zakopane, Katowice-Gdynia) z Częstochowy do Trójmiasta dajmy na to zamist 6 godzin jedzie się dziesięć, a najlepszym numerem na trasie jest fakt, że na stacji Zgierz na tej ogólnokrajowej trasie jest DWA razy w odstępie 40 minut!
Ekspresy też nieco zwolniły, ale to raczej w ramach prostowania nierelnych rozkładów. Np. ekspres z krakowa jechał co prawda wg rozkładu 6.5 h ale zawsze przez lata był spóźniony 20 min.
Wkładam więc opowieści PKP między bajki tak jak słynne "100 milionów dla każdego" i "mieszkania dla każdego".
Bardziej mnie niepokoi pomysł prywatyzacji SKM. Podobno jest dochodowa? To po jaki h... sprzedawać? Za jakiś jednorazowy wpływ? Myślicie, że prywatny właściciel zadba żeby było taniej czyściej i częściej? Takiego wała! Taki eksperyment jak prywatyzacja kolei wprowadzano już w Wlk. Brytanii i zakończył się totalną klapą.- 0 0
-
2003-11-28 08:42
Olis
Ale jest też taki fakt:
Dojazd z centrum Gdańska do Rębiechowa, formalności, czas przelotu, dojazd z Okęcia do centrumu Stolycy.
To jednak nawet obecnie czasowo PKP jest konkurencyjne.
Nie znoszę bajek. Pamiętam jak przyjechało bodajże w 93 roku do Gdańska pendolino. Jakie były zachwyty. Ach już zaraz będzie jeździć po PKP.
I co wielkie g....o.- 0 0
-
2003-11-28 08:54
Bolo: a koszty ? Tanie linie twierdzą, że nach Warschau polecą za około 70 zł. Zasyfiały ekspres do stolycy kosztuje ponad stówkę. IC jeszcze drożej.
Nemo: ten h... pisze się przez "ch".- 0 0
-
2003-11-28 09:02
Daniel z USA.
To Ty jesteś optymistą skoro myślisz,że ta budowa się skończy.Takie ich hasła "w 2 godz. do np.Warszawy"będą aktualne jeszcze długo.
Takie(dobre) koleje są tak samo wirtualne jak autostrady.- 0 0
-
2003-11-28 09:05
"pendolino czas przejazdu może wynieść nawet 123 minuty."
oj bedzie sie ludziskom na zakrętach cukier z kanapek wysypywać:)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.