• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu: oferty od 9,3 do 13,5 mln zł

Michał Brancewicz
6 marca 2024, godz. 12:05 
Opinie (192)

Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu na budowę naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. Podane w ofertach ceny wahają się od 9,3 do 13,5 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowe przejście wraz z dostępem do przystanków tramwajowych będzie gotowe jesienią.



Do przetargu stanęły dwie firmy i dwa konsorcja.

Oferty na budowę przejścia przy dworcu:

  1. P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna - 9 350 000 zł
  2. Grupa Flize Gres z Prokowa - 11 944 442 zł
  3. Poleko Budownictwo z Sopotu i WPRD Gravel z Gdańska - 12 975 981 zł
  4. Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraestructuras z Walencji - 13 505 400 zł

Budżet DRMG wynosi 13,8 mln zł, co oznacza, że wszystkie propozycje się w nim mieszczą.

Cała inwestycja nie polega wyłącznie na budowie przejścia.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Pod LOT-em częściej korzystasz z przejścia:

Przejście gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście powinno być udostępnione w listopadzie, najpóźniej na początku grudnia.

Najbliżej ustawione światła w centrum?



Wokół przejścia zaprojektowana została nowa sygnalizacja świetlna. Problem w tym, że w odległości kilkudziesięciu metrów istnieją światła przy skrzyżowaniu z Nowym Podwalem Grodzkim.

W kierunku LOT-u odległość wyniesie ok. 70 m od nowych świateł, a w kierunku dworca - ok. 90 m.

Wydaje się, że przynajmniej w jednym miejscu można było zrezygnować z sygnalizacji. Chodzi o jezdnię w stronę LOT-u. Tam powinny wystarczyć światła, które powstaną przed nowym przejściem, a te przy hotelu Central, przed skrzyżowaniem z Nowym Podwalem Grodzkim, można by usunąć i pozostawić jedynie sygnalizator dla zawracających, których nie jest w tym miejscu zbyt wielu.

- Istniejąca sygnalizacja przy Podwalu pozostanie, ale będzie tak synchronizowana, aby jak najbardziej upłynnić ruch aut - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.

Opinie (192) 1 zablokowana

  • Wydaje się, że (3)

    Nie, nie należy rezygnować tam z sygnalizacji, bo ma ona nie tylko regulować ruch samochodów, ale też pieszych. I samochody osobowe mogłyby sobie czekać na przejściu, ale tam są zatoczki autobusowe - chyba największy węzeł komunikacji miejskiej w Gdańsku i autobusom należy zapewnić sprawny wyjazd z tego miejsca.

    • 19 41

    • Dulkiewicz ładuje kasę w bzdury a na południu Gdańska zero inwestycji

      • 3 4

    • Dodatkowo powinna ona uwzgledniac odjazdy busow tak aby przyblokowav auta i pozwolic luzno wyjechac komunikacji

      • 3 1

    • przecież tam są buspasy, nikt nikogo nie przyblokowuje, oprócz kolejnych świateł blokujących także autobusy.

      • 3 0

  • Ile lat juz nad tym debatują? (2)

    3,.4 czy więcej?

    • 11 1

    • Ile lat był wielce nieprzyjazny człowiek na stanowisku konserwatora zabytków? (1)

      • 0 3

      • zatęsknisz za tym konserwatorem jak się zaczną kolejne samozapłony zabytków

        • 6 0

  • To już dawno powinno być zrobione (3)

    • 8 42

    • nie, nie powinno

      • 7 1

    • To nigdy nie powinno być zrobione. Dokładnie tak samo, jak przy LOT. (1)

      • 8 0

      • Ja nie uważam ze powinno czy nie powinno być

        Tylko śmieszy mnie i jednocześnie żenuje fakt, że u nas plany i wizualizacje trwają ileś lat, po czym i tak nie zostają zrealizowane.

        • 0 0

  • W tym pięknym tysiącletnim mieście są może 3 drogi którymi można się przemieścić samochodem z jednego końca na drugi w ilości adekwatnej do liczby mieszkańców (która wciąż wzrasta). Korki coraz większe a oni wymyślają przeszkody, jak nie przejścia i światła to buspasy i zwężenia. Kiedyś jechałem do pracy 20 min. Teraz 40. Niedługo na piechotę będzie szybciej

    • 37 1

  • Deklaruje że się nie znam na inwestycjach ale się nimi zajmuję zawodowo

    Tak jak wydałem ponad dwa miliony na remont wiaduktu który za chwilę wyburzę, tak jak buduję kilkukrotnie drożej niż zakładałem np. mój wodotrysk w Brzeźnie tak i przy tej inwestycji też coś ciekawego wymyślę. Pozdrawiam moich wyborców

    • 27 0

  • Ta cena?....chyba pasy ze złotem posypane! (1)

    Przejście przy forum ok 6 milionów ( też duzo) a tu ok 12 milionów- macie gest!

    • 39 1

    • Przy Forum nie były przebudowane obskurne przystanki tramwajowe - co było niezrozumiałe

      Na wysokości Dworca wszystko będzie nowe i wyglądające jak przystoi na centrum miasta

      • 1 2

  • Urzędnicy, szanowna Pani Prezydent, proszę nam powiedzieć: (2)

    co my, kierowcy zrobiliśmy źle, że nas się tak gnębi? Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć, że gdybyśmy nie musieli się poruszać autami, to byśmy tego nie robili? Że dla niektórych z nas jest to konieczność, której nie można zastąpić komunikacją czy innym środkiem współdzielonym typu hulajnoga czy rower?
    Ja też jestem za uspokajaniem ruchu, ale POZA głownymi arteriami, które mają taki sens, że pozwalają te potoki aut przemieszczać po Trójmieście, które (jeżeli nie zauważyliście) jest podłużne, a nie we rozchodzi się we wszystkie strony, jak np. Warszawa, Wrocław czy Kraków, wiięc alternatyw do tych głównych arterii - NIE MA! To Grunwaldzka/Zwycięstwa, to Podwale, to Rzeczypospolitej/Chłopska - i od tych ulic odczepcie się! Dajcie nam pracować i życ!@
    A tutaj robicie parkingi na Grunwaldzkiej (Oliwa), planujecie buspasy dla DWÓCH autobusów kosztem tysięcy kierowców, którzy muszą jechać, robicie przejścia naziemne. Ile można?

    • 68 3

    • Można można! Ludzie ich wybiorą!

      • 5 0

    • Twój przypadek jest inny

      Ale zaręczam, patrząc po wypowiedziach ludzi na forach itp, że niektórzy jeżdżą autami, bo jadą codziennie przez całe Trójmiasto do pracy, odwożą 3 już niemałych dzieci do innych szkół i potem się dziwią, że nie są jedyni, którzy tak robią. Nie bronię projektu, bo jako pieszy i osoba, która korzysta z komunikacji miejskiej nie uważam, że to polepszy w jakikolwiek sposób moją sytuację, ale przede wszystkim to mentalność wielu ludzi musi się zmienić, żebyś nie stał w korkach jako osoba, której praca opiera się na jeżdżeniu autem.

      • 6 10

  • Dlaczego zawsze gdy czytam o ofertach dotyczących zamówień publicznych przechodzi przeze mnie dreszczyk ??? :))))))))) (1)

    13,8 mln które zabezpiecza Miasto na to przejście to naprawdę kupa kasy. Rozumiem że wykonawcą nie może być podmiot typu `Ja ze szwagrem`. Przetarg jest objęty gwarancją, rękojmią etc ale to tylko przejście naziemne a nie prom kosmiczny. Rozumiem również że Urzędnicy - decydenci chcą być prawnie zabezpieczeni przed zarzutami opozycji. Rozumiem również że po 8 latach wywalania kasy publicznej w błoto przez różne Rządy PiS jesteśmy już przyzwyczajeni że musi być drogo bo jest nadal gigantyczna PiS inflacja, bo minimalne wynagrodzenie jest gigantyczne i jest ogólna drożyzna że aż chciało by się powiedzieć `jak dalej żyć Premierze Morawiecki` ale może jednak ktoś się pochyli nad tym zagadnieniem bo to przejście nie może aż tyle kosztować Podatników. Dziękuję za uwagę.

    • 24 8

    • Może warto się zainteresować, co oprócz samej "zebry" obejmują prace? Bo chyba nie sądzisz że to tylko biała farba.

      Podpowiem tylko, że m.in przebudowane będą przystanki tramwajowe, nawierzchnia, instalacje, nowe długie wiaty, zabrukowane torowisko itd

      • 2 4

  • (1)

    Żart

    • 23 1

    • i to taki nieśmieszny

      • 5 0

  • Na takie bzdury wydaje pieniądze ta władza (1)

    niech ktoś to zatrzyma!!!

    • 39 1

    • Ta władza w porównaniu z PiS to fantastyczna władza. Ewidentnie problem jest z decydentem który odpowiada za ten

      konkretny Projekt. Chciałbym poznać imię oraz nazwisko? A za niedopilnowanie tematu konsekwencja może być tylko jedna: DYMA i żegnamy :)))))))))))))))))))))))))

      • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane