- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Przejazdy przez torowiska tramwajowe zmienią nawierzchnię
Gdańsk przygotowuje się do przebudowy przejazdów i przejść przez torowiska tramwajowe. Na jezdni kolidującej z torami przewiduje się zastąpienie płyt gumowych nawierzchnią bitumiczną. Gumowe płyty pojawia się natomiast na przejściach, gdzie stosowano betonową kostkę.
Do wymiany nawierzchni z płyt gumowych na nawierzchnię bitumiczną (potocznie asfaltową) wskazano pięć przejazdów przez tory tramwajowe:
- Chłopska - Kołobrzeska (w kierunku al. Grunwaldzkiej)
- Marynarki Polskiej - Swojska
- Wały Piastowskie - Błędnik
- Nowe Ogrody - Pohulanka
- Grunwaldzka - Zwycięstwa
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Przebudowa przejść dla pieszych przez tory tramwajowe
Ponadto w czterech lokalizacjach w obrębie przejść dla pieszych przez torowiska przewidziano zmianę nawierzchni z kostki betonowej lub asfaltu na płyty gumowe:
- Nowe Ogrody - Pohulanka
- Kartuska - przystanek Powstańców Warszawskich
- Wita Stwosza - przystanek Tetmajera
- Wita Stwosza - przystanek Uniwersytet (modernizacja istniejącej nawierzchni z płyt)
Projekt przebudowy powinien także uwzględniać niezbędną wymianę torowiska w obrębie przejazdów i przejść, zaś w zakresie infrastruktury dla pieszych montaż płytek fakturowych - ostrzegawczych tzw. guzków.
Dwie oferty w przetargu, projekt za osiem miesięcy
W przetargu na przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem uzgodnień oraz pełnieniem nadzoru nad realizacją, ogłoszonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, wpłynęły dwie oferty:
- Pracowni Projektowej Promar z Pelpina na kwotę 316 602 zł
- Pracowni Projektowej MiD z Gdańska na kwotę 329 640 zł
Obie oferty mieściły się w budżecie rezerwowanym na ten cel w wysokości 401 tys. zł.
Urzędnicy jako najkorzystniejszą ofertę wybrali propozycję pracowni z Pelplina. Zgodnie z zapisami postępowania przetargowego na wykonanie zamówienia przewidziano osiem miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (100) 3 zablokowane
-
2023-06-29 11:18
Proponuję włodarzom wyjazd na korepetycje do innych europejskich miast aby zobaczyli jak się to robi prawidłowo i na długie lata.
- 11 1
-
2023-06-29 11:18
A co z przejazdem na Suchaninie ?Przejazd przez tory tramwajowe to makabra na Betowena.
- 2 1
-
2023-06-29 11:19
Znowu?! (1)
Kilka lub kilkanaście lat temu likwidowano bitumiczne na rzecz gumowych przy rozbudowanej argumentacji. A teraz powrót do starego?! Naprawdę nie pojawiły się nowe, sensowne rozwiązania w tej dziedzinie?
- 31 0
-
2023-06-29 11:36
jedno i drugoie rozwiązanie ma swoje wady i zalety
pozostaje jeszcze kwestia jakosci wykonania oraz naturalne zużycie z biegiem czasu, przędzej czy później i tak trzeba remontować. Chociaż faktycznie zmienność koncepcji gdańskich decydentów jest znamienna.
Natomiast nie kuś ich, żeby eksperymentowali z kolejnymi pomysłami bo to się dobrze nie skończy gdyby przyszło im do głowy wdrażać jakieś innowacje.- 2 0
-
2023-06-29 11:20
A skrzyżowanie Grunwaldzka - Wojska Polskiego
- 5 0
-
2023-06-29 11:24
tak się przejada publiczne środki
- 7 0
-
2023-06-29 11:32
To ja tak tylko przypomnę, że jeśli ktoś rozwali zawieszenie na tych nierównych płytach bitumicznych to zarządca drogi (czyli miasto Gdańsk) będzie musiało mu zapłacić odszkodowanie.
- 4 0
-
2023-06-29 11:35
Przejazd przez tory Bażyńskiego
Jest w bardzo złym stanie. Proszę o weryfikacje. Dziękuję
- 3 0
-
2023-06-29 11:36
no jak "fachowcy" z Pelplina sięza to wezmą
to będzie na 100 lat
- 0 1
-
2023-06-29 11:40
...
!!! wita stwosza - bażyńskiego !!!. Przejazd dramat, spory uskok.
- 3 0
-
2023-06-29 11:46
TYLKO beton mocny jest trwały
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.