• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przegonili ciszę na A1

Tomasz Falba, Marcin Dybuk
3 listopada 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Budowa autostrady A1 w końcu ruszyła. Tym razem naprawdę. Jako pierwsi sprawdziliśmy jak idzie robota przy najważniejszej pomorskiej inwestycji.

Przypomnijmy. Budowa A1 została oficjalnie rozpoczęta w lipcu. Z tej okazji na przyszłym placu odbyła się wielka feta. Kiedy jednak VIP-y rozjechały się do domów na polu w Goszynie pod Tczewem zaległa cisza. Przez trzy miesiące prace na głównym placu budowy nie ruszyły ani na centymetr. Kilka tygodni temu jako jedyni bez ogródek o tym napisaliśmy.

Ustaliliśmy wtedy, że start inwestycji opóźnił się bo banki, które ją mają skredytować nie wpłaciły jeszcze na konto Gdańsk Transport Company, firmy, która ma ją zbudować ani jednego euro. Budowa pierwszego 90-kilometrowego odcinka autostrady z Gdańska do Grudziądza kosztować ma pół miliarda euro.

- Na pierwszym odcinku A1 powstanie 86 mostów. Czyli prawie co kilometr - mówi Piotr Wieczorek, kierownik budowy jednego z z nich. - Na pierwszym odcinku A1 powstanie 86 mostów. Czyli prawie co kilometr - mówi Piotr Wieczorek, kierownik budowy jednego z z nich.
Tydzień temu Tomasz Szymczak, rzecznik prasowy budowy A-1, triumfalnie obwieścił, że do 20 października banki powinny wpłacić pierwszą transzę pieniędzy. Biorąc pod uwagę dotychczasowe obietnice budowniczych A1 mieliśmy prawo wątpić czy tak rzeczywiście będzie. Z przyjemnością jednak musimy stwierdzić, że tym razem nasz sceptycyzm nie znalazł potwierdzenia. Po wizycie na budowie możemy już spokojnie ogłosić, że budowa A1 naprawdę ruszyła. Teraz nie pozostaje nam nic innego jak tylko obserwować jej postępy.

68 ton

to masa maksymalna najcięższej ciężarówki - wraz z ładunkiem - używanej na budowie A1

Opinie (33)

  • Pablo

    Jak dobrze ze tutaj jest pare inteligentnych ludzi i sproswtuje te wypociny tych cwiercinteligentow, bo ja nie mam sily!! Rece i nogi opadaja jak sie takie bzdury czyta. A jeszcze jeden chce prywatyzowac drogi i torami puszczac tiry. Co do torow sie zgodze ze powinny byc ale ich nie ma. Co do A1, czlowieku czas leci pieniadze uciekaja a Ty chcesz kombinowac. 5,6 za km to nie jest jakas wygorowana cena w porownaniu do innych autostrad. Nie komentuj tego bo nie masz pojecia jaki grunt jest pod ta autostrada (ja rowniez)i czego trzeba nawiesc i ile to kosztuje!!!! A autostrada nie zwroci sie bezaposrednio w gotowce tylko w rozwoju regionu czy panstwa, a to prywatne firmy ktore bylyby wlascicielem nie interesuje, wiec nie pisz bzdur. p.s. pokaz mi kraj gdzie sa prywatne?? nie zazadzane przez prywaciarzy tylko wlasciciele sa prywatni!!

    • 0 0

  • to nic innego jak czysta kpina,przynajmniej o 50 lat
    zapozno zabrano sie za budowe autostrady.
    ciekawe ile znow zostanie z tego rozkradzione
    i ktore pokolenie doczeka sie konca jej budowy
    100,200lat?,jesli w ogole.ja juz stracilam nadzieje

    • 0 0

  • odpowiedź dla Stasia

    może w Łodzi staniesz na dwie godziny na czerwonym, ale w Gdańsku staniesz na czarnym, a po nim to już tylko wieczny odpoczynek. Wiwat batmani.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane