• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy przez torowiska tramwajowe zmienią nawierzchnię

Krzysztof Koprowski
29 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (100)
Najwięcej prac przewidziano w rejonie skrzyżowania Nowe Ogrody - Pohulanka, gdzie wymianie ulegnie nawierzchnia przejazdu i dwóch przejść dla pieszych. Najwięcej prac przewidziano w rejonie skrzyżowania Nowe Ogrody - Pohulanka, gdzie wymianie ulegnie nawierzchnia przejazdu i dwóch przejść dla pieszych.

Gdańsk przygotowuje się do przebudowy przejazdów i przejść przez torowiska tramwajowe. Na jezdni kolidującej z torami przewiduje się zastąpienie płyt gumowych nawierzchnią bitumiczną. Gumowe płyty pojawia się natomiast na przejściach, gdzie stosowano betonową kostkę.



Czy przejazdy przez tory tramwajowe wymagają przebudowy?

Inwestycja jest na etapie przystąpienia do przygotowania dokumentacji projektowej, która będzie niezbędna do ogłoszenia za kilka miesięcy kolejnego przetargu - na prace budowlane.

Do wymiany nawierzchni z płyt gumowych na nawierzchnię bitumiczną (potocznie asfaltową) wskazano pięć przejazdów przez tory tramwajowe:
  1. Chłopska - KołobrzeskaMapka (w kierunku al. Grunwaldzkiej)
  2. Marynarki Polskiej - SwojskaMapka
  3. Wały Piastowskie - BłędnikMapka
  4. Nowe Ogrody - PohulankaMapka
  5. Grunwaldzka - ZwycięstwaMapka

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Przebudowa przejść dla pieszych przez tory tramwajowe



Ponadto w czterech lokalizacjach w obrębie przejść dla pieszych przez torowiska przewidziano zmianę nawierzchni z kostki betonowej lub asfaltu na płyty gumowe:
  1. Nowe Ogrody - PohulankaMapka
  2. Kartuska - przystanek Powstańców WarszawskichMapka
  3. Wita Stwosza - przystanek TetmajeraMapka
  4. Wita Stwosza - przystanek UniwersytetMapka (modernizacja istniejącej nawierzchni z płyt)

Projekt przebudowy powinien także uwzględniać niezbędną wymianę torowiska w obrębie przejazdów i przejść, zaś w zakresie infrastruktury dla pieszych montaż płytek fakturowych - ostrzegawczych tzw. guzków.



Planowany do przebudowy przejazd przez tory Grunwaldzka - Zwycięstwa. Planowany do przebudowy przejazd przez tory Grunwaldzka - Zwycięstwa.

Dwie oferty w przetargu, projekt za osiem miesięcy



W przetargu na przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem uzgodnień oraz pełnieniem nadzoru nad realizacją, ogłoszonym przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, wpłynęły dwie oferty:
  • Pracowni Projektowej Promar z Pelpina na kwotę 316 602 zł
  • Pracowni Projektowej MiD z Gdańska na kwotę 329 640 zł

Obie oferty mieściły się w budżecie rezerwowanym na ten cel w wysokości 401 tys. zł.

Urzędnicy jako najkorzystniejszą ofertę wybrali propozycję pracowni z Pelplina. Zgodnie z zapisami postępowania przetargowego na wykonanie zamówienia przewidziano osiem miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.



Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (100) 3 zablokowane

  • A czemu te, które są w niezłym stanie, zmoasy tych, które są w fatalnym stanie?! Na przykład przejazd przy zieleniaku od strony wyjazdu z Wałów Piastowskich?

    • 1 0

  • Nawet Sven załapał się na zdjęcie w swoim Tico ;)

    • 2 0

  • Płocka

    Przejazd obok przystanku Płocka to jest tragedia jestem kierowcą nocnym w gait na n4 tamtędy jeździmy w tamtym miejscu trzeba przyjeżdżać 2 km/h bo inaczej z fotela idzie spaść

    • 1 0

  • Moje pytanie dotyczy innej kwestii. W Europie jest wiele miast w których jeżdżą tramwaje, ale jeżdżą po torowiskach tramwajowych , które są wkomponowane w tkankę ulic i chodników nie dzieląc miasta torowiskami typu kolejowego. Dlaczego w Gdańsku komunikacja tramwajowa jest poprowadzona torowiskami kolejowymi dzielącymi miasto na sektory, które są ze sobą skomunikowany tylko na przejściach tramwajowych (w rzeczywistości kolejowych), Kto i dlaczego wymyślił tak kuriozalne rozwiązanie.

    • 0 0

  • Gumowe (1)

    gwarantują umiarkowanie równą nawierzchnię przejazdu przez wiele lat. Bardziej "trwałe" wypełnienie znamy, wystarczy spojrzeć na "super równy" przejazd na Zieleniaku.

    • 10 0

    • Umiarkowanie równą?

      Zapraszam na przejazd Świętokrzyska-Havla. Gdyby w międzytorzu była nawierzchnia betonowa wyrównana gumą o twardości Shore 90, to może by to było równe...

      • 0 0

  • Tramwaj to worek be z dna zadnych zalet tylko kosztowne utrzymanie ale tutaj oto własnie chodzi by marnowac pieniadze nasze

    • 1 1

  • Naprawcie lepiej krzywe torowiska:

    1. Na wysokości stacji Lotos koło stadionu GKS (kier. centrum);
    2. Na moście między przystankiem Akademia Muzyczna
    a Chmielna (kier. centrum);
    3. Przed skrzyżowaniem koło Browaru PG-4 (kier. Dworzec PKP).
    Tory wam się wygięły i są jakieś esy floresy.

    • 0 0

  • to w Gdañsku są drogi ?

    Myślałem że to tymczasowe drogi budowlane zbudowane z płyt, trochę podlane nawierzchnią bitumiczną, uklepane szpadlem i gotowe. To jest żenada, "zapraszać" turystów na takie "drogi".

    • 0 0

  • Gdzie są banery polsko -ukraińskie

    Dulczoludy nie umieją zrobić wiaty przystankowej a biorą się za zbyt skomplikowane dla nich skrzyżowania

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane