- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (104 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Przebudowa Węzła Wzgórze zakorkuje centrum Gdyni
Półtora roku przebudowy, rok utrudnień dla kierowców i całe lata bez korków i z bezpiecznym przejściem dla pieszych w centrum miasta - tak, według władz miasta, ma wyglądać zaczynająca się w poniedziałek przebudowa Węzła Wzgórze w Gdyni.
Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała od poniedziałku i potrwa do końca maja. W tym czasie utrudniona będzie jazda do Centrum z kierunku Witomina. Wyłączona zostanie tzw. pierwsza nawrotka - aby skręcić w ul. Władysława IV, będzie trzeba dojechać do skrzyżowania ul. Świętojańskiej z Piłsudskiego i stamtąd skręcić w prawo, w ul. Władysława IV.
Ruch z Gdańska w kierunku Gdyni będzie odbywał się tą jezdnią, którą do tej pory prowadzony był w kierunku przeciwnym. Jadący do Gdańska będą kierowani na objazd, poprowadzony ul. Kazimierza Górskiego . W maju zakończy się pierwszy etap prac i organizacja ruchu zostanie zmieniona.
- Remont zakończy się w marcu 2011 roku, ale kierowcy odetchną już za rok. Wtedy zostanie nam już tylko budowa chodników i małej architektury, co nie będzie wiązało się z zamykaniem dróg - pociesza kierowców Marek Stępa. - Bez wątpienia będzie to jednak rok poważnych utrudnień - zastrzega.
Po przebudowie znacząco wzrośnie przepustowość węzła. Dziś w ciągu godziny przejeżdża nim ponad 3,6 tys. pojazdów. Po przebudowie przepustowość zwiększy się niemal o połowę, do ponad 5 tys. aut.
Będzie także sporo bezpieczniej dla pieszych. Od przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana będzie można dojść tunelem aż do Urzędu Miasta, przy al. Piłsudskiego. Sporym ułatwieniem będzie także wydrążenie nowego tunelu pod torami SKM, którym będzie można dojechać z górnych dzielnic Gdyni w stronę Centrum. W istniejącym dotychczas tunelu ruch będzie jednokierunkowy i będzie można nim jechać tylko na zachód.
Opinie (290) 9 zablokowanych
-
2009-11-22 13:18
Zbieram na helikopter
Mieszkam na Obłuzu,na słowo remont dostaję dygotu.Wyjazd z domu zaczynam od rajdu terenowego:60m odcinek cechowej już 4 tydzień rozkopany i końca nie widać, potem rozbebeszona nie wiem po co Unruga - niestety dziecko chodzi do 39,nastepnie do pracy na Witominie.Estakada zakorkowana bo remont, to moze przez centrum a tu niespodzianka; też kopią. czy naprawdę nie mozna tych remontów robić jeden po drugim a nie równocześnie?!!!
- 7 3
-
2009-11-22 13:22
na pichotę lenie śmierdzące
przestańcie narzekać lenie śmierdzące - tyłki wam przyrosły do siedzeń waszych samochodów - po centrum to na nogach (na piechotę) a nie autem ...
- 12 1
-
2009-11-22 14:40
anonimowy tchórzliwy buc były pracownik (2)
odważny sie znalazł, który pod osłona anonimowego forum wypluwa swoje żale do swiata. Juz ja wideze te twoje osiagniecia zyciowe, te powody do "radości".
Od czego jestes fachowcem, bo na pewno nie od dróg "były pracowniku". Poznali sie na tobie i wywalili co? I nic dziwnego, takiego patafiana- 1 4
-
2009-11-22 17:43
robi pan siare swoim dzieciom panie sylwku
- 1 1
-
2009-11-22 17:45
a ty jestes taki nieanonimowy? sylków kalinoskich to jest jak psów, napisz adres, podaj telefon, wtedy nie bedziesz anonimowy
no chyba że chcesz sie podlizać swojemu panu plugawa urzędnicza gnido, idx jutro pocałuj swojego pana w dupe, może da ci bona na święta- 0 1
-
2009-11-22 15:50
REMONT KWIATKOWSKIEGO, CHWARZNIEŃSKIEJ I DROGA RÓŻOWA - JAKI D... ZAPLANOWAŁ TRZY REMONTY NA NEWRALGICZNYCH TRASACH JEDNOCZEŚNIE - ODPOWIEDŹ, D.... ZE SAMORZĄDNOŚCI ŁĄCZNIE Z szczurkiem
- 5 4
-
2009-11-22 20:06
TRZEBA PRZEBUDOWAC GDYNIE ZEBY ZYLO SIE JAK W PARYZU ELEGANCJA FRANCJA
Pprzebudowy wielkich miast Paryz wyburzyl budynki przy ulicy stworzyl siec SZEROKICH ULIC W CFENTRUM 4PASY NAWET 5 to ODKORKOWALO MIASTO polepszylo zycie Paryzan ludzie zakochali sie w tym miescie bo jest czym odychac przestrzen szeroko sporo mozliwosci dla tego W Gdyni np ulica Morska AL.Zwyxiestwa Trzeba ja poszerzyc do 3 , 4 pasow w jedna strone jeden pas przeznaczyc na autobusy tak samo SOPOT GDANSK TO JEST PRZYSZLOSC ROZWOJ 3MIASTA:):)plus drogi rowerowe i elektryczne rowery latem wiosna cos pieknego :):)
- 2 0
-
2009-11-22 22:29
a czemu nie drogi dojazdowe do obwodnicy?
według mnie w Gdyni i na drogach łączących osiedla z centrum jest o wiele więcej pilniejszych prac do zrobienia,
wogole największą bolączką całego Trójmiasta są dojazdy do obwodnicy. Zupełnie nie rozumiem dlaczego nic się nie robi z Witominem??? i zwiększeniem przepustowości z wjazdem i wjazdem z obwodnicy - przecież za obwodnicą właśnie mieszka coraz więcej ludzi i tworzą się osiedla
a Morska?
ta inwestycja nie jestwcale taka pilna- 1 0
-
2009-11-23 09:25
No to sie zaczelo ;)
- 0 0
-
2009-11-23 09:56
Północna
A przejazd kolejowy na Chyloni pozostanie na wieki wieków.No,ale tego z Urzędu Miasta przecież nie widać!
- 1 0
-
2009-11-23 21:40
Gdzie będą zatrzymywały się trajtki i autobusy wjeżdzające na wzgórze od strony ul śląskiej?Bo już chyba nie pod dworcem!Jakieś nieporozumienie!!!
- 1 0
-
2009-11-24 08:25
złe priorytety
Inwestycja jest póki co całkowicie bez sensu.
1. Błąd w ustaleniach priorytetów - są fragmenty sieci drogowej, które
potrzebują pilniejszych robót, np. zjazdy/wjazd na obwodnicę na Chwarznie -
kolejne oddawane bloki na Sokółce i coraz dłuższe korki; Chwarznieńska wypadła
z planów, bo mało medialna jest - kasę wyssało Euro (zmiana priorytetów w
Programach Operacyjnych na Województwo).
2. Na Węźle nie było jakiś szczególnych korków, czy utrudnień - kierowcy
nieźle sobie radzili.
3. Sprawa pieszych - z SKMki do UM prowadzą przejścia ze światłami. Potrącenia
jeśli się zdarzają to raczej z winy pieszych. Ma być tunel - wiadomo, że w
cywilizowanym świecie od tuneli raczej się odchodzi - stąd może mniejsze
będzie prawdopodobieństwo (już teraz zresztą nikłe) potrącenia na przejściu a
większe oberwania w tunelu lub wdepnięcia w urynę (jak rozumiem, władze
uznają, że wieczorami ludzie oglądają seriale i nie wychodzą...). Namiastkę
wyobrażenia, jak tunel będzie wyglądał można zobaczyć w już istniejących
tunelach przy Wzgórzu Maxa.
No i obserwacja z dnia dzisiejszego - przygotowywanie terenu do inwestycji -
trzech panów w kamizelkach odblaskowych i buciorach roboczych, z których jeden
opierał się o łopatę a drugi kucał (to chyba dział audytu) w ciągu ok 7 minut
jak stałem w korku nie wykonało żadnego zbędnego ruchu; dwóch panów jw. bliżej
UM - jeden pokazywał jak wysoko potrafi unieść nogę (to był chyba PR Manager);
jeden w marynarce chodzi nerwowo z kartką papieru (KierBud?), dwóch panów
dzielnie kierowało koparkami, a jeden stał na wywrotce, na którą wysypywana
była ziemia i kierował wysypywaniem (senior cosultant). Oczywiście nie
widziałem sztabowców, którzy w teren nie wychodzą. Czekam niecierpliwie, jak
rozwinie się sytuacja na froncie robót...
Pozdrawiam- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.