• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.

Michał Brancewicz
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebudowa Podwala Przedmiejskiego będzie polegała m.in. na zwężeniu jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów.
  • Na węźle Unii Europejskiej powstanie naziemne przejście dla pieszych.
  • W ramach przebudowy Podwala Przedmiejskiego powstanie nowe skrzyżowanie z przejściem naziemnym na wysokości ul. Łąkowej.
  • Nowe skrzyżowanie wybudowane zostanie także na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.

Choć projekt przebudowy jezdni, pięciu skrzyżowań oraz stworzenia naziemnych przejść na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska jest już gotowy, to prace budowlane nie rozpoczną się w tym roku. Powód? Inwestycja jest częścią większej całości i musi czekać na swoją kolej, co potrwa przynajmniej do przyszłego roku.



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego:

Podwale Przedmiejskie nie jest już tak ważną drogą, stanowiącą główny wjazd do Gdańska od strony wschodniej, jaką była jeszcze kilka lat temu. Wszystko za sprawą otwarcia w zeszłym roku tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska oraz wcześniejszego oddania do użytku Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie GdańskaTrasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska. To nimi dostają się dziś do Gdańska kierowcy, jadący od strony Elbląga i Warszawy.

To przełożyło się na znaczący spadek ruchu na tej ulicy. Dlatego pojawił się pomysł zwężenia szerokiej drogi (dziś po trzy pasy w każdym kierunku) oraz połączenia obu jej stron przejściami naziemnymi, co ma "zbliżyć" do siebie dziś rozdzielone Śródmieście i Stare Przedmieście oraz Dolne Miasto.

Koncepcja zmian została przygotowana przez Referat Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Na jej podstawie firma Highway opracowała szczegółowy projekt. Oddała go w połowie grudnia, wydawało się więc, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego. Tu jednak zaskoczenie.

- Nie mamy tego w tegorocznym harmonogramie realizacji - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Dlaczego? Okazuje się bowiem, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest elementem większego projektu infrastrukturalnego pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska".

- W lutym Gdańsk będzie aplikował o dofinansowanie ze środków unijnych dla tego projektu - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po podpisaniu umowy zaplanowany zostanie dokładny harmonogram realizacji poszczególnych zadań. Szacujemy, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego powinna rozpocząć się w 2018 roku.
Mimo że na realizację przedsięwzięcia przyjdzie jeszcze poczekać, warto przypomnieć, co dokładnie ono zakłada.

Takie zmiany czekają nas na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku. Takie zmiany czekają nas na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. "Odzyskane" miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice Chmielną zobacz na mapie GdańskaŁąkową zobacz na mapie Gdańska oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości Targu Maślanego zobacz na mapie Gdańska, Wyspy Spichrzów zobacz na mapie GdańskaDolnego Miasta zobacz na mapie Gdańska.

Na północnej nitce Podwala Przedmiejskiego (bliżej Śródmieścia), zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.

Po zmianach piesi nie będą musieli już korzystać z tuneli pod Podwalem Przedmiejskim, chociaż te istniejące zostaną zachowane. Chcąc dostać się na drugą stronę ulicy będą mogli wybrać przejście naziemne.

Patrząc od strony Węzła Unii Europejskiej, "zebra" wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

Kolejne przejście wytyczone zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników zobacz na mapie Gdańska. Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania zobacz na mapie Gdańska.

Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.

Na tej samej zasadzie co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa zobacz na mapie Gdańska. Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.

Na ostatnim skrzyżowaniu w rejonie Bramy Żuławskiejzobacz na mapie Gdańska powstaną brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańskaprzy Bramie Żuławskiej zobacz na mapie Gdańska. Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.

Opinie (297) 10 zablokowanych

  • (2)

    Przy przebudowie dobrze byłoby też zmienić tory tramwajowe które są mocno zdewastowane szczególnie na wysokości przystanków Chmielna czy Akademia Muzyczna, bo jeśli zmiana torów zostanie na później to potem znowu będzie trzeba zamykać przejazdy na nowopowstałych skrzyżowaniach i odremontowana droga znowu może się zniszczyć

    • 16 2

    • Będziecie tego żałować. (1)

      Forum Radunia potroi ruch samochodowy na tym odcinku.

      • 3 6

      • Czego żałować?

        Nic nie napisałem przecież, że jestem za przebudową poruszyłem tylko wątek jednoczesnej wymiany torów, który wydaje mi się dość oczywisty

        • 1 1

  • ile można czekać?! (1)

    to nie jest obwodnica tylko droga miejska i taki profil powinna mieć zwężenie i przejścia naziemna - jak najbardziej! ile można czekać?

    ja chodzę (tak, piechotą) tamtędy do pracy i obecny charakter tej ulicy nie podoba mi się. Można się poczuć bardziej jak przy obwodnicy, niż w centrum miasta.

    • 17 27

    • ponad 50 lat czekania na normalne przejścia przez ulicę...

      a nie ciągły spacer po schodach pod ziemię

      • 10 7

  • Przecież Forum Radunia wygeneruje ogromny wzrost aut na tej drodze! (3)

    Nie zapominajcie, ze Forum Radunia to i setki biur! Plus rekreacja itp. Rzeczy !

    Plus sama Forum Radunia jako Galeria Forum - Handlowa ! Wiemy, że DEVELOPRZY Pragną takiej zmiany, ale ludzie, opanujcie się!

    • 37 6

    • sie przesiada na komunikacje zbiorową, w czym widzisz problem? (2)

      przy forum radunia powstanie węzeł przesiadkowy. wszystko jest obmyślone

      • 0 2

      • obyś się nie zdziwił.. (1)

        a dla kogo ten parking na 1100 samochodów budują ?

        • 2 0

        • tak. ale można ten parking przeznaczyć na park&ride dla kierowców jadących ...

          ... z obwodnicy (A1) do centrum.
          Drugi parking ma być obok urzędu marszałkowskiego (dla tych jadących od strony Pruszcza)

          Trzeci będzie na końcu długich ogrodów ( dla tych od strony Elbląga).

          W ten sposób można ograniczyć ruch w samym centrum znacząco.
          Proste? Teoretycznie proste

          • 0 0

  • Ja cię nie mogę, zwężanie pasów na miejskiej alei!!!!

    Co za poroniony pomysł!

    • 28 10

  • dwa pasy w kierunku ul.elbląskiej ... czy oni wiedzą co robią. tak ! bo po przebudowie znów będą trzypasmową jezdie w kierunku wylotówki na krajową '7'
    głupota nie zna granic... już widze korki ...

    • 24 6

  • tytuł wprowadza w błąd

    Nie dopiero w 2018 tylko może w 2018.W artykule jest napisane,że najwcześniej w 2018 więc zdecydujcie się państwo reporterzy.

    • 8 0

  • Jak grochem o ścianę (4)

    Na ul. Żabi Kruk i ul. Rzeźnickiej mieszka jeszcze sporo komunistów i lewactwa, któremu nie podobają się przejścia podziemne pod tą ważną arterią komunikacyjną. Forsują ograniczenie ruchu na tej arterii pomimo,że 3 pasy ruchu są niezbędne do obsługi Forum Radunia, czego nie przyjmują do wiadomości. Naciski tej grupy są ogromne, skoro urzędasy chcą realizować ten absurdalny pomysł.

    • 25 23

    • mieszkam na Głównym Mieście (1)

      i gorąco popieram ten projekt od dawna i trzymam kciuku za dobrą realizację

      w końcu coś dla pieszych i rowerzystów, jakaś równowaga, a nie spychanie wszystkich na boki i lanie asfaltu, żeby egoistom w autach było wygodnie

      • 11 7

      • Wiele lat mieszkałem w tym rejonie i pamiętam, co się działo na przejściach naziemnych do ul Rzeźnickiej i ul Żabi Kruk. Akurat przy tych przejściach były szkoły i pod kołami tramwai zginęło wielu młodych ludzi. Z tego powodu zlikwidowano przejście naziemne na wysokości ulicy Rzeźnickiej. Teraz, gdy oprócz młodych ludzi jest znacznie więcej niż w tamtych czasach starców, można sobie wyobrazić co będzie się działo.

        • 5 8

    • Kiedy to właśnie komuniści i lewactwo potworzyło te tunele dla ludzi (1)

      więc się nie napinaj.
      Starzenie się społeczeństwa, matki z wózkami, inwalidzi, starsi z wózkami na zakupy nie chcą tych zaśmierdziałych komunistycznych tuneli, czyniących z ludzi szczury.
      Tylko i wyłącznie przejścia naziemne, precz z komuną i ich reliktami!!!

      • 6 5

      • modernizacja a nie likwidacja

        To realia życia w tym systemie zmusiło lewactwo do wybudowania tuneli i likwidacji kilku przejść naziemnych. Jeżeli samo życie spowodowało konieczność wybudowania tych przejść podziemnych to trzeba je zmodernizować (patrz windy i estakady) a nie likwidować.

        • 3 3

  • wałek (1)

    jak zwykle zakręcić lemingami przed wyborami sam. może głupi lud to kupi.

    • 11 3

    • Głupi lud to kupi to wypowiedz przydu..pasa prezesa ,czyli Kurskiego !

      • 0 1

  • zatkaja calkowicie miasto nie ma slow jacy ludzie rzadza tym miastem

    • 13 5

  • totalna bzdura zwężanie drogi (1)

    Zwęzić drogę, pociąć na kawałki skrzyżowaniami, w pobliżu Centrum Handlowe,gorszego zamysłu nie widziałam będą korki i przepustowość będzie równa zeru-pomyślałabym raczej co zrobić by ich nie było w stronę centrum ,a część w stronę elbląskiej zostawić trzypasmową!!!Panowie władczy czy wy nie jeździcie w godzinach szczytu???...Powinniście raczej przyjrzeć się ruchowi z okopowej do tzw.Lotu tam makabra....wąskie gardło że aż strach.

    • 30 15

    • i myślisz że jak tam będzie więcej pasów bez świateł to będzie lepiej?

      .....niektórzy to są strasznie ograniczeni.

      P.S Nie ma nic gorszego jak projektowanie ulic pod "godziny szczytu".
      Tak to byśmy dojechali po 10 pasów w każdą stronę ;)

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane