• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Węzła Wzgórze zakorkuje centrum Gdyni

Michał Sielski
20 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła. Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła.

Półtora roku przebudowy, rok utrudnień dla kierowców i całe lata bez korków i z bezpiecznym przejściem dla pieszych w centrum miasta - tak, według władz miasta, ma wyglądać zaczynająca się w poniedziałek przebudowa Węzła Wzgórze w Gdyni.



Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś... Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś...
...a tak będzie wyglądał po przebudowie. ...a tak będzie wyglądał po przebudowie.
Prace, które prowadzi firma MTM, zaczęły się już w czwartek, ale utrudnienia czekają kierowców od najbliższego poniedziałku. I nikt nie ma złudzeń, że nie będą duże. - Nie ma jednak nad czym deliberować. Przebudowę trzeba zrobić i pocierpieć przez rok, bo gdyby nie to, męczylibyśmy się przez długie lata - przekonuje wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała od poniedziałku i potrwa do końca maja. W tym czasie utrudniona będzie jazda do Centrum z kierunku Witomina. Wyłączona zostanie tzw. pierwsza nawrotka - aby skręcić w ul. Władysława IV, będzie trzeba dojechać do skrzyżowania ul. Świętojańskiej z Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni i stamtąd skręcić w prawo, w ul. Władysława IV.

Ruch z Gdańska w kierunku Gdyni będzie odbywał się tą jezdnią, którą do tej pory prowadzony był w kierunku przeciwnym. Jadący do Gdańska będą kierowani na objazd, poprowadzony ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. W maju zakończy się pierwszy etap prac i organizacja ruchu zostanie zmieniona.

- Remont zakończy się w marcu 2011 roku, ale kierowcy odetchną już za rok. Wtedy zostanie nam już tylko budowa chodników i małej architektury, co nie będzie wiązało się z zamykaniem dróg - pociesza kierowców Marek Stępa. - Bez wątpienia będzie to jednak rok poważnych utrudnień - zastrzega.

Po przebudowie znacząco wzrośnie przepustowość węzła. Dziś w ciągu godziny przejeżdża nim ponad 3,6 tys. pojazdów. Po przebudowie przepustowość zwiększy się niemal o połowę, do ponad 5 tys. aut.

Będzie także sporo bezpieczniej dla pieszych. Od przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana będzie można dojść tunelem aż do Urzędu Miasta, przy al. Piłsudskiego. Sporym ułatwieniem będzie także wydrążenie nowego tunelu pod torami SKM, którym będzie można dojechać z górnych dzielnic Gdyni w stronę Centrum. W istniejącym dotychczas tunelu ruch będzie jednokierunkowy i będzie można nim jechać tylko na zachód.

Opinie (290) 9 zablokowanych

  • operacja

    niewszystkie operacje prowadza do wyzdrowienia ale miejmy nadzieje ze uzdrowi ona miasto

    • 1 1

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Przebudowa Węzła Wzgórze zakorkuje centrum Gdyni

    No cóż pomęczymy się,ale póżniej będzie super...

    • 2 1

  • A CO ZE ŚCIEŻKAMI ROWEROWYMI ANI SŁOWA O NICH NIE WSPOMIANO

    • 3 2

  • MOJA WSPANAILA GDYNIA W NATARCIU..UFFFF KOCHAM MOJ DOM (3)

    GDYNIANIN TO BRZMI B.DUMNIE

    • 5 3

    • zasponsoruj mi jescze parkowanie pod MOIM domem to też mi się spodoba (2)

      • 0 0

      • (1)

        Gdynia jako ostatnia wprowadziła parkometry, więc nie marudź tylko płać, właśnie dzięki tym pieniążkom będzie więcej takich wspaniałych modernizacji naszego miasta, a jak chcesz narzekać to sobie kup miejsce garażowe i tam trzymaj samochód do woli.

        • 0 0

        • idioto, miasto nie zarabia na płatnym parkowaniu ani złotówki, tylko dokłada

          Wojciech Szczurek:
          "
          Wzrost liczby samochodów zmusił nas do analizy, w jakim zakresie powinien być wprowadzony system opłat za parkowanie. Na pewno korzystnie wpływa on na rotację samochodów, przez co łatwiej znaleźć miejsce. Ale trzeba też jasno powiedzieć, że płatne parkowanie nie jest sposobem na zarabianie pieniędzy przez gminę - więcej się na ten cel wydaje, niż wpływa do kasy miasta."

          • 0 1

  • Światła

    Niech Stępa pokaże jak będzie umieszczona drogowa sygnalizacja świetlna, a nie pierdoły opowiada.

    • 2 1

  • Moje 3.. A właściwie 4 grosze (2)

    Remont, a może reorganizacja ruchu wymagana jest tylko z jednego powodu - dojazd w kierunku Witomina (dalej: Obwodnica) al. Piłsudskiego. Nie ma tam dramatu, ale od godziny 16:00 są korki bo z trzech stron ( Władysława IV od Gdańska, Władysława IV od Gdyni i al. Piłsudskiego ) chcą skręcić lub pozostać na al. Piłsudskiego pod wiaduktem kolejowym na lewoskręcie.

    Tam problem jest tylko od 16:00 ( ewentualnie 15:30, zależy od dnia ) i tak trwa około 2,5 godziny. Owszem, jestem za remontami dróg, ale 50 dużych baniek za te dwa skrzyżowania uważam za przesadę.

    Aby nie było korków w tym rejonie uważam, że wystarczyłoby zmienić w godzinach popołudniowych szczytów przepustowość świateł (zwiększyć z centrum w stronę Witomina ) i jedyna strona która może na tym ucierpieć to jadący Śląską w stronę Witomina bo tam także jest długa częstotliwość.

    Aby uniknąć takich dużych kosztów zrobiłbym bezpośredni, jednokierunkowy pas od Śląskiej przy pętli autobusowej i połączył z ulicą która jest przy Nordea Bank. Wtedy osoby jadące ze Śląskiej skręcają do Witomino bez świateł i wyjeżdżają właśnie przy Nordea. Wtedy mogłyby być korki przy przystanku, ale rozdzieliłbym pasy Kieleckiej w górę na oficjalne dwa aż do świateł z Witomińską i uważam, że byłoby ok.

    Swoją drogą projekty w artykule są tak idealne ( te załączniki ), ale z drugiej strony niedopracowane :) Nie jestem pedantem, ale skoro robią nawet wybrzuszenia bloków, itp., to:
    1) Od paru lat nie ma stacji Orlen, która jest vis a vis Piłsudskiego 56.
    2) Świętojańska 139, blok II ( prawy górny róg ), to wszystko jest złączone, a na zdjęciu mamy przerwę między prostopadłym, a równoległym do Świętojańskiej budynkiem.
    3) Do Świętojańskiej 141 i wzwyż od ul. Biskupa Dominika jest wjazd bramą, a na mapie nie ma (także prawy górny róg), podobnie jak budynek po prawej, tam są filary :)
    4) Pokazano na stacji Wzg. Św. Maksymiliana, budynki nie mające nic wspólnego z rzeczywistością :) Wejście od Władysława IV do stacji, gdzie tam są te łączone budynki ( np. osobno totolotek ). No i gdzie jest parking policyjny i studio fotograficzne :)))
    5) Budynek przy ul. Świętojańskiej 130, tam w ogóle nie ma tyłu budynku, gdzie jest zaplecze firmy Kettler :).

    Jest jeszcze wiele takich szczegółów :))

    Nie czepiam się, naprawdę, tylko skoro na mapce pokazują nam gdzie są drzewka to wolałbym widzieć gdzie są budynki itp. :)

    Podsumowując - uważam, ze bardzo dobrze, że robią całkowitą przebudowę tych skrzyżowań z dużym ALE.. A te "ale" to po prostu wydawanie kasy w błoto bo nie trzeba usprawniać takimi remontami ruchu w tych okolicach, ponieważ nie ma tam jakiegoś paraliżu. Trzeba odstać 3 zmiany świateł i tyle.

    A Pan Prezydent, choć to nie jego decyzje, ale to on odpowiada głową za takie inwestycje - dla Niego lepiej, szybciej na Wiczlino dojedzie.

    Robią - ok, nie robią - źle, niby takie Polskie narzekanie, ale skrót: Robią - ok, ale można byłoby za mniejsze pieniądze, a tą kwotę przeznaczyć na dwa pasy na odcinku Witomińska - Obwodnica. Niby w planach, ale z zaoszczędzonymi pieniążkami zawsze szybciej.

    Pozdrawiam takie marudy jak i ja ;-)

    • 5 1

    • to aler ego bombardiera aka siingla (1)

      • 0 0

      • Anonimie

        Czytam wiadomości, ale unikam wypowiadania się, skoro nie jestem w temacie. Gość o tym nick'u ma czasem racje, czasem nie, ale zauważ, nigdy nie pisze z perspektywy samochodów większych, a jedyne co o nim zapamiętałem to o opowieści o samotności jadąc tramwajem, więc uwłaczasz mi :)

        Na 500 wiadomości wypowiadam się raz, ale tak jak na maturze, więc nie czepiaj się mnie proszę, lepiej 1/500 czy na odwrót, jak to robi alkoholik z Sopotu?

        Teraz czekam tylko na temat Strefy Płatnego Parkowania, Gdynia, tzn. Urzędnicy z tego wydziału doprowadzili ten plan do skutku bardzo niedokładnie, ale mówmy o tym co jest w temacie ;-).

        • 0 0

  • Sensowność inwestycji (i wypowiedzi Robert Gdynia) (1)

    Powiem tak : wiele kretynizmów i debilizmów napisał Pan Robert, nie mających nic wspolnego z rzeczywistością :
    - bo np na tyle budynku Świętojańska 130 jest tylna część budynku, 2 -piętrowa, gdzie jest zaplecze kettlera (a autor - robert) - pisze, że nie ma.

    Celowość części rozwiązań jest dyskusyjna - część kierunków się usprawnia, część likwiduje, część przejazdów w ogóle nie będzie, zaś najbardziej kolizyjny przejazd - Śląska - Aleja Zwycięstwa i Śląska- Świętojańska- nadal jest kolizyjny (korki będą, tylko gdzie indziej).

    Jedno jest pewne : celowość inwestycji, to zapewnienie - za publiczne pieniądze - sprawniejszego dojazdu samochodem - do i z pracy - dla 2 osób :
    - Marka Stępy (Gdynia Witomino)
    - Prezydenta (nazwisko każdy zna) - Gdynia Wiczlino.....

    • 2 2

    • Dziękuję za ripostę, Tomek

      Po pierwsze, czemu od razu "kretynizmy" i "debilizmy". Każdy ma swoje zdanie, prawda? Szanujmy się wzajemnie :), nie wiem, czemu uważasz, że wiele bo naprawdę mało kiedy się tu wypowiadam, ale nie prześledzę wszystkich wypowiedzi.

      Odnośnie tematu :)

      Zacznijmy od tego zgrzytu odnośnie zaplecza firmy "Kettler". Jak to nie ma? Od strony Władysława IV idąc od SKM przez przejście jest ogromny napis " KETTLER" na murze, gdzie właśnie ten budynek jest na tej mapce? Tu wchodzimy w szczegóły, ale ok - mamy wspólny temat do dyskusji.

      "Celowość części rozwiązań jest dyskusyjna - część kierunków się usprawnia, część likwiduje, część przejazdów w ogóle nie będzie, zaś najbardziej kolizyjny przejazd - Śląska - Aleja Zwycięstwa i Śląska- Świętojańska- nadal jest kolizyjny (korki będą, tylko gdzie indziej)."

      A jak ocenisz moje, o wiele tańsze rozwiązanie? Negujesz, ok, Twoje prawo, ale nic nie wspomniałeś o moim rozwiązaniu.
      Nie ma przejazdu "Śląska - Aleja Zwycięstwa" jak i "Śląska - Świętojańska" - jak dwie równoległe ulice mogą sobie przeszkadzać?

      "Jedno jest pewne : celowość inwestycji, to zapewnienie - za publiczne pieniądze - sprawniejszego dojazdu samochodem - do i z pracy - dla 2 osób :
      - Marka Stępy (Gdynia Witomino)
      - Prezydenta (nazwisko każdy zna) - Gdynia Wiczlino....."

      Zgadzam się z Tobą, ALE... Zawsze, podobnie jak i ja wcześniej pisałem, będziemy patrzeć z tej perspektywy z której chcemy. Przejazd w godzinach szczytu popołudniowego jest taki sam na każdej dojazdówce do obwodnicy. Ten remont nie zmieni zamulonej jazdy aż do Chwarzna, a jedynie usprawni skrzyżowanie.

      Załóżmy, że z centrum jedziemy ( nie patrząc na aktualną gorszą sytuację poprzez remont ul. Hutniczej - wiele osób ucieka Chwarznem ) Twoim lub moim rozwiązaniem. I co z tego? Dojedziemy do Witomina i zaczyna się kongo. Ja uciekam codziennie Hodowlaną bo wolę jechać niż stać. Dojazd z centrum jednopasmowy i do tego z przystankami autobusowymi bez zatoczek, a jako gratis część, na szczęście nieduża tranzytu też leci tą drogą.

      Tomek, czy uważasz, że powinni się skupić na dwóch skrzyżowaniach za 50 dużych baniek, czy nie lepiej tą kasę przeznaczyć na rozbudowę dwóch pasów w jedną stronę od skrzyżowania Witomińska - Kielecka do Obwodowej?

      Pozdrawiam

      • 0 1

  • STĘPA SZCZUREK CO WY CHCECIE OD TEGO "WĘZŁA", SA W GDYNI BARDZIEJ ZAKORKOWANE MIEJSCA KTÓRE MOZNA BY BYŁO "UDRĄŻNIĆ", NP. (3)

    WYJAZD PRZEZ WITOMINO NA OBWODNICE NIECH MIASTO SIĘ DORZUCI DO BUDOWY WĘZŁA NA CHWARZNIE, A NIE ZBYWA ŻE TO DROGA KRAJOWA CZY JAKAŚ, POZA TYM ZROBIENIE ZATOCZEK DLA AUTOBUSÓW JUŻ BY UŁATWIŁO. NA ODCINKU MIĘDZY OBWODNICĄ A LASEM SĄ DWA PRZYSTANKI AUTOBUSOWE W BARDZO BLISKIEJ ODLEGŁOŚCI W JEDNĄ STRONĘ, NIE WYSTARCZYŁBY TAM JEDEN PRZYSTANEK? NO I ŚWIATŁA PRZY TYM DOMU STARCÓW, WZIĄĆ JE JAKOŚ TAK USTAWIĆ ŻEBY NIE POWODOWAŁY KORKÓW, ZEBY SIĘ CO CHWILE NIE WŁĄCZAŁY I NIE BYŁY TAK DŁUGO

    NO I JESZCZE TE NIEDOUCZONE LEBIEGI CO ZJEŻDŻAJĄ Z SOKÓŁKI I CHWARZNA ZA OBWODNICĄ, WEŹCIE NAUCZCIE SIĘ JEŹDZIĆ NA "ZAMEK", BO PUKI CO TO BURACTWO I CHAMSTWO PRZEZ WAS PRZEMAWIA

    • 6 4

    • przeciez to odioci, wystarczy popatrzec na tak trafione inwestycje jak pomorski park naukowo technologiczny, cos do czego

      miasto bedzie dopłacało przez lata bo nie ma szans żeby to coś było rentowne

      • 1 1

    • widze że cały urząd miasta tutaj klika i dobija punktów , no bo nie sądze żeby normalni ludzie mieli takie poglądy

      • 1 1

    • na chwarzno nikt nie jeździ, to taki odpadek gdyńki hehehe

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane