• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatyzacja Dalmoru: jedna oferta, niższa od oczekiwań ministerstwa

neo
16 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Czy prywatyzacja Dalmoru znowu przesunie się w czasie? Czy prywatyzacja Dalmoru znowu przesunie się w czasie?

Początkowo mówiło się, że tereny Dalmoru warte są 500, potem że 400 mln zł. Jedyny chętny - trójmiejski deweloper Invest Komfort - zaproponował za nie kilkakrotnie mniej. Ministerstwo Skarbu Państwa może więc zacząć prywatyzację od początku.



Tereny Dalmoru przeznaczone do prywatyzacji. Tereny Dalmoru przeznaczone do prywatyzacji.
Za kilka dni minister skarbu państwa zacznie szczegółową analizę oferty kupna terenów firmy Dalmor, jaką złożyła trójmiejska firma deweloperska Invest Komfort. To jedyna oferta jaka wpłynęła - więcej chętnych do pozyskania Dalmoru, czyli de facto ok. 20 ha gruntów zobacz na mapie Gdyni w świetnie położonym miejscu (szczegóły na mapce obok) - nie było.

Problem jednak w tym, że - jak udało się nam dowiedzieć nieoficjalnie - Invest Komfort zaproponował za akcje Dalmoru kilkakrotnie mniej niż oczekiwało ministerstwo.

- Nie chcemy komentować spekulacji. Proces prywatyzacyjny trwa - ucina pełnomocnik zarządu Invest Komfortu Piotr Tarkowski.

Tereny Dalmoru to dobre miejsce na inwestycje?

Kłopot jednak w tym, że ministerstwo skarbu wcale nie musi przyjąć oferty Dalmoru, niezależnie od tego, że jest jedyna. Ministerstwo zleciło nawet aktualizację oszacowania wartości spółki, by dysponować konkretnymi i aktualnymi liczbami przed rozmowami z inwestorem.

- Doradca prywatyzacyjny ma czas na złożenie aktualizacji do 18 marca. Potem ustalimy terminy rozmów z przedstawicielami Invest Komfortu - informuje Piotr Koszewski z wydziału prasowego MSP.

Jeśli porozumienia nie będzie, procedurę prywatyzacji trzeba będzie powtórzyć. A to kolejne długie miesiące oczekiwania na zagospodarowanie terenów, na których - według planu zagospodarowania przestrzennego - mogą powstać jeszcze dwa wysokościowce, a także mniejsze budynki mieszkaniowe i usługowe.

Na gruncie prywatyzowanego Dalmoru może powstać - oprócz bliźniaka Sea Towers - obiekt o wysokości 56 metrów oraz dwa kolejne, nieco niższe - do 36 metrów. Niższa zabudowa będzie przy samym nabrzeżu, budynki mają "rosnąć" wraz z oddalaniem się od linii brzegowej. Nie zabraknie również platform widokowych. Ta z nich, która znajdzie się na szczycie nowego wysokościowca, ma być ogólnodostępna, a deweloper będzie musiał zapewnić do niej dojazd dodatkową windą.
neo

Miejsca

Opinie (150) 7 zablokowanych

  • Ministerek

    Grabarz pogrzebał przemysł stoczniowy , pogrzebie też Gdynię i będzie w glori chwały , a mieszkańcy Gdyni nie mają już nic do powiedzenia !!!

    • 12 3

  • Nie dzielmy skóry na niedźwiedziu, i tanio jej nie sprzedajmy (11)

    No cóż Dalmor był niegdyś polskim potentatem w dalekomorskich połowach. Dzisiaj posiada już tylko dwa czy trzy trawlery przetwórnie, a głównym majątkiem spółki są jej nieruchomości.
    tak to jest moi drodzy rewolucje mają to do siebie, że pożerają własne dzieci. Gdynia jako pierwsza odpowiedziała na strajki i to tu serwowano największe wyroki tak samo to Gdynia poniosła największe kosztów czasie transformacji, nie wspominając o PGR-ach:(
    Wszystkim płaczkom nad wylanym mlekiem, zalecę jedno więcej rozwagi, analizy, motoryczności i konkretnych działań a mniej paplaniny i emocji gorących głów.
    Coś było minęło Gdynię oszukano, ale na Boga nie dajmy oszukiwać się dalej!
    Z Dalmorem należy zrobić porządek to fakt i nie tylko, że nie mamy floty rybackiej, posiadamy przestarzałe chłodnie(istne bomby ekologiczne w środku miasta), zdezelowane nabrzeża, ... Na dodatek gdy była możliwość posadowienia tam Giełdy Rybnej, Marszałek Woj. w tym miejscu ją zablokował. Więc pytam się jasno. Co wierzycie w cuda?
    Jedyne wyjście to prywatyzacja lub realizacja inwestycji w ramach PPP jak miało to miejsce w Sopocie z NDI.
    Tylko zabezpieczenie konkretnych porozumień z M.Skarbu odnośnie rozbudowy Portu a konkretnie co najmniej trzykrotne wydłużenie i poszerzenie Nabrzeża Francuskiego(Holendersiego) i przesunięcie w morze N.Belgijskiego. To jest konieczność dla Gdyni, tak sam jak też wybudowanie dalszego ciągu aż do Rumi ul.Wisniewskiego(Czerwonej) jak i przeciągnięcie obwodnicy pod torami z możliwością połączenia zwiększającego nacisk na koła do OPAT. Po konsultacjach Samorządowców z powiatów puckiego i wejherowskiego jasno wynika jak bardzo jest ona potrzebna tym bardzie w kontekście na ewentualną budowę elektrowni atomowej w Żarnowcu, którą ma sfinansować polski rząd.
    Nie dajmy się omamić, fakt tracimy Dalmor, ale zyskajmy za niego większy rozwój i możliwości infrastrukturalne. W innym wypadku będą to niepowetowane straty za co nam przyszłe pokolenia nie wybaczą.

    • 10 9

    • Bezstronny- Zygmunt Żmuda Trzebiatowski

      do roboty panie radny

      • 1 5

    • Dalmor posiada jeden trawler a nie dwa czy trzy (9)

      zresztą ogłoszono przetarg na jego sprzedaż,za pół roku nie będzie połowów i rybaków którzy dostaną kopa.

      • 0 0

      • Faktycznie (8)

        Przepraszam, miałem dane z przed dwóch lat.
        Co prawda jest mały konflikt pomiędzy Ministrem Skarbu Państwa a Władzami Gdyni o plan zagospodarowania terenów przy ul. Hryniewickiego, który rzutuje na Nabrzeże i Molo Rybackie. No, ale ten niezwykle atrakcyjny fragment miasta, przylegający do luksusowego kompleksu mieszkaniowego Sea Towers, na którym funkcjonuje obecnie także m.in. Centrum Kultury i Rozrywki Gemini, zakupiła spółka Gdynia Waterfront, kontrolowana przez skandynawskiego giganta Inter Ikea i jest wielka szansa, że tam właśnie powstanie najpiękniejsze centrum prestiżu w Europie. Zaktywizowanie tego obszaru miasta, sprawi, że będzie on bardziej atrakcyjnym z polskich miast i pozwoli na zabudowę pięknymi wysokościowcami terenów po NAUCIE, MIĘDZYTORZU,.. a i w najwyższej jakości zabudować wzmiankowane w artykule tereny przeznaczone do prywatyzacji. IK pokazał, że może to zrobić i pewnie w sposób niekonwencjonalny za który nie będziemy się wstydzić, bo jako gdynianin czuje on ducha Gdyni, marzenia mieszkańców i nie są to jakieś mrzonki. Wielka szkoda, że inni gdyńscy developerzy jakoś nie włączają się no może poza p.Boczkiem, w upiększaniu centrum i pozostawienie po sobie spraw wielkich.
        Ten niezwykle atrakcyjny fragment miasta, przylegający do luksusowego kompleksu mieszkaniowego Sea Towers, i dobrze, że IK chce mieć pakiet decyzyjny w sprawach prestiżu.

        • 4 4

        • Marzenia, a rzeczywistość (7)

          Panie Bezstronny! Proponuję przebudzenie z marzeń o wątpliwym upiększaniu tej części miasta i doinformowanie się w sprawie roli i perspektyw rozwojowych portu gdyńskiego. Jeżeli Gdynia, dusząc rozwój portu, podetnie gałąź na której siedzi, to nie powstanie w niej żadne "najpiękniejsze centrum prestiżu w Europie". Te "centra prestiżu" będą powstawać poza Gdynią, a ta stanie się wcześniej prowincją Gdańska, czy może raczej biedniejszą częścią połączonego Trójmiasta.

          • 3 5

          • POczytaj mój pierwszy post ze zrozumieniem a następnie komentuj. Chłopie, dziś inaczej sie buduje porty jak to robiono po IWŚ (6)

            "Tylko zabezpieczenie konkretnych porozumień z M.Skarbu odnośnie rozbudowy Portu a konkretnie co najmniej trzykrotne wydłużenie i poszerzenie Nabrzeża Francuskiego(Holendersiego) i przesunięcie w morze N.Belgijskiego. To jest konieczność dla Gdyni, tak sam jak też wybudowanie dalszego ciągu aż do Rumi ul.Wisniewskiego(Czerwonej) jak i przeciągnięcie obwodnicy pod torami z możliwością połączenia zwiększającego nacisk na koła do OPAT."

            • 4 4

            • re: (5)

              Zajrzyj na stronę internetową portu gdyńskiego (ZMPG S.A.). Tam dowiesz się wiele, między innymi na temat strategii rozwojowej portu gdyńskiego do roku 2015. Realizacja tej strategii była nieznacznie zmodyfikowana, głównie z powodu dostosowania do światowego kryzysu finansowo-ekonomicznego. Nastąpiły pewne przesunięcia inwestycyjne, ale generalny dynamiczny kierunek jest konsekwentnie realizowany z wykorzystaniem znacznych środków unijnych. W sprawie rozwoju tego portu chodzi jeszcze o to, aby "hamulcowi" tego nie zastopowali. Tereny "Dalmoru" nie mogły formalnie zostać ujęte w obecnej strategii rozwoju, ponieważ zostały w sposób nieodpowiedzialny "odcięte" między innymi przez decyzje władz miasta Gdyni.

              • 3 6

              • "nieodpowiedzialny "odcięte" między innymi przez decyzje władz miasta Gdyni." (4)

                Przeceniasz możliwości w.Gdyni.
                Pewnie piszesz z Gdańska a tam faktycznie przewodniczącym Rady Nadzorczej Portu jest też prezydent m.Gdańska do tego z partia rządząca.
                Gdyński Port buduje jakieś baraczki zamiast poważnych wysokich funkcjonalnych budowli, choćby takich jak budował przed wojną, a następnie marudzi, że nie ma miejsca.

                • 5 4

              • (3)

                Jesteś nielogiczny. Sądzisz, że Gdańszczaninowi zależałoby na rozwoju portu gdyńskiego?

                • 3 4

              • miałeś logike i potrafisz myśleć, czy piszesz aby pisać? (2)

                Chyba jasno napisałem o możliwościach i spółkach skarbu państwa do których porty należą i jak są obsadzane i gdzie z tego wyłaniają się możliwości. Ustawa o włączenie Portów do Samorządu Gminy, Miasta,.. jakoś nie ruszyły, poza takim POlitycznym ple, ple jakie i Ty pustosłowie próbujesz zastosować. Możesz to robić dla żółtodziobów, ale na tym forum spotkasz różne osoby.
                Tak się składa, że Gdynia jak rzadko które miasto próbuje jak może całą gospodarkę ukierunkować na morze, wspaniale by było aby rząd jej w tym pomagał jak dotychczas to od '89 wszystkie rządy raczej niszczą tę koherencje. Gdynia, jak żadne inne miasto w Polsce, także chce pokazać swój morski charakter wtedy wszyscy nieudacznicy zarzucacie władzą PR. - Choć wszyscy świadomi obywatele tego miasta widzimy, że morze dla Władz jest zawsze na pierwszym miejscu. Sam bym chciał aby Port mógł przeładowywać 40 mln ton rocznie, ale bez tej inwestycji o której pisze wyżej jest to niemożliwe. Zauważ nawet jak wydz.edukacji UM zmienia w podległych sobie szkołach i zakłada jakie będą potrzebne nowe zawody, miejsca pracy, specjalności?
                Istnieje pilna potrzeba możliwości rozwoju Portu i konieczne będzie stworzenie nowych terminali przeładunkowych, ale tego nie załatwisz Nabrzeżem Rybnym czy Molem Rybackim. Tu trzeba polotu, nie od wyborów do wyborów i partyjnego prezesa portu a dalekosiężna wizja i odpowiednia polityka gospodarcza.

                Dlaczego Gdynia i sam p.Szczurek tak są poważanie nie tylko w Polsce, bo stanowią wzór służby publicznej i kierują się zasadą pracy ponad podziałami i działają na rzecz dobra wspólnego. A także jest dobrym gospodarzem i postrzega miasto jako organizm, którego oblicze kształtowane jest poprzez podejmowane decyzje na całe dziesięciolecia. Oznacza to konieczną rozwagę przy ich podejmowaniu, widzenie panoramiczne z jednoczesną troską o jego składowe, nawet najdrobniejsze, a zarazem zgodę na oczekiwanie efektów i realizację planów w dłuższej perspektywie. Czekam kiedy to samo będę mógł powiedzieć o Porcie? Choć on działa tylko poprawnie, a chciałbym, aby działał wzorowo.
                To Szczurek walczy o wydłużenie ul. Janka Wiśniewskiego w stronę Redy, przedłużenie Trasy Kwiatkowskiego do lotniska w Kosakowie, które ma zacząć działać już w 2012, a mniej więcej w 2020 zacząć obsługiwać także ruch rozkładowy. Więc nie pisz bzdur. W dalekosiężnych planach widzę także stworzenie przejazdu (tunelu) pod głównym wejściem do portu i przedłożonym daleko w morze Nabrzeżem Francuskim - co by nie kolidowało z transportem z niego jak i całego Oksywia.
                Gdynia jest miejscem, które przyciąga i daje ludziom szanse żeby się wzbogacili bo w innym wypadku zostałaby wchłonięta przez Gdańsk.

                • 4 5

              • (1)

                Dużo w tej wypowiedzi wazeliniarskiego bełkotu i nic więcej.

                • 4 5

              • no nareszcie usłyszałem długie merytoryczne i do tego z analizą uzasadnienie:)))

                nawet z ciekawym podpisem, chyba to alfabet z Birmy i tęskno Ci za podobnym reżimowym rządem:)
                Całe szczęście, że do Gdyni przybywa coraz więcej inteligentnych ludzi i z tej części perspektywy najbardziej turystycznego fragmentu Gdyni, czyli Skweru Kościuszki molo Dalmoru straszy i to strasznie a nawet niemiłosiernie. Do tego zupełnie nie przystaje do wyglądu śródmieścia, a o istniejącej tam bombie ekologicznej nie wspominając. Poza tym jest to miejsce właściwie martwe, brudne i całkowicie zdegradowane. Jak już pisałem szkoda mi "gdyńskiego rybołówstwa" - zwłaszcza nawet to, bo pisze post w Dzień Wędkarza. Wiadomo, że nic nie trwa wiecznie, niektóre firmy (takie jak Dalmor) poprzez jak pisałem wcześniej - splot różnych decyzji i okoliczności, których nie będę jeszcze raz roztrząsał musiały odejść w cień, tak jak i zmienił się cały profil obecnej polskiej gospodarki. Zazwyczaj tak się dzieje, niezależnie od Samorządu Gdyni, to trzeba, a nawet musimy szukać nowych możliwości, a nie mnożyć zaszłości i wyliczać straty. Bo tylko stworzenie nowego, atrakcyjnego i otwartego dla ludzi terenu miasta jest teraz bardzo potrzebne i ważne. Wszyscy narzekaliście na ST, a to one właśnie były pierwszą jaskółką, ale za nimi powinny przyjść następne, a w zasadzie powstanie całego najnowocześniejszego waterfrontu. A przez niego będziemy aspirować do roli miasta najnowocześniejszego, więc nie tylko powinniśmy też naśladować wzorce z zachodu, ale powinniśmy je wyprzedzić, tak jak przed wojną wyprzedziła wszystkich pod każdym względem Gdynia. Mamy chyba nie głupszych planistów urbanistów i wizjonerów. Jeżeli wykorzystamy mądrze szansę zabudowy tego nabrzeża na najwyższym poziomie, to stworzymy w tym miejscu coś, czego nie powstydzilibyśmy się przed Światem, a może to będzie niedościgniony wzorzec dla innych?

                • 3 1

  • jak zwykle poziom forum odpowiadajacy IQ radiomaryjnych pisowców (4)

    szable, sztandary, hymn (bez znajomości słow jak to u wolaków)

    jaki Dalmor, jakie PLO...??? Czy wy w ogóle wiecie czym zajmuja się te firmy? Jaki mają stan posiadania?

    teren Dalmoru jak najbardziej powinien zostać jak najszybciej zabudowany/przekształcony na cele rekreacyjno-mieszkaniowo-usługowe

    wy chcielibyscie oczywiście trzymać Polaków w sredniowieczu, bo tepy, ciemny naród jest uległy i łatwo nim manipulowac

    ale to wasze ostatnie podrygi

    polska na całe szczęście zmienia się i staje się nowoczesna, a wy z waszym najaranym guru odejdziecie w niechwale

    radzę przenieść się do Torunia i modlic w niebogłosy, albo dokonać samospalenia na znak protestu

    • 5 17

    • Są jeszcze jakieś Ludzie Rozumne na tym mocherowym pisoskim forum (2)

      Elo

      • 2 3

      • forum jest tragiczne, cenzorzy do tego tez skrajnie prawicowi (1)

        a normalni ludzi czasem tu zagladaja, ale z pewnoscia nie stanowia wiekszosci

        ale niech sobie to towarzystwo sie dowartosciowuje tym bełkotem o spiskach, TW, okradaniu polski, mgłach - oczywiscie sztucznych - i tym podobnych farmazonach

        moze beda mniej szkodliwi jak sobie pofolguja w takich miejscach

        :))))

        • 1 2

        • oni sa w każdym miejscu szkodliwi

          • 0 0

    • CHYBA JESTEŚ

      Na prochach,skoro takie farmazony nie na temat produkujesz.

      • 1 3

  • A co na twój widok lekarze?

    bezradnie rozkładają ręce?

    • 5 1

  • P O Z D R A W I A M i

    co nastepne pozdrawiam elite z urzadu miasta benda premie i wczsy pod palma a moze nawet lokum z widokiem na szwecje he he

    • 5 1

  • Gdynia z ST - jak wodać na zdjęciu, już jest najpiękniejsztm miastem świata

    Seria „Miasta Świata” to cykl niesamowicie interesujących książek opisujących miejsca szczególnie warte odwiedzenia i celu wielu wypraw. Szkoda, że wśród tych największych nie ma jeszcze PIĘKNEJ GDYNI, a miałam okazje ją podziwiać podczas ostatnich KOLOSÓW.
    Coraz więcej osób decyduje się na spontaniczne podróże, aby odkryć uroki modernizmu, kulturę, eventy i imprezy, tradycję różnych miast na całym świecie. W takiej książce powinny znaleźć się informacje o młodych zabytkach, urokliwych nabrzeżach i zakątkach, miejscach gdzie warto się pobawić i wybrać na zakupy. Autorzy powinni zamieścić w niej plany miast, wspaniałej komunikacji miejskiej, informacje o hotelach i restauracjach – wszystko po to, aby w każdej chwili móc w krótkim czasie zaplanować podróż marzeń do MIASTA z MORZA i MARZEŃ. Każda z książek zawiera przejrzyście uporządkowane informacje, opisy i zdjęcia, poruszanie się po niej jest niemal intuicyjne. Z niecierpliwością czekam na taką pozycje księgarską, bo jest bardzo potrzebna. Nawet o tym dyskutowałam z koleżankami i wszystkie były ZA.

    • 3 4

  • Bo się poleje (1)

    "deweloper będzie musiał zapewnić do niej dojazd dodatkową windą. " Już raz wykolegowali urząd, zrobili taras ale zamknięty :) Za coś takiego firma powinna być wykluczona z jakichkolwiek miejskich przetargów :)

    • 5 4

    • :)

      A ty chciałbym zapłacić 1,5 mln zł za mieszkanie i przeciskać się codziennie pod domem między wycieczkami, chcącymi pooglądać widok? Jest w trójmieście kilka wieżyczek widokowych więc jeżeli ktoś chce zobaczyć miasto z góry to nie się tam wybierze:)

      • 0 0

  • po co PRYWATYZACJA!!!!

    Ale po co prywatyzacja???? Niech miasto Gdynia powoła spółkę, która zajmie się terenem i wybuduje na nim mieszkania na sprzedaż i wynajem oraz lokale usługowe, a kasa z wynajmu będzie regularnie spływała do budżetu!!!!!!

    • 4 5

  • A i jesczcz jedno

    Zrobią płatny wjazd 100zł od łebka i będą mieli z głowy turystów, bo to Polska właśnie.

    • 3 2

  • a jak się okaże że port jest potrzebny? (1)

    To wybudujemy go od nowa? Takiego marnotrawstwa ziemi to mogą nam w świecie pozazdrościć! Jakby to w Japonii zobaczyli to by się za głowy złapali i wycofali cały kapitał z Polski - bo z wariatami interesów dobrych się nie robi.

    • 12 1

    • Z wariatami nie, ale na wariatach - i owszem...

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane