• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Węzła Wzgórze zakorkuje centrum Gdyni

Michał Sielski
20 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła. Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła.

Półtora roku przebudowy, rok utrudnień dla kierowców i całe lata bez korków i z bezpiecznym przejściem dla pieszych w centrum miasta - tak, według władz miasta, ma wyglądać zaczynająca się w poniedziałek przebudowa Węzła Wzgórze w Gdyni.



Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś... Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś...
...a tak będzie wyglądał po przebudowie. ...a tak będzie wyglądał po przebudowie.
Prace, które prowadzi firma MTM, zaczęły się już w czwartek, ale utrudnienia czekają kierowców od najbliższego poniedziałku. I nikt nie ma złudzeń, że nie będą duże. - Nie ma jednak nad czym deliberować. Przebudowę trzeba zrobić i pocierpieć przez rok, bo gdyby nie to, męczylibyśmy się przez długie lata - przekonuje wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała od poniedziałku i potrwa do końca maja. W tym czasie utrudniona będzie jazda do Centrum z kierunku Witomina. Wyłączona zostanie tzw. pierwsza nawrotka - aby skręcić w ul. Władysława IV, będzie trzeba dojechać do skrzyżowania ul. Świętojańskiej z Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni i stamtąd skręcić w prawo, w ul. Władysława IV.

Ruch z Gdańska w kierunku Gdyni będzie odbywał się tą jezdnią, którą do tej pory prowadzony był w kierunku przeciwnym. Jadący do Gdańska będą kierowani na objazd, poprowadzony ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. W maju zakończy się pierwszy etap prac i organizacja ruchu zostanie zmieniona.

- Remont zakończy się w marcu 2011 roku, ale kierowcy odetchną już za rok. Wtedy zostanie nam już tylko budowa chodników i małej architektury, co nie będzie wiązało się z zamykaniem dróg - pociesza kierowców Marek Stępa. - Bez wątpienia będzie to jednak rok poważnych utrudnień - zastrzega.

Po przebudowie znacząco wzrośnie przepustowość węzła. Dziś w ciągu godziny przejeżdża nim ponad 3,6 tys. pojazdów. Po przebudowie przepustowość zwiększy się niemal o połowę, do ponad 5 tys. aut.

Będzie także sporo bezpieczniej dla pieszych. Od przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana będzie można dojść tunelem aż do Urzędu Miasta, przy al. Piłsudskiego. Sporym ułatwieniem będzie także wydrążenie nowego tunelu pod torami SKM, którym będzie można dojechać z górnych dzielnic Gdyni w stronę Centrum. W istniejącym dotychczas tunelu ruch będzie jednokierunkowy i będzie można nim jechać tylko na zachód.

Opinie (290) 9 zablokowanych

  • Wyrzucona kasa podatnikow!!

    Obecnie korki są i po przebudowie też będą!!! Nie ma siły !!! Zbyt duża ilość pojazdów!!Zamiast przebudowy zalecam porzadnie ustawic swiatla bo jak narazie to ustawial je chyba ktos nie myslacy!!

    • 2 2

  • Ta przebudowa potrzebna jest

    ale o drodze z centrum na Witomino to już nikt jakoś nie pomyslał. Pozostanie bez zmian i bez zmian będą tam korki. I nawet nie potrzeba wypadku, kolizji ani opadów śniegu aby tam sterczeć godzinami po tej przebudowie.

    • 2 1

  • (1)

    ja tu nic nie rozumiem.
    Remontują estakadę Kwiatkowskiego- KORKI
    Remontują Węzeł Wzgórze- KORKi.
    I jak tu gdziekolwiek dojechać na czas.?

    • 3 4

    • autobus, skm, rowerek... opcji jest wiele, tylko trzeba troche mieć mniej leniwe 4 litery.

      • 2 0

  • Choć gneralni mi się b.podoba, ale (4)

    osobiście pomiędzy głównymi ciągami komunikacyjnymi wcisnąłbym w wolną przestrzeń Bike&Ride - zaparkuj rower i jedź. Bo rozumiem, że budowany obecnie PARKING na 1800 aut w CH"Wzgórze" będzie też w jakimś sensie oddziaływał na Węzeł Wzgórze. Poszerzając budowany tunel koło kapliczki Jana można by mniejszym nakładem poprowadzić także chodnik i ścieżkę rowerową, co w znacznej mierze skróciłoby dużej części osób drogę nie tylko na zakupy, ale studentom budowanej tam obok WSAB.

    Widziałbym w ramach przebudowy Dworca Gdynia Główna, podziemnego połączenia drogowego i chodnikami i ścieżkami rowerowymi(pod końcami peronów) łączącej trasę Wiśniewskiego z Warszawsko/Morską.

    • 4 1

    • ludzie na chlep nie mają a ty żądasz ścieżek dla snobistycznego bicykla. (3)

      Moze najpierw opracować koncepcję rozwoju dróg, tych rowerowych też na jakieś 30 lat i konsekwencji trochę...

      • 1 2

      • "ścieżek dla snobistycznego bicykla."

        Dlaczego snobistycznego?

        W Holandii starsze modele wystawiane są przed domami i cieszą się jeśli ktoś sobie go weżnie dla siebie i będzie korzystał.

        Może gdyński MOPS pojedzie tam i innych krajów zachodu ciężarówką i trochę przywiezie dla byłych stoczniowców. To byłaby fantastyczna akcja upowszechniania transportu rowerowego w Gdyni. Za to stoczniowcy mogliby pospawać trochę stojaków na rowery w ramach spółdzielni socjalnej.

        • 1 2

      • a skąd Ty wiesz, że za 30 lat będziemy jeżdzić na rowerach?

        a nie w jakiś innych pojazdach alternatywnych. A na rowery i inne urządzenia wysiłkowe będziemy chodzić tylko do fitness club'ów?

        Ja takiej pewności nie mam.

        • 1 0

      • na chleb może nie ale na rowerek, a i owszem:))

        • 1 0

  • wrrrrrr...... (3)

    o 7 rano w sobote młotem pneumatycznym wrrrrrrrrrrrrrrrrr...................niektórzy tu mieszkają!!

    • 4 1

    • niektórzy tu mieszkają!! (2)

      Pracujemy nad tym, żeby to zmienić. W niedzielę zaczynamy o piątej.

      • 4 0

      • róznica miedzy Szczurkiem i wami (1)

        jest taka, ze wy widzicie koniec swojego nosa i to co jest dziś, a on i jego niezła ekipa mysla z perspektywa kilkudziesięciu lat naprzód!
        Pamietajcie,że w rejonie skweru Plymouth ma w najbliższych latach powstac duzy kompleks - urząd + centrum reekreacyjno - usługowe (lodowisko całoroczne, basen, kino , fittnesy gabinety,m sklepy itp). Sam parking podziemny ma byc na ok. 1000 samochodów. Rozwijaja sie dzielnice Gdyni, do i z których dojeżdząc bedą kolejne dzisiatki tysiecy gdynian. Jesli przez ten węzeł przechodzi 45% całego ruchu samochodów w mieście, to jasne, że trzeba wyprzedzająco i czym predzej budowac nowe rozwiazania drogowe, czego nie robił dotychczas Gdańsk. Dlatego takie korki sa na dojazdach do obwodnicy. A jeszcze do tego władze gdańska robia co moga, żeby utrudnic budowe kolei metropolitalnej na rzecz tramwajów. To jest własnie myslenie obce Gdyni bo doraźne, bez wyobraźni i strategicznego patrzenia na problemy.
        Dlatego budowa węzła św. |maxa jest bbbbbbb konieczna.
        A kysz marudy, defetysci, analfabeci i kołtuny.
        Górą mądra Gdynia!

        • 3 3

        • Brawo, ja jestem tego samego zdania

          No, ale widać stare proletariackie hasło ciągle pozostaje aktualne. Gdyńscy i Gdańscy maruderzy, defetyści, analfabeci, abnegaci i kołtuny łączcie się przeciw postępowi.
          I aż ciarki mnie przechodzą, że ta oddolna choroba zaczyna zagrażać postępowej Gdyni.

          • 1 1

  • GDYBY TAK...

    Świetny pomysł z remontem i przebudową choć wiąże się to z zakorkowaniem centrum ale czy nie można pomyśleć o puszczeniu kolejnego autobusu pośpiesznego z Chyloni do WIELKIEGO KACKA obwodnicą bez przesiadki na pętli w DĄBROWIE? Ten pośpieszny K często ma duże opóźnienia i powrót z pracy w godz.popołudniowych wiąże się z bardzo długim oczekiwaniem na przystanku i marznięciem a poza tym można przecież wykorzystać obwodnicę trochę lepiej i odciążyć centrum

    • 2 0

  • aaa...

    o 7 rano w niedziele młotem pneumatycznym aaa!!! chyba cel uświęca środki, ale mogli uprzedzić mieszkańców. Pozdrawiam sąsiada wrrr ;)

    • 0 0

  • skrzyżowanie kieleckiej z różową bez estakad czy tuneli to jedna wielka porażka. (1)

    w 2011 roku samochodów przybędzie i przepustowość utrzyma się na poziomie obecnym, o ile nie gorszym.

    • 1 0

    • errata: nie w 2011, ale do 2011

      • 0 0

  • RÓŻOWA _ AL. ZWYCIĘSTWA (2)

    Może nie pamiętam, kiedy dokłądnie budowano różówą, ale aż tak dawno to nie było - 5 lat, powiedzmy (jęsli sięmylę o 1 lub 2 lata to sorry).
    Nie pomyślano o kładce i nie przygotowano wtedy drogi na budowę kładki. a właściwie do czego prowadzi??
    Nie pomyśalno o budowie tunelu pod Różową w stronę al. Zwyciestwa - bo gdyby tak było przygotowano by teren pod tunel - zamknięcie fragmentu sugieruje, że GDYNIA NIE POSIADA PLANU ZAGASPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO, który jest dalekosiężny - dalej niż 1 kadencja.
    Strasznie upierdily remont dla kogoś kto jest zmuszony porusząc się po centrum i remontowanym fragmencie Gdyni - lecz nie zmienia to faktu, że strategie miasta Gdyni i plany zagos[podarowania przestrzennego się zagubiły:))

    • 5 2

    • Miła "aneto", oprócz planów liczą się możliwości (1)

      Ty pewnie jako kobieta kupujesz piękne buty chodzisz w nich do czasu aż się całkowicie zużyją(nie zważasz na modę, itd), nie paczysz też, czy dzieci i rodzina mają co do garnka i na siebie włożyć.

      szkoda, że budując trójmiejską obwodnice nie przekopano tunelu łącznika z ew. (OPAT-em) budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, który jest wspólnym projektem Samorządu Województwa Pomorskiego; Gminy Miasta Gdyni:))

      • 1 1

      • ale 30 lat temu pomyślano o takiej drodze i zostawiono pas ziemi na wprost wylotu z Obwodnicy.

        • 0 0

  • widze że cały urząd miasta tutaj klika i dobija punktów , no bo nie sądze żeby normalni ludzie mieli takie poglądy, ALE (3)

    SPÓJRZCIE PRAWDZIE W OCZY - GDYNIA CHCE BYC TAKA COOL A TAK NAPRAWDE TO ŻENUJĄCA MIEŚCINA ZARZĄDZANA PRZEZ NIEKOMPETENTNYCH BARANÓ

    • 4 9

    • szczurowe psy nie próżnują widze, dyżury przy necie co? (1)

      banda urzedniczych pomyj i wypierdków, korki by zniknęły gdyby te urzędnicze mordy miały zakaz jeżdżenia do roboty samochodami, niech dygają komunikacją publiczną!!!! no szczurek, jak wprowadzisz taki przykaz to nawet zagłosuje na ciebie

      • 4 2

      • dzięki za poparcie

        kalinowski skocz mi

        • 0 0

    • tak czy siak wypada o niebo lepiej niż zapyziały sopot czy stary, cuchnący gdańsk

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane