- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Przejazdy przez torowiska tramwajowe zmienią nawierzchnię
Gdańsk przygotowuje się do przebudowy przejazdów i przejść przez torowiska tramwajowe. Na jezdni kolidującej z torami przewiduje się zastąpienie płyt gumowych nawierzchnią bitumiczną. Gumowe płyty pojawia się natomiast na przejściach, gdzie stosowano betonową kostkę.
Do wymiany nawierzchni z płyt gumowych na nawierzchnię bitumiczną (potocznie asfaltową) wskazano pięć przejazdów przez tory tramwajowe:
- Chłopska - Kołobrzeska (w kierunku al. Grunwaldzkiej)
- Marynarki Polskiej - Swojska
- Wały Piastowskie - Błędnik
- Nowe Ogrody - Pohulanka
- Grunwaldzka - Zwycięstwa
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Przebudowa przejść dla pieszych przez tory tramwajowe
Ponadto w czterech lokalizacjach w obrębie przejść dla pieszych przez torowiska przewidziano zmianę nawierzchni z kostki betonowej lub asfaltu na płyty gumowe:
- Nowe Ogrody - Pohulanka
- Kartuska - przystanek Powstańców Warszawskich
- Wita Stwosza - przystanek Tetmajera
- Wita Stwosza - przystanek Uniwersytet (modernizacja istniejącej nawierzchni z płyt)
Projekt przebudowy powinien także uwzględniać niezbędną wymianę torowiska w obrębie przejazdów i przejść, zaś w zakresie infrastruktury dla pieszych montaż płytek fakturowych - ostrzegawczych tzw. guzków.
Dwie oferty w przetargu, projekt za osiem miesięcy
W przetargu na przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem uzgodnień oraz pełnieniem nadzoru nad realizacją, ogłoszonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, wpłynęły dwie oferty:
- Pracowni Projektowej Promar z Pelpina na kwotę 316 602 zł
- Pracowni Projektowej MiD z Gdańska na kwotę 329 640 zł
Obie oferty mieściły się w budżecie rezerwowanym na ten cel w wysokości 401 tys. zł.
Urzędnicy jako najkorzystniejszą ofertę wybrali propozycję pracowni z Pelplina. Zgodnie z zapisami postępowania przetargowego na wykonanie zamówienia przewidziano osiem miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (100) 3 zablokowane
-
2023-06-29 11:01
Szofery nie potrafią jeździć (3)
- 9 10
-
2023-06-29 11:15
(1)
Piesi nie potrafią chodzić.
- 2 6
-
2023-06-29 11:49
Dokładnie Towarzyszu.
- 0 4
-
2023-06-30 11:20
Bo bez gumy nie ma jazdy...
- 0 0
-
2023-06-29 11:04
Szpilek (3)
Powinny być wybudowane kładki lub wiadukty dla tramwajuf.
- 4 12
-
2023-06-29 11:09
jo, ino wartko (1)
hej!
- 3 0
-
2023-06-29 11:12
Szpilek
Wiem co to ino hładko,ale co to wartko?
- 0 4
-
2023-06-29 11:16
Płyty betonowe dla szoferków.
- 0 1
-
2023-06-29 11:07
totalnie na odwrót logice (5)
tam gdzie przejazdy sa gumowe, nie dzieja sie cuda i fale dunaju. Gumy latwo wymienic jesli po latach sie zuzywaja. Tam gdzie sa asfaltowe zawsze po chwili powstaja garby, asfalt sie kruszy a tory wyginaja sie i powstaja wielkie fale z izolacji. Patrz Mickiewicza, fragment przy Operze Bałtyckiej. Kierunek powinien byc wlasnie odwrotny, wszedzie gdzie sie da powinny byc gumowane przejazdy
- 40 9
-
2023-06-29 11:12
Gumy mają swoje plusy, ale dużo minusów (2)
Odkształcają się szybciej i łatwiej. Trzeba je częściej wymieniać i wyglądają mniej estetycznie. Jedyną zaletą jest dosyć łatwa wymiana.
Masa bitumiczna starczy jednorazowo na dłużej, wygląda ładniej, ale wymaga więcej pracy przy wymianie- 7 3
-
2023-06-29 11:14
(1)
Gumy są też bardzo śliskie na deszczu co wydłuża drogę hamowania samochodów.
- 12 3
-
2023-06-29 11:45
A z jaką prędkością ty wjeżdżasz na ten przejazd że masz tam taką wydłużoną drogę hamowania?
Może warto zwolnić?
- 4 8
-
2023-06-29 11:15
Dokładnie!
- 4 5
-
2023-06-29 11:16
Kto niszczy gumy to wymienia.
- 0 6
-
2023-06-29 11:08
Znając życie i "fachowość" ekipy prezydenty (dającej zarobić swoim króliczkom), pewnym jest znaczne pogorszenie (5)
wymienianych nawierzchni.
- 21 10
-
2023-06-29 11:11
Jeden króliczek zarabia 1.2mln zł rocznie pilnując łąki zwanej CPK. (4)
A nie, sorry.. o wałkach Prawa i ZPRawiedliwości nie można mówić publicznie.
- 8 4
-
2023-06-29 11:17
Macie racię Towarzyszu z Partii Ludowej PO (1)
- 5 8
-
2023-06-29 12:16
Prawo i ZPRawiedliwość jest bliżej PRLu niż był sam PRL.
- 8 4
-
2023-06-29 12:02
Można zacisnąć zęby i przymknąć oko na króliczka, ale ta ekipa prezydenty dodatkowo za co się nie weźmie, to totalnie spartoli. (1)
- 3 8
-
2023-06-29 12:17
Pomyliłeś chyba z Sasinem.
- 6 3
-
2023-06-29 11:09
A przejazd przy Operze? (4)
I żeby ten "potocznie asfalt" nie wybrzuszał się zaraz i nie wychodził bokami jak wzdłuż ul. Mickiewicza.
- 102 7
-
2023-06-29 11:15
(3)
Tak wygląda właśnie nawierzchnia gorsza czyli bitumiczna po kilku miesiącach gdzie jest duży ruch pojazdów...
- 12 5
-
2023-06-29 11:52
fale z gumy nie są wiele lepsze, zwłaszcza te przy Zieleniaku jadąc od strony Wałów Piatowskich (2)
- 13 1
-
2023-06-29 12:06
Gumy łatwiej wymienić (1)
Ustandaryzowane wymiary, zakupić zapas i w razie potrzeby regularnie GZDiZ w godzinę w nocy wymieni te najbardziej zniszczone.
- 8 7
-
2023-06-29 12:26
I już słyszę skowyt parkingowego gdyby tak zrobili, że bez sensu pieniądze wydają.
- 11 1
-
2023-06-29 11:09
przejazd pod zieleniakiem (2)
to co dzieje się na jednym z głównych skrzyżowań w mieście - na przejeździe pod zieleniakiem - to jest jakiś żart, 10cm uskok, trzeba jechać 3km/h, porażka.
- 32 4
-
2023-06-29 11:51
Za szybko Towarzyszu
- 0 4
-
2023-06-30 00:27
Miasto twierdzi że stan jest dobry
Zgłaszałam do dyżurnego ruchu na kontakt@gdansk.gda.pl , odpowiedz była taka, że przejazd jest w dobrym stanie. I że "wymyślam"
- 0 0
-
2023-06-29 11:11
Z naszą prezydent znowu przetarg opóźniony droższy znowu bedą fuszerki (5)
Taką ekipę niestety wybraliśmy w wyborach . Jak tam mevo ? Haha . Jak oni chca polską rządzić jak Po nie potrafi uczciwie zarządzać najprostszymi sprawami a ziemie sprzedają za bezcen jak przy forum . Tragedia
- 15 10
-
2023-06-29 11:54
ona jest zajęta zbawianiem świata (3)
a jej podwładni popadli w samouwielbienie i przeświadczenie o własnej nieomylności, wszelką krytykę wściekle zwalczają nazywając ją atakami politycznymi.
- 3 7
-
2023-06-29 12:19
Każdy ma wady. (1)
Nie każdego jadą 3s po opublikowaniu jakiegokolwiek artykułu, na temat, czy nie...
- 5 1
-
2023-06-29 12:38
60 kopiejek od wPiSu piechotą nie chodzi.
- 5 0
-
2023-06-29 12:22
"wszelką krytykę wściekle zwalczają nazywając ją atakami politycznymi." To akurat domena Prawych i ZPRawiedliwych.
- 6 0
-
2023-06-29 12:21
Jak tam elektrownia w Ostrołęce? Jak tam Narodowa szwalnia maseczek? Jak tam milion aut elektrycznych? Jak tam CPK?
Jak tam maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią? Jak tam ziemia od zaprzyjaźnionego proboszcza? Jak tam ..?
- 6 0
-
2023-06-29 11:13
Może Izera wyprodukuje super lekkie tramwaje? (9)
Tramwaj to nie łódź podwodna to może z włukna szklanego super lekkie tramwaje można zbudować, które nie będą niszczyć nawierzchni?
- 27 26
-
2023-06-29 11:19
Najcięższy element tramwaju to jego podwozie, a tego nie możesz skonstruować z włókien szklanych
- 5 1
-
2023-06-29 11:24
z włukna
Przemyślenia analfabety.
- 18 3
-
2023-06-29 11:32
Pasażerów nie odchudzisz (1)
Jeśli tramwajem jedzie 100 osób to już masz prawie 10 ton. Dodaj silniki elektryczne, w których niczym nie zastąpisz metalu. Konstrukcja tramwaju niosącego taki ładunek to też niestety musi być ponad 10 ton. Czyli w godzinie szczytu będzie to co najmniej 20 ton.
- 7 1
-
2023-06-30 10:08
Moze jeszcze wprowadzic selekcje osob ciezszych i lzejszych
To juz bylby absurd
- 0 1
-
2023-06-29 11:41
Już nad tym pracujemy (1)
Pieniądze wzięte, premie rozdane. A czy się uda cokolwiek zrobić to zobaczymy za 10 lat.
- 14 1
-
2023-06-29 12:20
Ok, Mateuszu
Jarosław
- 9 1
-
2023-06-29 12:20
kto wie co MOradziecki projektuje w tych górach Izerskich
- 8 3
-
2023-06-29 12:24
Jak tylko skończy produkcję miliona aut elektrycznych.
A nie, czekaj.. Las pod fabrykę wycięli i zamknęli projekt bez wyprodukowania jeżdżącego prototypu.
#kraść to miliardy!- 10 4
-
2023-07-01 08:58
Lepsze będą z " włókna"!
- 0 0
-
2023-06-29 11:14
Akyrat tam ta nawierzchnia gumowa (1)
dobrze się sprawdziła - woec po co zmieniac na gorszy wariant?!
- 15 6
-
2023-06-29 11:31
kasa
koszt ten sam a zysk większy.
- 0 7
-
2023-06-29 11:16
(2)
Takie miejsca jak torowisko między Opera a Hallera, Mickiewicza... wystarczy przystanąć i można poczuć ta wielka masę przetaczająca się po trzeszczących pod nią torach. Niby tory wkomponowane w ulicę to trudne wyzwanie na poprawne i trwałe wykonanie(non toper cyklicznie trzeba takie miejsca remontować, ale przytoczę mały przykład. Jest nim Oliwska w Gdańsku. Przez całą jej długość biegną tory wkomponowane w jezdnię asfaltową. Mimo tego, że nawierzchnie ulicy remontowano z 25(?) lat temu, to dało się to zrobić dobrze i na lata. A w innych miejscach? XD
- 10 0
-
2023-06-29 11:29
Dlatego też od tego pęka budynek pobliskiej Opery.
- 0 0
-
2023-06-29 11:31
Podbudowa
W ul. Oliwską, Władysława IV i część asfaltową ulicy Wolności partycypował Zarząd Portu. Zależało na jakości, bo w perspektywie był dojazd samochodów o zwiększonej masie. Dlatego wytrzymały te odcinki wiele lat. W Londynie np. wtopiony jest w asfalt średniej wielkości gres. Jest to związane z podkowami koni uczestniczącymi często w paradach, ale również utrzymywaniu właściwej struktury, podczas efektu polaryzacji słońca odbijanego od szklanych budynków np. w City. Generalnie u nas problemem jest słaba podbudowa jezdni oraz przeładowane ciężarowe auta. Tam gdzie są częściowo betonowe jezdnie, tam nie ma problemu. Oczywiście i te nawierzchnie mają swoje wady np. są droższe od asfaltowych, ale przewyższają je 3-4 krotnie trwałością.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.