- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (94 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (75 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (433 opinie)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Przejść dla pieszych "offline" w Gdańsku nie będzie
Od kilku tygodni w niektórych polskich miastach samorządowcy zamieszczają na przejściach dodatkowe komunikaty przypominające pieszym, by ci nie korzystali z telefonów, przechodząc przez ulicę. Rzucające się w oczy napisy mają poprawić bezpieczeństwo pieszych i pozwolić im na uniknięcie mandatu. Po analizie Gdańsk nie zamierza wprowadzić u siebie tego rozwiązania.
- Ustawa wprowadza szereg rozwiązań mających na celu poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, w tym przede wszystkim pieszych, którzy w zderzeniu z rozpędzonym pojazdem nie mają żadnych szans. Bezpieczeństwo na naszych drogach, w tym niechronionych użytkowników dróg, musi się zwiększyć - jest to priorytet polskiego rządu - tłumaczył wprowadzenie nowych przepisów minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Część samorządów nowe przepisy postanowiło wykorzystać i w celu zwiększenia czujności pieszych przed najbardziej uczęszczanymi przejściami wykonuje dodatkowe oznakowanie. Tak jest np. w Poznaniu, gdzie na początku czerwca tamtejszy Zarząd Dróg Miejskich wymalował "przypominajki" na kilkudziesięciu przejściach dla pieszych. Nowe oznakowanie wymalowano też w innych miastach, m.in. w Grudziądzu i Kłodzku.
W Trójmieście ruchliwych przejść, gdzie pieszy, szczególnie ten zapatrzony w ekran swojego telefonu, może zostać potrącony, również nie brakuje. W Gdańsku to choćby przejścia na Hucisku
Podobne oznakowanie od lat z powodzeniem funkcjonuje też na Wyspach Brytyjskich, gdzie przed przejściami znaki przypominają pieszym - głównie tym z kontynentu, nieprzyzwyczajonym do lewostronnego ruchu - by przed wkroczeniem na pasy spojrzeli w prawą stronę.
Zapytaliśmy więc gdańskich urzędników, czy pójdą podobną drogą i wkrótce przed wybranymi przejściami zostanie wymalowane dodatkowe oznakowanie.
- Tego typu propozycje napisów omawiane były na przestrzeni lat zarówno na Miejskiej Radzie Ruchu Drogowego, jak i Komisji Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego, w której skład wchodzą przedstawiciele policji i straży miejskiej. Zależy nam, aby piesi skupiali się na obserwowaniu drogi, sygnalizacji świetlnej, zwracali uwagę na znaki pionowe i poziome. Jeśli nie zatrzyma pieszego sygnalizacja, to nie zatrzyma go też napis - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
A co Wy sądzicie o pomyśle dodatkowych oznaczeń na przejściach? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach i głosowania w ankiecie.
Opinie (271) 9 zablokowanych
-
2021-07-12 13:30
Offline
Co to za słowo??? Czy już tylko w Polsce używamy obce słowa???
- 2 1
-
2021-07-12 13:35
Szkoda
Każde rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo jest warte zachodu. Ta informacja, odblaskowe pasy (ale nie malowane tymi farbkami co je pierwszy deszcz spłukuje) czy dodatkowe oświetlenie ale nie LEDowe tylko sodowe.
- 0 1
-
2021-07-12 13:39
Kierowcy szaleńcy (3)
Gdyby nie nauka z dzieciństwa juz bym nie żył wczoraj jadąc rowerem z żoną na odcinku od Sopotu do Gdyni raz ja mimo iż jechałem na zielonym świetle zostałbym rozjechany przez zamożnego pana na warszawskiej rejestracji a małżonka kawałek dalej przez osoby na oko po siedemdziesiątce również na zielonym świetle. Przejścia powinny być monitorowane a kierowcy karani pozbawieniem praw jazdy to może by coś kogoś nauczyło.
- 1 0
-
2021-07-12 13:53
(2)
Przez przejście dla pieszych rower się przeprowadza, a nie przejeżdża z dużą szybkością.
Zielona strzałka w prawo, nikogo nie ma w pobliżu przejścia i samochód rusza, a tu nie wiadomo skąd "kolarz" ląduje masce samochodu....Kto jest winny?- 0 2
-
2021-07-12 14:10
(1)
""nie wiadomo skąd"?
teleportował się?
echh te kierofczyki- 1 0
-
2021-07-12 15:45
Pieszy porusza się z szybkością około 5 km/h, wolnojadący rowerzyści conajmniej 2-3 razy szybciej, widzący zielone światło często przyspieszają żeby zdążyć... To tłumaczy Twoją teleportację. Conajmniej 6 godzin tygodniowo jeżdżę na rowerze i widzę jak zachowują się i jedni i drudzy.
Nie jestem zdania, że prawda musi być po mojej stronie, bo prawda jest jedna.- 0 0
-
2021-07-12 13:39
hahahahaha czy to się naprawde dzieje????? XD
błagam, niech mi ktoś powie, że to są jakieś absurdalnie głupie żarty.... Trzeba przypominać ludziom by przestali się gapić w telefony na przejściach i w ogóle by patrzyli co robią? XD Jakim trzeba być kompletnym odmóżdżonym zombie i niedoj***em umysłowym by trzeba było mu przypominać o czym takim? Te ciemne masy już nie mają prawdziwego życia i instynktu samozachowawczego? :D
- 1 0
-
2021-07-12 13:45
Alez trzeba byc żałosnym człowiekiem zeby nie moc sie odkleic od telefonu
- 1 0
-
2021-07-12 13:47
arogancja i ignorancja czyni nas chamami.
- 0 0
-
2021-07-12 13:50
eśli nie zatrzyma pieszego sygnalizacja, to nie zatrzyma go też napis - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
tu chyba raczej chodzi o przejścia bez sygnalizacji - wiec wypowiedz bez sensu- 0 0
-
2021-07-12 14:09
Kierowca powinien mieć nakaz zatrzymywania się przed każdym przejściem dla pieszych (2)
inaczej nigdy dobrze nie będzie.
a spychanie odpowiedzialności na pieszych (takimi akcjami i pobłażanie kierowców) uważam za niestosowne.- 2 3
-
2021-07-12 16:06
(1)
Są ulice i chodniki. Ulice dla samochodów, a chodniki dla pieszych. Przy ruchliwych ulicach powinny być kładki i tunele dla pieszych. Co z pieszymi przechodzącymi przez ulicę w nieprzeznaczonych do tego miejscach? Kierowca musi być przez cały czas skoncentrowany i uważać na wszystko, a pieszy czy rowerzysta jest święty i może robić według swojego widzi mi się. Hipokryzja bez granic.
- 1 1
-
2021-07-12 22:13
przejscia jak sama nazwa wskazuje są dla pieszych
jak by były dla samochodow to by sie nazywały przejścia dla samochodów
- 0 1
-
2021-07-12 14:14
Wszystko super, tylko to nadal nie smartfon zabija, a rozpędzony samochód. (2)
Może zamiast skupiać się na czymś, co stanowi mały procent przyczyn wypadku, a skupić się na ściganiu tych, którzy mają za nic ograniczenia prędkości. Przed przejściem pieszy ma pierwszeństwo. Logiczne jest zatem, że to kierujący kilkutonowym pojazdem powinien zachować szczególną ostrożność i dostosować prędkość do warunków - np. zwolnić w warunkach niskiej widoczności jak jest korek na pasie w przeciwną stronę.
- 2 1
-
2021-07-12 14:20
lobby samochodziarskie próbuje obarczyć pieszych za wypadki które powodują kierowcy
tak to wygląda.
Przecież dane policji jasno stwierdzają że niemal wszystkie wypadki na przejściach są z winy kierowców,
To pytanie czemu ciągle pieszych próbuje się różnymi akcjami pouczać? To jakiś nonsens.
Odwracanie kota ogonem.- 1 0
-
2021-07-12 16:09
Poszukaj w statystykach przyczyn wypadków z pieszymi, zdziwisz się bardzo.
- 0 0
-
2021-07-12 15:02
ile ktoś przytulił ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.