• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Węzła Wzgórze zakorkuje centrum Gdyni

Michał Sielski
20 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła. Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła.

Półtora roku przebudowy, rok utrudnień dla kierowców i całe lata bez korków i z bezpiecznym przejściem dla pieszych w centrum miasta - tak, według władz miasta, ma wyglądać zaczynająca się w poniedziałek przebudowa Węzła Wzgórze w Gdyni.



Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś... Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś...
...a tak będzie wyglądał po przebudowie. ...a tak będzie wyglądał po przebudowie.
Prace, które prowadzi firma MTM, zaczęły się już w czwartek, ale utrudnienia czekają kierowców od najbliższego poniedziałku. I nikt nie ma złudzeń, że nie będą duże. - Nie ma jednak nad czym deliberować. Przebudowę trzeba zrobić i pocierpieć przez rok, bo gdyby nie to, męczylibyśmy się przez długie lata - przekonuje wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała od poniedziałku i potrwa do końca maja. W tym czasie utrudniona będzie jazda do Centrum z kierunku Witomina. Wyłączona zostanie tzw. pierwsza nawrotka - aby skręcić w ul. Władysława IV, będzie trzeba dojechać do skrzyżowania ul. Świętojańskiej z Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni i stamtąd skręcić w prawo, w ul. Władysława IV.

Ruch z Gdańska w kierunku Gdyni będzie odbywał się tą jezdnią, którą do tej pory prowadzony był w kierunku przeciwnym. Jadący do Gdańska będą kierowani na objazd, poprowadzony ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. W maju zakończy się pierwszy etap prac i organizacja ruchu zostanie zmieniona.

- Remont zakończy się w marcu 2011 roku, ale kierowcy odetchną już za rok. Wtedy zostanie nam już tylko budowa chodników i małej architektury, co nie będzie wiązało się z zamykaniem dróg - pociesza kierowców Marek Stępa. - Bez wątpienia będzie to jednak rok poważnych utrudnień - zastrzega.

Po przebudowie znacząco wzrośnie przepustowość węzła. Dziś w ciągu godziny przejeżdża nim ponad 3,6 tys. pojazdów. Po przebudowie przepustowość zwiększy się niemal o połowę, do ponad 5 tys. aut.

Będzie także sporo bezpieczniej dla pieszych. Od przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana będzie można dojść tunelem aż do Urzędu Miasta, przy al. Piłsudskiego. Sporym ułatwieniem będzie także wydrążenie nowego tunelu pod torami SKM, którym będzie można dojechać z górnych dzielnic Gdyni w stronę Centrum. W istniejącym dotychczas tunelu ruch będzie jednokierunkowy i będzie można nim jechać tylko na zachód.

Opinie (290) 9 zablokowanych

  • Zbieram na helikopter

    Mieszkam na Obłuzu,na słowo remont dostaję dygotu.Wyjazd z domu zaczynam od rajdu terenowego:60m odcinek cechowej już 4 tydzień rozkopany i końca nie widać, potem rozbebeszona nie wiem po co Unruga - niestety dziecko chodzi do 39,nastepnie do pracy na Witominie.Estakada zakorkowana bo remont, to moze przez centrum a tu niespodzianka; też kopią. czy naprawdę nie mozna tych remontów robić jeden po drugim a nie równocześnie?!!!

    • 7 3

  • na pichotę lenie śmierdzące

    przestańcie narzekać lenie śmierdzące - tyłki wam przyrosły do siedzeń waszych samochodów - po centrum to na nogach (na piechotę) a nie autem ...

    • 12 1

  • anonimowy tchórzliwy buc były pracownik (2)

    odważny sie znalazł, który pod osłona anonimowego forum wypluwa swoje żale do swiata. Juz ja wideze te twoje osiagniecia zyciowe, te powody do "radości".
    Od czego jestes fachowcem, bo na pewno nie od dróg "były pracowniku". Poznali sie na tobie i wywalili co? I nic dziwnego, takiego patafiana

    • 1 4

    • robi pan siare swoim dzieciom panie sylwku

      • 1 1

    • a ty jestes taki nieanonimowy? sylków kalinoskich to jest jak psów, napisz adres, podaj telefon, wtedy nie bedziesz anonimowy

      no chyba że chcesz sie podlizać swojemu panu plugawa urzędnicza gnido, idx jutro pocałuj swojego pana w dupe, może da ci bona na święta

      • 0 1

  • REMONT KWIATKOWSKIEGO, CHWARZNIEŃSKIEJ I DROGA RÓŻOWA - JAKI D... ZAPLANOWAŁ TRZY REMONTY NA NEWRALGICZNYCH TRASACH JEDNOCZEŚNIE - ODPOWIEDŹ, D.... ZE SAMORZĄDNOŚCI ŁĄCZNIE Z szczurkiem

    • 5 4

  • TRZEBA PRZEBUDOWAC GDYNIE ZEBY ZYLO SIE JAK W PARYZU ELEGANCJA FRANCJA

    Pprzebudowy wielkich miast Paryz wyburzyl budynki przy ulicy stworzyl siec SZEROKICH ULIC W CFENTRUM 4PASY NAWET 5 to ODKORKOWALO MIASTO polepszylo zycie Paryzan ludzie zakochali sie w tym miescie bo jest czym odychac przestrzen szeroko sporo mozliwosci dla tego W Gdyni np ulica Morska AL.Zwyxiestwa Trzeba ja poszerzyc do 3 , 4 pasow w jedna strone jeden pas przeznaczyc na autobusy tak samo SOPOT GDANSK TO JEST PRZYSZLOSC ROZWOJ 3MIASTA:):)plus drogi rowerowe i elektryczne rowery latem wiosna cos pieknego :):)

    • 2 0

  • a czemu nie drogi dojazdowe do obwodnicy?

    według mnie w Gdyni i na drogach łączących osiedla z centrum jest o wiele więcej pilniejszych prac do zrobienia,
    wogole największą bolączką całego Trójmiasta są dojazdy do obwodnicy. Zupełnie nie rozumiem dlaczego nic się nie robi z Witominem??? i zwiększeniem przepustowości z wjazdem i wjazdem z obwodnicy - przecież za obwodnicą właśnie mieszka coraz więcej ludzi i tworzą się osiedla
    a Morska?
    ta inwestycja nie jestwcale taka pilna

    • 1 0

  • No to sie zaczelo ;)

    • 0 0

  • Północna

    A przejazd kolejowy na Chyloni pozostanie na wieki wieków.No,ale tego z Urzędu Miasta przecież nie widać!

    • 1 0

  • Gdzie będą zatrzymywały się trajtki i autobusy wjeżdzające na wzgórze od strony ul śląskiej?Bo już chyba nie pod dworcem!Jakieś nieporozumienie!!!

    • 1 0

  • złe priorytety

    Inwestycja jest póki co całkowicie bez sensu.

    1. Błąd w ustaleniach priorytetów - są fragmenty sieci drogowej, które
    potrzebują pilniejszych robót, np. zjazdy/wjazd na obwodnicę na Chwarznie -
    kolejne oddawane bloki na Sokółce i coraz dłuższe korki; Chwarznieńska wypadła
    z planów, bo mało medialna jest - kasę wyssało Euro (zmiana priorytetów w
    Programach Operacyjnych na Województwo).
    2. Na Węźle nie było jakiś szczególnych korków, czy utrudnień - kierowcy
    nieźle sobie radzili.
    3. Sprawa pieszych - z SKMki do UM prowadzą przejścia ze światłami. Potrącenia
    jeśli się zdarzają to raczej z winy pieszych. Ma być tunel - wiadomo, że w
    cywilizowanym świecie od tuneli raczej się odchodzi - stąd może mniejsze
    będzie prawdopodobieństwo (już teraz zresztą nikłe) potrącenia na przejściu a
    większe oberwania w tunelu lub wdepnięcia w urynę (jak rozumiem, władze
    uznają, że wieczorami ludzie oglądają seriale i nie wychodzą...). Namiastkę
    wyobrażenia, jak tunel będzie wyglądał można zobaczyć w już istniejących
    tunelach przy Wzgórzu Maxa.

    No i obserwacja z dnia dzisiejszego - przygotowywanie terenu do inwestycji -
    trzech panów w kamizelkach odblaskowych i buciorach roboczych, z których jeden
    opierał się o łopatę a drugi kucał (to chyba dział audytu) w ciągu ok 7 minut
    jak stałem w korku nie wykonało żadnego zbędnego ruchu; dwóch panów jw. bliżej
    UM - jeden pokazywał jak wysoko potrafi unieść nogę (to był chyba PR Manager);
    jeden w marynarce chodzi nerwowo z kartką papieru (KierBud?), dwóch panów
    dzielnie kierowało koparkami, a jeden stał na wywrotce, na którą wysypywana
    była ziemia i kierował wysypywaniem (senior cosultant). Oczywiście nie
    widziałem sztabowców, którzy w teren nie wychodzą. Czekam niecierpliwie, jak
    rozwinie się sytuacja na froncie robót...

    Pozdrawiam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane