• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu. Budowa dopiero wiosną 2024

Michał Brancewicz
2 listopada 2023, godz. 09:30 
Opinie (353)
Przejście naziemne przy dworcu ma umożliwić też dotarcie na przystanki tramwajowe bez konieczności schodzenia do tunelu. Przejście naziemne przy dworcu ma umożliwić też dotarcie na przystanki tramwajowe bez konieczności schodzenia do tunelu.

Miasto unieważniło przetarg na budowę przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk GłównyMapka ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Nowe postępowanie zostanie ogłoszone na początku przyszłego roku, aby prace budowlane mogłby rozpocząć się wiosną. Budowa przejścia potrwa niespełna pół roku.



Przejście naziemne przy dworcu:

Przejścia naziemne w śródmieściu Gdańska to inwestycje, które napotykają na liczne problemy. Tak było chociażby z powstaniem pasów między LOT-em a Forum GdańskMapka. Oddanie od użytku przejścia opóźniło się o 3 lata.

Inna sprawa, że pojawiało się wiele głosów krytykujących takie rozwiązanie. Chodzi oczywiście głównie o kierowców, którzy zapominają o tym, że też bywają pieszymi.



Przejście przy dworcu miało powstać już w 2022 r.



Podobnie jest z przejściem naziemnym przy dworcu, a konkretnie między gmachem dworca a Hotelem Central. Gdyby wierzyć pierwszym zapowiedziom, pasy istniałyby już przynajmniej od roku. Budowa wciąż się jednak nie rozpoczęła i już wiadomo, że w tym roku nie ruszy.

Przetarg na wybór wykonawcy był przekładany kilkukrotnie. Najnowszy termin otwarcia ofert był zaplanowany na 6 listopada, ale w nadchodzący poniedziałek nie dowiemy się, czy i kto je złożył.



Do czterech razy sztuka



- Inwestycja nadal jest priorytetowa, natomiast z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, przetarg unieważniono. W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii. PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania. Przewidywany termin wydania decyzji to końcówka IV kwartału 2023 r.
Nowy przetarg zostanie ogłoszony w I kwartale 2024 r. Rozpoczęcie robót planowane jest na wiosnę przyszłego roku. Realizacja prac ma potrwać 24 tygodnie od daty podpisania umowy.

Przejście i wydłużone perony



Nowe przejście dla pieszych planowane jest w pobliżu dworca stacji Gdańsk Główny i ma znacznie usprawnić poruszanie się po okolicy. Oprócz samych pasów na jezdni zaplanowano przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych.

Opinie (353) 7 zablokowanych

  • Serio to az to jest pilne

    • 0 0

  • Anty pis

    Jestem anty pis, ale nie mógłbym głosować na p. Prezydent Dulkiewicz. To co wyczynia z drogami to szyty bezmyzgowia. Zmieniła kierunek ul. Piramowicza. Dzięki temu tworzą się gigantyczne korki na Hallera i węźle kliniczna. Zamknęła 1 cały pas na Jana z Kolna, tworząc kolejne mega korki i jasny szlak trafia mnustwo stoczniowców i energetyków jadących do pracy. Ciągle zamyka jakąś drogę lub ogranicza a w zamina nie ma więcej tramwaj, pkm, skm, autobusów. PAD z Gdańska więcej interesuje polityka niż własne miasto. Sorry ale nie ma szans na reelekcję

    • 8 0

  • Projekt bez ambicji.

    Spotykamy się kolejny raz z brakiem wizji i myślenia przez władzę w Urzędzie Miasta i z przyzwoleniem Pani Prezydent. Jak można robić kolejne przejście naziemne i korkować śródmieście w mieście Gdańsk. Jest przejście podziemne więc na co naziemne. Może warto zainwestować tylko w windy dla osób niepełnosprawnych, którym należy się równe traktowanie. Widać inteligencję wśród współpracowników Pani Prezydent. Proponuję jeszcze dwa przejścia zrobić pomiędzy tymi co już powstały albo lepiej cały ten odcinek wymalujmy w zebrę będzie fajnie wyglądało.

    • 7 1

  • Przejście naziemne (8)

    Z calym szacunkiem uważam że przejście to super pomysł. Często wracając do domu z pracy muszę biec z tramwaju na autobus żeby zdążyć przesiąść się i chociażby dlatego jest ono niezbędne. Po prostu ulatwiloby życie

    • 37 63

    • Mi tez

      • 3 9

    • na pewno bardziej ułatwi życie...

      lepsze planowanie...

      • 3 3

    • (3)

      A może problemem nie jest brak przejścia tylko to, że albo Pani źle planuje swoją podróż albo trzeba by nico popracować nad rozkładami jazdy. Można by też pomyśleć o połączeniu przystanków autobusowych i tramwajowych w jeden. A tak zakorkujemy miasto tylko po to by ktoś miał krótszą drogę do autobusu lub tramwaju.

      • 13 9

      • Och, nieśmiertelny argument o korkach. Tak samo miało być po budowie innych przejść. A może to kierowcy powinni lepiej planować swoje podróże, w końcu to oni powodują korki.

        • 9 1

      • Problemem nie jest nieprzemyślany rozkład jazdy tylko już sam fakt że trzeba przeprowadzać szczegółową analizę owego żeby w i tak dramatycznie długim czasie gdzieś się dostać. W tym mieście nie ma komunikacji, jakaś namiastka jej jest totalnie przeładowana a mimo to komentujący tutaj i autor udają że tego nie widzą

        • 1 1

      • Problemem jest to, że w ścisłym centrum miasta, przy dworcu głównym, jest pół kilometra głównej arterii bez żadnego przejścia dla pieszych, a jedno z tych na końcach tego odcinka to tunel pełen schodów. To przejście jest konieczne, m.in. dla osób starszych, czy niepełnosprawnych. Dostaną możliwość przedostania się na drugą stronę jezdni bez chodzenia po schodach, piesi nie będą musieli też nadkładać sporego kawałka drogi np. z hotelu Central na drugą stronę ulicy.

        • 3 0

    • To juz nie pobiegniesz... (1)

      TO Juz sobie nie pobiegniesz droga czytelniczko. Będziesz stala na światłach w deszczu i patrzyła jak tramwaj wyjeżdża... No chyba na ze na czerwonym...

      • 1 1

      • Czy ktoś pisze o likwidacji tunelu?

        Zresztą bieg naokoło po schodach w dół i potem w górę może zająć więcej czasu niż oczekiwanie na zielone

        • 0 0

  • Bezmyślność inwestycyjna Miasta

    Bardzo niewłaściwy kierunek, realizowany wbrew woli mieszkańców Gdańska. Podobnie jak ograniczenia prędkości do 50 km na Grunwaldzkiej.

    • 4 1

  • Jak to jest?

    Może ktoś mądry, np. (wiem, ryzykowne) z DRMG, wytłumaczy mi następującą rzecz. W Śródmieściu buduje się kolejne przejście nad tunelem. A na Matarni brak chodników i kanalizacji burzowej. Dzieci nie mogą bezpiecznie dojść do szkoły, a jak popada to ludzie nie mogą wyjść z domów, przed którymi stoją bajora. Jak to logicznie wytłumaczyć? Może ktoś ma jakiś pomysł? Przy urnach wyrazimy ten brak zrozumienia dla priorytetów obecnej miejskiej administracji, ale może ktoś jednak podjąłby się trudu wyjaśnienia tak skrajnie nierównomiernego traktowania poszczególnych dzielnic miasta i jego mieszkańców?

    • 3 0

  • Alexa (1)

    Nie rozumiem dlaczego ciągle robi się przejścia na ziemne a nie kładki z windami czy ruchomymi schodami. Takie przejścia powodują i tak rosnące coraz bardziej korki. Nie można pomyśleć o jakimś innym rozwiązaniu? Gdańsk Główny jest miejscem przejazdowym, zaraz wogole nie będzie jak tamtędy przejechać.

    • 2 2

    • Gdańsk Główny jest przede wszystkim dużym węzłem komunikacji zbiorowej i to właśnie potrzeby jej użytkowników powinny być tam traktowane priorytetowo.

      • 1 0

  • Rozwalania miasta ciąg dalszy

    • 3 1

  • Dodatek

    I po co? Dla kogo ma być dobrze? Już po remoncie dworca stoi woda, stare kanały zasypane. Jak zaczną remontować ( przez ile lat?) To i piękna budowla dworca, też będzie stała w wodzie. Może zainwestować w drzewa przy przystankach autobusowych. W lato ludzie starsi i nie tylko, słabną.

    • 1 1

  • (1)

    Kiedyś stawiano na ruch bezkolizyjny dlatego powstały przejścia podziemne i nadziemne. Teraz wszędzie buduje się naziemne i przez to przejazd przez miasto trwa tygodniami. Po co to?

    • 2 2

    • Jeślj tygodnie marnujesz na przejazd przez miasto, to może pora przesiąść się na tramwaj oub SKM?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane