• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przegonili ciszę na A1

Tomasz Falba, Marcin Dybuk
3 listopada 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Budowa autostrady A1 w końcu ruszyła. Tym razem naprawdę. Jako pierwsi sprawdziliśmy jak idzie robota przy najważniejszej pomorskiej inwestycji.

Przypomnijmy. Budowa A1 została oficjalnie rozpoczęta w lipcu. Z tej okazji na przyszłym placu odbyła się wielka feta. Kiedy jednak VIP-y rozjechały się do domów na polu w Goszynie pod Tczewem zaległa cisza. Przez trzy miesiące prace na głównym placu budowy nie ruszyły ani na centymetr. Kilka tygodni temu jako jedyni bez ogródek o tym napisaliśmy.

Ustaliliśmy wtedy, że start inwestycji opóźnił się bo banki, które ją mają skredytować nie wpłaciły jeszcze na konto Gdańsk Transport Company, firmy, która ma ją zbudować ani jednego euro. Budowa pierwszego 90-kilometrowego odcinka autostrady z Gdańska do Grudziądza kosztować ma pół miliarda euro.

- Na pierwszym odcinku A1 powstanie 86 mostów. Czyli prawie co kilometr - mówi Piotr Wieczorek, kierownik budowy jednego z z nich. - Na pierwszym odcinku A1 powstanie 86 mostów. Czyli prawie co kilometr - mówi Piotr Wieczorek, kierownik budowy jednego z z nich.
Tydzień temu Tomasz Szymczak, rzecznik prasowy budowy A-1, triumfalnie obwieścił, że do 20 października banki powinny wpłacić pierwszą transzę pieniędzy. Biorąc pod uwagę dotychczasowe obietnice budowniczych A1 mieliśmy prawo wątpić czy tak rzeczywiście będzie. Z przyjemnością jednak musimy stwierdzić, że tym razem nasz sceptycyzm nie znalazł potwierdzenia. Po wizycie na budowie możemy już spokojnie ogłosić, że budowa A1 naprawdę ruszyła. Teraz nie pozostaje nam nic innego jak tylko obserwować jej postępy.

68 ton

to masa maksymalna najcięższej ciężarówki - wraz z ładunkiem - używanej na budowie A1

Opinie (33)

  • Jastrzi

    Jak coś piszesz, to dowiedz się najpierw o czym piszesz. GTC to nie firma, to konsorcjum firm, jednym z udziałowców jest właśnie Skanska.

    • 0 0

  • Precz z autostradami!!!

    Tiry na tory!!!
    Sprywatyzujcie drogi i budujcie za swoje!!!

    • 0 0

  • Rio - fajnie to ujołeś

    tylko czekać na defetystów

    • 0 0

  • Hahahaha

    a SKANSKA co to za firma - też zatrudnia podwykonawców!
    czyli wynika że nad tymi co kopią łopatami jest olbrzymia "czapa" urzędasów-cwaniaków
    Więc nie dziwmy się że buduje się najdroższą autostradę za km w świecie!

    • 0 0

  • rażące błędy

    gregroza=ZGROZA....(nawiasem mowiąc..skąd się biorą takie tłuczki ort ? )Może to ofiary pękniętej gumy ?

    • 0 0

  • Teraz nie pozostaje nam nic innego jak tylko obserwować jej postępy.

    Mając w pamięci przypadki z budowy autostrady A4 trzeba by nie tylko obserwować postępy, ale pilnie sprawdzać, czy w okolicy nie pojawi się nagle tani olej napędowy, materiały budowlane, itd., bo niestety w Polsce cały czas budowa czegokolwiek finansowanego choć w części z budżetu, stanowi okazję do kombinowania na prawo i lewo, i to niezależnie od pełnionej funkcji...

    • 0 0

  • a musicie

    zawsze trolom (RIo Ferdinand) odpowiadać?
    Taki trol ma tylko głupią radość z waszych komentarzy pod jego adresem.

    • 0 0

  • Ferdek

    masz rację anty-T :-))

    • 0 0

  • Bolo

    W tej chwili trend jest taki, że podwykonawców zatrudnia się do WSZYSTKIEGO i raczej musisz się do tego przyzwyczaić.

    • 0 0

  • do dostaw jakoś niekoniecznie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane