- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (60 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (382 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (335 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.
Choć projekt przebudowy jezdni, pięciu skrzyżowań oraz stworzenia naziemnych przejść na Podwalu Przedmiejskim jest już gotowy, to prace budowlane nie rozpoczną się w tym roku. Powód? Inwestycja jest częścią większej całości i musi czekać na swoją kolej, co potrwa przynajmniej do przyszłego roku.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To przełożyło się na znaczący spadek ruchu na tej ulicy. Dlatego pojawił się pomysł zwężenia szerokiej drogi (dziś po trzy pasy w każdym kierunku) oraz połączenia obu jej stron przejściami naziemnymi, co ma "zbliżyć" do siebie dziś rozdzielone Śródmieście i Stare Przedmieście oraz Dolne Miasto.
Koncepcja zmian została przygotowana przez Referat Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Na jej podstawie firma Highway opracowała szczegółowy projekt. Oddała go w połowie grudnia, wydawało się więc, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego. Tu jednak zaskoczenie.
- Nie mamy tego w tegorocznym harmonogramie realizacji - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Dlaczego? Okazuje się bowiem, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest elementem większego projektu infrastrukturalnego pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska".
- W lutym Gdańsk będzie aplikował o dofinansowanie ze środków unijnych dla tego projektu - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po podpisaniu umowy zaplanowany zostanie dokładny harmonogram realizacji poszczególnych zadań. Szacujemy, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego powinna rozpocząć się w 2018 roku.
Mimo że na realizację przedsięwzięcia przyjdzie jeszcze poczekać, warto przypomnieć, co dokładnie ono zakłada.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. "Odzyskane" miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na północnej nitce Podwala Przedmiejskiego (bliżej Śródmieścia), zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Po zmianach piesi nie będą musieli już korzystać z tuneli pod Podwalem Przedmiejskim, chociaż te istniejące zostaną zachowane. Chcąc dostać się na drugą stronę ulicy będą mogli wybrać przejście naziemne.
Patrząc od strony Węzła Unii Europejskiej, "zebra" wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Kolejne przejście wytyczone zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na tej samej zasadzie co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na ostatnim skrzyżowaniu w rejonie Bramy Żuławskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (297) 10 zablokowanych
-
2017-01-09 15:37
Najważniejsze w kwestii Podwala Przedmiejskiego jest to aby stworzyć (ciekawą) zabudowę wzdłuż ulicy. Niech Gdańsk wygląda jak miasto.
- 7 3
-
2017-01-09 16:03
a 150 metrów od Podwala, na Okopowej budujemy nowy tunel i likwidujemy przejście naziemne (2)
Gdzie sens, gdzie logika...
- 11 4
-
2017-01-09 16:26
jest sens wystarczy poczytać i się zapoznać (1)
- 2 2
-
2017-01-09 16:47
Sorry, czytałem, zapoznałem się dlatego komentuję. To co jest powyżej napisane, to jedyne i słuszne ?
Wydawanie pieniędzy na remont ulicy, która jest w dobrym stanie technicznym, uważam za wyrzucanie pieniędzy w błoto. Proponuję za tą kasę wyremontować np. drugą część ul. Łąkowej, na której można się zabić.
Ulic do pilnego remontu, w naszym mieście naprawdę nie brakuje.- 1 1
-
2017-01-09 16:07
budują wielkie centrum handlowe w centrum Gdańska (kto to wymyślił ?)
a biorą się za zwężanie sąsiednich ulic i likwidację bezpiecznych przejść dla pieszych
- 17 4
-
2017-01-09 16:22
(1)
Proponuję referendum mieszkańców na ten temat.
- 13 1
-
2017-01-09 19:07
ale nie mieszkańców Elbląga tylko Dolnego Miasta :)
- 2 0
-
2017-01-09 16:25
CZEKAMY na te zmiany a tu jeszcze 2 lata???? Ucywilizować nam Podwale Przedmiejskie a nie jak trasa WZ w sercu miasta!!!!!
- 8 11
-
2017-01-09 16:59
"Och nie, na tej ulicy nie ma korków! Koniecznie musimy ją zwężyć!" -Władze miasta
- 7 3
-
2017-01-09 17:10
Proponuje jednoczesnie poszerzyc ul Długa - bedzie sie tam wtedy mogło zmiescic wiecej turystów. Czysty zysk dla miasta.
- 10 1
-
2017-01-09 17:11
Totalna bzdura!!!
- 5 3
-
2017-01-09 17:19
Na ul. Podwale Przedmiejskie powinna być prędkość podwyższona do 70km/h a należałoby zmodernizować wszystkie tunele pod tą ulicą.
- 6 9
-
2017-01-09 17:24
Dopiero będą korki po zwężeniu Podwala Przedmiejskiego (2)
- 10 6
-
2017-01-09 19:05
i dobrze z Elbląga masz dojeżdżać do pracy pociągiem (1)
- 2 2
-
2017-01-09 21:43
Niestety nie mieszkam w Elblągu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.