• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu. Budowa dopiero wiosną 2024

Michał Brancewicz
2 listopada 2023, godz. 09:30 
Opinie (353)
Przejście naziemne przy dworcu ma umożliwić też dotarcie na przystanki tramwajowe bez konieczności schodzenia do tunelu. Przejście naziemne przy dworcu ma umożliwić też dotarcie na przystanki tramwajowe bez konieczności schodzenia do tunelu.

Miasto unieważniło przetarg na budowę przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk GłównyMapka ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Nowe postępowanie zostanie ogłoszone na początku przyszłego roku, aby prace budowlane mogłby rozpocząć się wiosną. Budowa przejścia potrwa niespełna pół roku.



Przejście naziemne przy dworcu:

Przejścia naziemne w śródmieściu Gdańska to inwestycje, które napotykają na liczne problemy. Tak było chociażby z powstaniem pasów między LOT-em a Forum GdańskMapka. Oddanie od użytku przejścia opóźniło się o 3 lata.

Inna sprawa, że pojawiało się wiele głosów krytykujących takie rozwiązanie. Chodzi oczywiście głównie o kierowców, którzy zapominają o tym, że też bywają pieszymi.



Przejście przy dworcu miało powstać już w 2022 r.



Podobnie jest z przejściem naziemnym przy dworcu, a konkretnie między gmachem dworca a Hotelem Central. Gdyby wierzyć pierwszym zapowiedziom, pasy istniałyby już przynajmniej od roku. Budowa wciąż się jednak nie rozpoczęła i już wiadomo, że w tym roku nie ruszy.

Przetarg na wybór wykonawcy był przekładany kilkukrotnie. Najnowszy termin otwarcia ofert był zaplanowany na 6 listopada, ale w nadchodzący poniedziałek nie dowiemy się, czy i kto je złożył.



Do czterech razy sztuka



- Inwestycja nadal jest priorytetowa, natomiast z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, przetarg unieważniono. W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii. PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania. Przewidywany termin wydania decyzji to końcówka IV kwartału 2023 r.
Nowy przetarg zostanie ogłoszony w I kwartale 2024 r. Rozpoczęcie robót planowane jest na wiosnę przyszłego roku. Realizacja prac ma potrwać 24 tygodnie od daty podpisania umowy.

Przejście i wydłużone perony



Nowe przejście dla pieszych planowane jest w pobliżu dworca stacji Gdańsk Główny i ma znacznie usprawnić poruszanie się po okolicy. Oprócz samych pasów na jezdni zaplanowano przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych.

Opinie (353) 7 zablokowanych

  • A moze przystanek tramwaj/autobus tak jak na Morenie? (1)

    • 0 1

    • Nie ma takiej opcji w tym miejscu ze względu na liczbę tramwajów i autobusów, które przejeżdżają pod dworcem.

      • 0 0

  • Przystanek Ptasia

    O tym przystanku chyba wszyscy zapomnieli..miala byc wymiana..

    • 1 0

  • Jeszcze niech przejścia przez tory zrobią, bo kto to widział, żeby tak tunelem pod ziemią jak szczury przechodzić, żeby dostać się na peron... I obowiązkowo bezwzględne pierwszeństwo pieszego przed pociągiem

    • 3 1

  • Ostatki

    Całe szczęście to końcówka kadencji tej Pani pseudo planistki. Od kiedy jest na stołku to komunikacyjnie jest coraz gorzej, pomijając samochody, przecież namawia się do jeżdżenia komunikacją a teraz tą komunikację się korkuje tylko po to żeby zdublować przejścia na drugą stronę. Dno

    • 8 2

  • pomysł bardziej niż kiepski

    pomijając brak pomysłu na dostosowanie tunelu do potrzeb osób z różnego rodzaju trudnościami ruchowymi, lub osób z wózkami dziecięcymi, albo po prostu wielkimi walizkami (schody ruchome/działająca!!!! winda) to gratuluję pomysłu wydłużenia peronów tramwajowych.
    Codziennie dojeżdżam z i do pracy i codziennie biorę udział w zbiorowym galopie oczekujących pasażerów po całym peronie, bo nigdy nie wiadomo, w którym miejscu stanie tramwaj. Ewentualnie - tramwaj nie wjeżdża na peron, tylko oczekuje na odjazd pojazdu, który wpuszcza/wypuszcza pasażerów- mimo, że jest miejsce na drugi wóz. masakra!!!!

    • 7 1

  • No cóż...

    Z jednej strony pył węglowy i co najmniej 1500 tirów na dobę, z drugiej strony spaliny,
    I to jest Panie ekologia według Gdańskiego magistratu.

    • 6 2

  • Koszmar (1)

    To jakiś koszmar. Przecież to spowolni ruch samochodowy totalnie. Przecież są windy i można z nich skorzystać. Znowu przewała z kasą! Nie i jeszcze raz nie!!!!!

    • 3 3

    • Tam nie ma wind, a wyciągniki, które nie są dostosowane do wszystkich osób z niepełnosprawnością a w dodatku rzadko działają i wymagają ciągłej asysty obsługi. Zresztą co kierowcom przeszkadzają korki na Podwalu Grodzkim, skoro jest 3 Maja? Brakuje tylko windy, która by przewoziła kierowców przez Hucisko.

      • 0 0

  • No wreszcie. Jak długo można na te pasy czekać. Ważne też aby ścieżka po drugiej stronie ulicy nie kończyła się ślepo, tak jak jest to dzisiaj.

    • 1 4

  • *** (1)

    To przejście zasłoni piękny dworzec,co za głupi pomysł delikatne mówiąc

    • 2 3

    • Przejscie

      Raczej odwrotnie

      • 0 1

  • Przejście dla pieszych

    Co za i**ot znowu wymyśla kolejne przejście oprócz tunelu przecież to są wyrzucone pieniądze co z ekologia o którą tak walczycie drodzy Samorządowcy przecież samochód ruszając zużywa więcej paliwa i też wydala więcej spalin podczas hamowania zużywają się klocki i ścierają materiał który również jest szkodliwy dla środowiska Zapytam jeszcze raz co Wy Samorządowcy robicie im więcej korków tym więcej spalin jak to ma działać prawidłowo w waszych wymysłach nie ma za grosz ani ekologii ani ekonomi lepiej dajcie te pieniądze na jakikolwiek dom dziecka lub samotnej matki pozdrawiam albo lepiej nie

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane