- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (401 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (242 opinie)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (46 opinii)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (51 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (146 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (59 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu: oferty od 9,3 do 13,5 mln zł
Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu na budowę naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk Główny. Podane w ofertach ceny wahają się od 9,3 do 13,5 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowe przejście wraz z dostępem do przystanków tramwajowych będzie gotowe jesienią.
Do przetargu stanęły dwie firmy i dwa konsorcja.
Oferty na budowę przejścia przy dworcu:
- P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna - 9 350 000 zł
- Grupa Flize Gres z Prokowa - 11 944 442 zł
- Poleko Budownictwo z Sopotu i WPRD Gravel z Gdańska - 12 975 981 zł
- Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraestructuras z Walencji - 13 505 400 zł
Budżet DRMG wynosi 13,8 mln zł, co oznacza, że wszystkie propozycje się w nim mieszczą.
Cała inwestycja nie polega wyłącznie na budowie przejścia.
Najważniejsze elementy inwestycji:
- naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
- przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu Scandic
,
- montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.
Przejście gotowe jesienią
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.
To wszystko oznacza, że przejście powinno być udostępnione w listopadzie, najpóźniej na początku grudnia.
Najbliżej ustawione światła w centrum?
Wokół przejścia zaprojektowana została nowa sygnalizacja świetlna. Problem w tym, że w odległości kilkudziesięciu metrów istnieją światła przy skrzyżowaniu z Nowym Podwalem Grodzkim.
W kierunku LOT-u odległość wyniesie ok. 70 m od nowych świateł, a w kierunku dworca - ok. 90 m.
Wydaje się, że przynajmniej w jednym miejscu można było zrezygnować z sygnalizacji. Chodzi o jezdnię w stronę LOT-u. Tam powinny wystarczyć światła, które powstaną przed nowym przejściem, a te przy hotelu Central, przed skrzyżowaniem z Nowym Podwalem Grodzkim, można by usunąć i pozostawić jedynie sygnalizator dla zawracających, których nie jest w tym miejscu zbyt wielu.
- Istniejąca sygnalizacja przy Podwalu pozostanie, ale będzie tak synchronizowana, aby jak najbardziej upłynnić ruch aut - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Opinie (192) 1 zablokowana
-
2024-03-07 07:11
Dostali świra totalnego z tymi przejściami. Sorki ale dulkiewicz cz nie ma mojego głosu jej ekipa też.
- 1 0
-
2024-03-07 07:14
Skandal marnotrawstwo pieniędzy nieudolność władzy. Utrudnianie życia ludziom. Po to wymyślono schody ruchome żeby je instalować przy wyjściach z tuneli. Ale oleśka tego nie rozumie. Oby pożegnała się z urzędem bo nic nie robi tylko sepleni
- 2 0
-
2024-03-07 07:19
w końcu miasto oddawane jest ludziom
- 0 1
-
2024-03-07 07:52
Brawo
Kolejny krok do zablokowania dróg i haraczowania kierowców za wjazd do centrum. Brawo pani prezydentko za kontynuację budyniowego terroru. Ale są tacy co na was głosują
- 0 0
-
2024-03-07 11:34
Słoiki rządzą
Bierność gdańszczan doprowadził do tego że słoiki wybierają nam władze, robiąc z Gdańska podrzędne miasteczko, brudne zatłoczone dla Dzesiki który jest na dorobku i jeździ tylko na rowerze... jeżeli nie zmienimy tej uśmiechniętej serduszkiem bandy za jakiś czas wszyscy będziemy zmuszeni jeździć na rowerach
- 0 0
-
2024-03-07 20:44
Bus pasy
Przy okazji niech wymalują bus pasy do Forum i z Huciska od bramy wyżynnej do dworca do dworca to bardziej ucywilizują ten teren
- 0 0
-
2024-03-08 00:57
Budowanie tego przejścia jest zupełnie bez sensu, spotęguje to jeszcze większe korki. A jeśli będą budować to wyłonić firmę, która to zrobi w parę tygodni a nie pół roku i żeby pracowała nocą, aby ta chora budowa jak najmniej przeszkadzała w ruchu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.