• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu. Budowa dopiero wiosną 2024

Michał Brancewicz
2 listopada 2023, godz. 09:30 
Opinie (353)
Przejście naziemne przy dworcu ma umożliwić też dotarcie na przystanki tramwajowe bez konieczności schodzenia do tunelu. Przejście naziemne przy dworcu ma umożliwić też dotarcie na przystanki tramwajowe bez konieczności schodzenia do tunelu.

Miasto unieważniło przetarg na budowę przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk GłównyMapka ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Nowe postępowanie zostanie ogłoszone na początku przyszłego roku, aby prace budowlane mogłby rozpocząć się wiosną. Budowa przejścia potrwa niespełna pół roku.



Przejście naziemne przy dworcu:

Przejścia naziemne w śródmieściu Gdańska to inwestycje, które napotykają na liczne problemy. Tak było chociażby z powstaniem pasów między LOT-em a Forum GdańskMapka. Oddanie od użytku przejścia opóźniło się o 3 lata.

Inna sprawa, że pojawiało się wiele głosów krytykujących takie rozwiązanie. Chodzi oczywiście głównie o kierowców, którzy zapominają o tym, że też bywają pieszymi.



Przejście przy dworcu miało powstać już w 2022 r.



Podobnie jest z przejściem naziemnym przy dworcu, a konkretnie między gmachem dworca a Hotelem Central. Gdyby wierzyć pierwszym zapowiedziom, pasy istniałyby już przynajmniej od roku. Budowa wciąż się jednak nie rozpoczęła i już wiadomo, że w tym roku nie ruszy.

Przetarg na wybór wykonawcy był przekładany kilkukrotnie. Najnowszy termin otwarcia ofert był zaplanowany na 6 listopada, ale w nadchodzący poniedziałek nie dowiemy się, czy i kto je złożył.



Do czterech razy sztuka



- Inwestycja nadal jest priorytetowa, natomiast z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, przetarg unieważniono. W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii. PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania. Przewidywany termin wydania decyzji to końcówka IV kwartału 2023 r.
Nowy przetarg zostanie ogłoszony w I kwartale 2024 r. Rozpoczęcie robót planowane jest na wiosnę przyszłego roku. Realizacja prac ma potrwać 24 tygodnie od daty podpisania umowy.

Przejście i wydłużone perony



Nowe przejście dla pieszych planowane jest w pobliżu dworca stacji Gdańsk Główny i ma znacznie usprawnić poruszanie się po okolicy. Oprócz samych pasów na jezdni zaplanowano przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych.

Opinie (353) 7 zablokowanych

  • (3)

    Pisowski podnórzek zwany konserwatorem na szczęście niedługo wyleci na zbity pysk z wilczym biletem.
    Przypominam że ten szkodnik między innymi zablokował modernizacje przepompowni na ołowiance by nie śmierdziało.
    Zablokował rozbiórkę blaszaka lotu itd.

    • 2 14

    • Ale to durne przejście to akurat dobrze, że blokował.

      • 7 0

    • Bzdura w Gdansku rządzi PO a nie PIS (1)

      PO a nie PIS

      • 3 0

      • PWKZ jest z mianowania wojewody, a wojewoda z PiS

        • 0 0

  • rece opadają.. (2)

    zamiast połączyć przejście z nawrotką, ktora jest 20 m dalej i i tak już auta zatrzymuje dla wyjezdzajacych z tunelu spod Forum, to po co? lepiej walnijmy kolejny zamulacz ruchu i dajmy kolesiom wiecej zarobić przy budowie.
    Te wszystkie durne przejscia, rozsynchronizowane swiatla, niedziałające guziki dla pieszych, czerwone fale w nocy i chore remonty wymyślają jacys mocno skrzywdzeni za młodu ludzie, złośliwi nad pojecie, nie potrafili nauczyc sie jeździć autem i całe zycie pedałują do roboty ,w wolnych chwilach tępiąc kierowców, zło konieczne.
    To nie hejt, to odczucia przeciętnego kierowcy i taksowkarza. Wlodarze powinni byc świadomi odbioru ich dzielnych poczynań.

    • 15 4

    • Taa

      Brawo za komentarz 10 na 10

      • 0 2

    • Na czerwoną falę w nocy zapracowali sobie sami kierowcy. Brak świateł i prosta dwupasmówka są tożsame z wyścigami miejskimi w wykonaniu fanów BMW. Zresztą zrobienie prawa jazdy to nie jest obecnie żadne osiągnięcie, a na dowód proponuję przyjrzeć się, jak wielu jego posiadaczy nie potrafi prowadzić samochodu. Być może skrzywdzeni tutaj są kierowcy, niepotrafiący ruszyć się do sklepu po chleb pieszo i myślący w roszczeniowy sposób, a nie rowerzyści.

      • 0 0

  • cieszę się i jednocześnie nie. Jestem zwolennikiem, oczywiście, skierowania strumieni kierowczyków gdzieś pod ziemię. (1)

    Czyli z dala od tłumów ludzi, którzy tam chodzą i jeżdżą rowerami.
    Ale z drugiej strony budowa samego przejścia nie powoduje, niestety, że ten trujący strumień dymiarzy miałby zniknąć pod ziemią.
    Potrzebne jest bardziej stanowcze rozwiązanie -- winiety dla kierowczyków, i te pieniądze na ich infrastrukturę. Tutaj - na tunel od skrzyżowania z Huciskiem do Zieleniaka. Ewentualnie po prostu zakaz wjazdu dla samochodziarzy i odzyskanie utraconych, cennych terenów.
    Wszystkie te inwestycje ( i inne dla spaliniarzy) mają pokryć sami spaliniarze. Czasy komuny już się skończyły.

    • 5 11

    • Wtedy będzie pięknie

      Może posadźmy tam drzewa, sprowadźmy wilki i żóbry i wróćmy do korzeni. Będzie pięknie. Wybudujmy urzad miejski, wojewódzki, sądy, szpitale, galerie, szkoły na kaszubach lub żuławach, musimy przecież sprawy załatwiać. Kierowcy wyniosą się z tego pięknego miasta i będziesz mieć spokój, wrócisz do korzeni

      • 0 0

  • chory pomysł

    jak i zarządzane miasto przez...

    • 15 2

  • Ankieta

    59% uważa, że budowa tego przejścia jest zbędna. Dlaczego cały czas drążycie ten temat ?

    • 16 5

  • Już czekam w kolejce

    Nie będę kretem!

    • 3 7

  • Bez sensu!!!

    Nie robić tego przejścia!!!!!!

    • 14 5

  • totalna bzdura,nawet bez komentarza

    • 7 4

  • TT - tylko tunel

    Przejazd Podwalem Grodzkim musi zejść częściowo do tunelu, a na górze plac dla komunikacji zbiorowej

    • 5 0

  • Ciekawy punkt widzenia

    Uwielbiam te bezstronne i bezkrytyczne artykuły które w żaden sposób nie budują opinii. Takie wolne media. "Chodzi oczywiście głównie o kierowców, którzy zapominają o tym, że też bywają pieszymi." Cóż jestem kierowcą i jestem pieszym i nie zapominam o tym. Tak samo jak nie zapominam o tym, że są piesi którzy muszą deptać zieleń, o którą nota bene tak walczą, byle tylko skrócić sobie drogę o metr. Całe szczęście, że jako informatyk mogę pracować zdalnie. Kiedy w końcu tymi wszystkimi "przemyślanymi" decyzjami władze miasta w spółce ze "społecznikami" sparaliżują miasto to będę się śmiał patrząc jak to ludzie próbują dostać się na czas do pracy albo na spotkania. Brawa dla zrównoważonego transportu, czyli według miasta takiego gdzie nie inwestuje się w komunikację zbiorową za to ogranicza ruch samochodów. W końcu transport zbiorowy w Gdańsku działa już tak wspaniale i bez zarzutów, że można testować nowe drogie innowacyjne rozwiązania. A tak przy okazji to jak tam nowe elektryczne autobusy? Już mogą rozpędzić się do 70 na spacerowej czy nadal tylko do 50?

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane