• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatyzacja Dalmoru: jedna oferta, niższa od oczekiwań ministerstwa

neo
16 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Czy prywatyzacja Dalmoru znowu przesunie się w czasie? Czy prywatyzacja Dalmoru znowu przesunie się w czasie?

Początkowo mówiło się, że tereny Dalmoru warte są 500, potem że 400 mln zł. Jedyny chętny - trójmiejski deweloper Invest Komfort - zaproponował za nie kilkakrotnie mniej. Ministerstwo Skarbu Państwa może więc zacząć prywatyzację od początku.



Tereny Dalmoru przeznaczone do prywatyzacji. Tereny Dalmoru przeznaczone do prywatyzacji.
Za kilka dni minister skarbu państwa zacznie szczegółową analizę oferty kupna terenów firmy Dalmor, jaką złożyła trójmiejska firma deweloperska Invest Komfort. To jedyna oferta jaka wpłynęła - więcej chętnych do pozyskania Dalmoru, czyli de facto ok. 20 ha gruntów zobacz na mapie Gdyni w świetnie położonym miejscu (szczegóły na mapce obok) - nie było.

Problem jednak w tym, że - jak udało się nam dowiedzieć nieoficjalnie - Invest Komfort zaproponował za akcje Dalmoru kilkakrotnie mniej niż oczekiwało ministerstwo.

- Nie chcemy komentować spekulacji. Proces prywatyzacyjny trwa - ucina pełnomocnik zarządu Invest Komfortu Piotr Tarkowski.

Tereny Dalmoru to dobre miejsce na inwestycje?

Kłopot jednak w tym, że ministerstwo skarbu wcale nie musi przyjąć oferty Dalmoru, niezależnie od tego, że jest jedyna. Ministerstwo zleciło nawet aktualizację oszacowania wartości spółki, by dysponować konkretnymi i aktualnymi liczbami przed rozmowami z inwestorem.

- Doradca prywatyzacyjny ma czas na złożenie aktualizacji do 18 marca. Potem ustalimy terminy rozmów z przedstawicielami Invest Komfortu - informuje Piotr Koszewski z wydziału prasowego MSP.

Jeśli porozumienia nie będzie, procedurę prywatyzacji trzeba będzie powtórzyć. A to kolejne długie miesiące oczekiwania na zagospodarowanie terenów, na których - według planu zagospodarowania przestrzennego - mogą powstać jeszcze dwa wysokościowce, a także mniejsze budynki mieszkaniowe i usługowe.

Na gruncie prywatyzowanego Dalmoru może powstać - oprócz bliźniaka Sea Towers - obiekt o wysokości 56 metrów oraz dwa kolejne, nieco niższe - do 36 metrów. Niższa zabudowa będzie przy samym nabrzeżu, budynki mają "rosnąć" wraz z oddalaniem się od linii brzegowej. Nie zabraknie również platform widokowych. Ta z nich, która znajdzie się na szczycie nowego wysokościowca, ma być ogólnodostępna, a deweloper będzie musiał zapewnić do niej dojazd dodatkową windą.
neo

Miejsca

Opinie (150) 7 zablokowanych

  • Betonować

    Jasne, zabetonować, po co morze ma drażnić - przeciez Unia wyliczyła zza biurek, że nie ma ryb w Bałtyku (dla nas) więc zasłońmy wielką wodę wieżowcami żeby nie było widać niemieckich kutrów jak nasze dorsze łowią!!!! Ma rację mój przedklikacz :) że Kwiatkowski z Wendą w grobach się przerwacają!!!
    Mamy Miasto Najbardziej Morskie ze Wszystkich Miast Polskich.
    Szczurku, gwiazdo samorządności polskiej, co Pan dr na to?

    • 17 3

  • nie sprzedawać (1)

    wszyscy tylko pisza sprzedac sprzedac za grosze byle sie pozbyc a co maja powiedziec udziałowcy Dalmoru? tez chcemy dostac za to jakas kase.

    • 7 5

    • jacy udziałowcy Dalmoru ?

      • 0 0

  • no i wezmaza darmo takie tereny.. (1)

    przecież to nie pierwszy raz taka ,,jedyna" oferta za psie pieniadze.
    od dawna przecież było wiadomo kto przystąpi jasko jedyny i za ile a teraz odkrywanie rewelacji?/ w drugim przetargu nowa niższa cena i hulaj dusza, i tak tę Polskę prywatyzujemy.

    • 16 3

    • To wyciągaj kasę ze skarpety i nie pieprz głupot.

      Sprzedawany towar ma taką wartość za ile go ktoś kupi.
      Co z tego, że wyceniony za 500 baniek. Kolejki nie widać. Ale byś krzyczał gdyby tak Niemcy złożyli ofertę np. o 1 bankę wyższą od Polskiej.
      Przynajmniej firma jest rodzima i masz szanse na pracę przy budowie i obsłudze.

      • 2 6

  • ODDAĆ DALMOR PORTOWI !!! (5)

    Teren "Dalmoru" powinien bezwzględnie zostać przywrócony portowi gdyńskiemu, który nie ma już gdzie się rozwijać. Wyłączenie w 2002 roku tych terenów z obszaru portu było ewidentnym działaniem na jego szkodę! A ponadto sam fakt braku dotychczas poważnych chętnych na te tereny również świadczy o głupocie przyjętego rozwiązania. Zatwierdzenie przez władze Gdyni obecnego planu zagospodarowania przestrzennego świadczy o ich niekompetencji i działaniu na szkodę portu i miasta. Jest to o tyle dziwne, że przecież powinny one sobie zdawać sprawę z kluczowej roli portu dla tego miasta. Gdzie są wyborcy tych władz? Czy mieszkańcy Gdyni też mają skłonności samobójcze i zgadzają się na sprowadzanie ich miasta do roli podrzędnej przybudówki Gdańska, jaką stanie się Gdynia po "uduszeniu" utrzymującego ją portu? To jest ostatni czas, aby otrzeźwieć z nieodpowiedzialnych mrzonek władz miasta i przywrócić tereny portowe portowi, aby przyszli Gdynianie nie przeklinali obecnych za czynione dzisiaj głupoty!

    • 23 9

    • Jak nie widziałeś jaka jest koniunktura to... (2)

      ...wykonaj lot samolotem do Malmoe, czy Bergen.
      Tam też zlikwidowano stocznie i w ich basenach stoją jachty. Wokół deweloperzy postawili budynki z apartamentami (czytaj zwykłymi mieszkaniami).
      Ci sami ludzie mają zatrudnienie w innej branży.

      • 1 7

      • ale w jakich branżach do cholery mają mieć zatrudnienie polscy portowcy?Pewnie rozwalić wszystko niech polska będzie filią niemiec albo rosji nad wisłą

        • 0 1

      • Wiem, jaka jest sytuacja i perspektywy rozwojowe portu gdyńskiego i o tym jest tu mowa w kontekście zamierzanej prywatyzacji "Dalmoru", a nie o widokach "Malmoe, czy Bergen".

        • 2 0

    • a port to kto? (1)

      urzedasy z ministerialnego nadania. co wybory to zmiana stołków. Prosze sobie tylko prztpomniec takiego młodzika o nazwisko bodaj Marchlewicz. Teraz cos robi w polityce chyba w sejmiku. A ile taki miał lat gdy go PIS czyli Kurski wstawił na prezesa? Zaden port tylko kapital prywatny gwarantuje wlasciwe zagospodarowanie

      • 2 0

      • Obecnie jest inny zarząd ZMPG S.A., który w sposób profesjonalny zarządza portem. Faktycznie, poprzednio nie zawsze do końca tak było. Mam nadzieję, że portem dalej będą zarządzać osoby profesjonalne. A firmy eksploatacyjno-przeładunkowe są prywatyzowane, zresztą zgodnie z nakazem ustawowym.

        • 1 0

  • a moze ...

    jakis deptak ,park polaczony z molo...

    • 5 1

  • nasi dziadkowi ten Port ciężką mozolną pracą budowali !!!

    Może za 10 albo 13 lub 20 lat będą nasi synowie lub wnuki potrzebowali znowu Portu ! -co wówczas ?Wydaje mi się ,że ani Wiczlino ani Chwaszczyno się do tego nie nadają !!! Panie Prezydencie Szczurek !-jest Pan jeszcze stosunkowo młodym człowiekiem niech Pan nie Pozwala demolować Tego Miasta !!! więrzę ,że inż. Kwiatkowski i Wenda naprawde w grobach się przewracają !!!

    • 20 1

  • To obrzydliwe aby niszczyć firmę taką jak Dalmor. (3)

    To zaprzepaszczenie posiadania dostępu do morza !!!

    • 16 8

    • (1)

      Zapewne jeżeli będzie zapotrzebowanie na przestrzeń portową to z pewnością Gdynia znajdzie na to miejsca nad zatoką. Tak już się dzieje w porcie Gdańskim, a miasta Europejskie jak np Rotterdam są tego już wieloletnim przykładem.

      • 0 5

      • Teoretycznie możliwa jest rozbudowa portu wgłąb zatoki, ale z powodu ogromnych kosztów nieopłacalna.

        • 2 0

    • kochany pisowski nagończyku - powiedz nam co robi obecnie Dalmor

      nie wiesz, twoje guru ci nie powiedział, ze nic zwiazanego z morzem???

      • 1 2

  • Polska

    to chyba jedyny kraj w Europie który odwraca się plecami do morza , tragedia !!!

    • 14 3

  • Co z naszymi instynktami samoobronnymi ?

    Uważam ,że przez Gdynie powinna się przetoczyć fala protestów mieszkańców !!!!.Nie odwracajmy się plecami do Morza ,nie marnotrawmy naturalnych darów natury!!!Ręce opadają !!!-nie ma już Stoczni ,PLO ,Dalmoru !- zostawmy dla potomnych chociaż Port!!!

    • 15 5

  • Na

    odległość czuć nowym przekrętem , jak wszystko w POlszewi , choror !!!

    • 14 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane