• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przegonili ciszę na A1

Tomasz Falba, Marcin Dybuk
3 listopada 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Budowa autostrady A1 w końcu ruszyła. Tym razem naprawdę. Jako pierwsi sprawdziliśmy jak idzie robota przy najważniejszej pomorskiej inwestycji.

Przypomnijmy. Budowa A1 została oficjalnie rozpoczęta w lipcu. Z tej okazji na przyszłym placu odbyła się wielka feta. Kiedy jednak VIP-y rozjechały się do domów na polu w Goszynie pod Tczewem zaległa cisza. Przez trzy miesiące prace na głównym placu budowy nie ruszyły ani na centymetr. Kilka tygodni temu jako jedyni bez ogródek o tym napisaliśmy.

Ustaliliśmy wtedy, że start inwestycji opóźnił się bo banki, które ją mają skredytować nie wpłaciły jeszcze na konto Gdańsk Transport Company, firmy, która ma ją zbudować ani jednego euro. Budowa pierwszego 90-kilometrowego odcinka autostrady z Gdańska do Grudziądza kosztować ma pół miliarda euro.

- Na pierwszym odcinku A1 powstanie 86 mostów. Czyli prawie co kilometr - mówi Piotr Wieczorek, kierownik budowy jednego z z nich. - Na pierwszym odcinku A1 powstanie 86 mostów. Czyli prawie co kilometr - mówi Piotr Wieczorek, kierownik budowy jednego z z nich.
Tydzień temu Tomasz Szymczak, rzecznik prasowy budowy A-1, triumfalnie obwieścił, że do 20 października banki powinny wpłacić pierwszą transzę pieniędzy. Biorąc pod uwagę dotychczasowe obietnice budowniczych A1 mieliśmy prawo wątpić czy tak rzeczywiście będzie. Z przyjemnością jednak musimy stwierdzić, że tym razem nasz sceptycyzm nie znalazł potwierdzenia. Po wizycie na budowie możemy już spokojnie ogłosić, że budowa A1 naprawdę ruszyła. Teraz nie pozostaje nam nic innego jak tylko obserwować jej postępy.

68 ton

to masa maksymalna najcięższej ciężarówki - wraz z ładunkiem - używanej na budowie A1

Opinie (33)

  • bolo

    widac ze nie masz nic wspolnego z budownictwem. teraz zeby chodnik polozyc zatrudnia sie ok 7 podwykonawcow. inwestor zatrudnia generalnego wykonawce, ten zatrudnia wykonawce danego forntu robot, ten zatrudnia podwykonawce, ten zatrudnia ludzi jako firmy i tak dalej. im budowa wieksza tym wiekszy podzial. dzieki temu a)kazdy wie dokaldnie co ma robic i za co jest odpowiedzialny b)znajdz mi w dzisiejszych czasach firme ktora dysponuje sprzetem i ludzmi do samodzielnego wykonania takiej inwestycji. skonczyly sie czasy komunistycznych molochow, wiec nie pierdziel bzdur i przestan nazekac. pozdrawiam

    • 0 0

  • 5,6 mln EURO za km

    5,6 mln EURO za km = 22,4 mln PLN za = 2,4 mln PLN za = 240.000 PLN za = 24.000 PLN za !!!

    90 km(Gdańsk - Nowe Marzy) x 22,4 mln ZŁ = 2 mld ZŁ ,500 mln EURO ,LOL

    Te sumki mnie rozwalają ...

    Jeszcze jedno ,dlaczego autobahny są białe a nasze autostrady ciemne ? Może trzeba ten beton zmieszać bardziej z wapnem to taniej wyjdzie ,a będzie go więcej :D

    • 0 0

  • a może ciebie trzeba zmieszać

    z tym surowcem i wtedy wiesz jaki będzie kolor???

    ZIELONY !!!!!!!!

    :))))))))

    jest dobrze niech buduja, bedzie wiecej miejsc pracy po zakończeniu budowy - wzdłuż A1

    • 0 0

  • w

    Widzę ze jestes daltonistom ,wiec jak cie zmieszam z tym blotem to bedzie CZERWONO !!!!

    A tak na powaznie to tez sie ciesze ,LOL

    • 0 0

  • jak już mówiłem

    czerwono to jest w Łodzi. Niech tam wjadą buldożery i zasypią ten czerwony beton wapnem !!!

    • 0 0

  • Hahaha, a właśnie że są zielone i bordowe asfalty :)
    Żaden problem, w Niemczech są takie drogi, bardzo fajnie to wygląda.

    • 0 0

  • Tak...

    Bardzo ładnie wyglądają na zdjęciu te trzy walce obok siebie...Pozostaje tylko mieć nadzieję, że zarówno maszyny jak i ludzie będą pracować w takim tempie, jak właśnie w Niemczech ( no i oczywiście z takim samym rezultatem, bo to ma być AUTOSTRADA). Pytanie na koniec: ile będzie kosztował przejazd przez ten pierwszy 90 km odcinek? Bo jakoś nie wierzę, że to będzie bezpłatne...Nie w tym kraju.

    • 0 0

  • Do Jastrzi

    No coż nie trzeba być orłem ani grzebać w rejestrach żeby wiedzieć że GTC to spółka celowa między innymi Skanska (ma w niej udziały) a także innych polskich spółek. Została założona dawno temu przez różne gdańskie przedsiębiorstwa drogowe, żeby realizować budowę A1 natomiast strukutra właścicielska się zmieniła od wtedy. Zamiast popisać się wiedzą na temat, popisujesz się niewiedzą na temat robiąc z tego nimal aferę. Jakie to typowe...

    A jeśli myślisz że jakakolwiek firma rozpoczyna jakąkolwiek dużą inwestycję budowlaną bez kredytu, ze środków własnych, to widać że nie masz pojęcia o procesach inwestycyjnych.

    • 0 0

  • PIOTER

    PIOTER, zauwaz ze w tych 5,6mlnE/km masz wliczone jeszcze wiadukty i przejscia dla zwierzat. Na tych 90km bedzie ich pewnie z kilkadziesiat, wiec za nim zaczniesz przeliczac i obliczac, to najpierw zastanow sie nad swoja indolencją umyslową.

    • 0 0

  • Do Rywina

    Dobrze ,że wpomniałeś o sarnach i zajacach które będą przechodzic z jednej strony na druga !

    Kosztowna ta impreza ! dla nas i zwierzątek ,przede wszystkim zwierzątek :D

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane