- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (417 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (42 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu: oferty od 9,3 do 13,5 mln zł
Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu na budowę naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk Główny. Podane w ofertach ceny wahają się od 9,3 do 13,5 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowe przejście wraz z dostępem do przystanków tramwajowych będzie gotowe jesienią.
Do przetargu stanęły dwie firmy i dwa konsorcja.
Oferty na budowę przejścia przy dworcu:
- P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna - 9 350 000 zł
- Grupa Flize Gres z Prokowa - 11 944 442 zł
- Poleko Budownictwo z Sopotu i WPRD Gravel z Gdańska - 12 975 981 zł
- Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraestructuras z Walencji - 13 505 400 zł
Budżet DRMG wynosi 13,8 mln zł, co oznacza, że wszystkie propozycje się w nim mieszczą.
Cała inwestycja nie polega wyłącznie na budowie przejścia.
Najważniejsze elementy inwestycji:
- naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
- przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu Scandic
,
- montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.
Przejście gotowe jesienią
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.
To wszystko oznacza, że przejście powinno być udostępnione w listopadzie, najpóźniej na początku grudnia.
Najbliżej ustawione światła w centrum?
Wokół przejścia zaprojektowana została nowa sygnalizacja świetlna. Problem w tym, że w odległości kilkudziesięciu metrów istnieją światła przy skrzyżowaniu z Nowym Podwalem Grodzkim.
W kierunku LOT-u odległość wyniesie ok. 70 m od nowych świateł, a w kierunku dworca - ok. 90 m.
Wydaje się, że przynajmniej w jednym miejscu można było zrezygnować z sygnalizacji. Chodzi o jezdnię w stronę LOT-u. Tam powinny wystarczyć światła, które powstaną przed nowym przejściem, a te przy hotelu Central, przed skrzyżowaniem z Nowym Podwalem Grodzkim, można by usunąć i pozostawić jedynie sygnalizator dla zawracających, których nie jest w tym miejscu zbyt wielu.
- Istniejąca sygnalizacja przy Podwalu pozostanie, ale będzie tak synchronizowana, aby jak najbardziej upłynnić ruch aut - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Opinie (192) 1 zablokowana
-
2024-03-06 16:45
Czyli wraca stare przejście
Jak byłem dzieciakiem było tam przejście dla pieszych
- 1 0
-
2024-03-06 17:41
(1)
Wow- kolejne pół roku piekła drogowego niezależnie od środka, którym będzie się osoba przemieszczać, czy auto, autobus i tramwaj. Kiedy będziemy stać w korkach, po 15tej na budowie nikogo nie będzie
- 49 8
-
2024-03-07 08:18
zawsze możesz tam nie przyjeżdżać, wszystkim będzie lepiej
- 0 0
-
2024-03-06 17:50
Oby wygrała inna frakcja i zaorala ten projekt!
- 6 1
-
2024-03-06 17:51
(1)
Czy przejście jest potrzebne - TAK, ale sposób realizacji jest nie do przyjęcia, skoro są środki, to może należałoby skrócić czas realizacji do kilku tygodni. Pół roku dla przejścia dla pieszych i kawałka infrastruktury?
- 29 22
-
2024-03-06 18:08
Przejście powinno być kolo KFC! Bliżej peronów skm. Jeśli rzeczywiście chcemy ułatwiać ludziom dojazd do pracy! Znów dbanie o biznes a nie mieszkańców. Oderwane towarzystwo od rzeczywistości
- 13 0
-
2024-03-06 18:11
Eh
Mogliby usunąć tą sygnalizację przy hotelu i przy kościele
- 0 0
-
2024-03-06 18:18
pamiętajcie wybory się zbliżają. Gorzej już raczej nie będzie
- 1 0
-
2024-03-06 18:27
Zbieram 7 chetnych silnych w tym jednego inzyniera
Zrobimy za 8 mln kazdy po bance i wszyscy beda happy :)
- 5 0
-
2024-03-06 18:29
Cyrk
W godzinach szczytu zabraknie miejsca na tramwaje i autobusu. Torów przecież nie wydłużą. Przed wyborami takie świństwo zrobić mieszkańcom. Trzeba mieć tupet. Cała rada miasta do wymiany.
- 4 0
-
2024-03-06 18:34
Osobiście , to uważam ,że szkodą kasy na takie fanaberie. Nic nie poradzę na to ,że windy są często psute przez pseudogdańszczan i nie tylko. Po stronie dworca przybyło wind. Gorzej z drugą stroną. A będzie totalny paraliż centrum . I nie chodzi tu akurat o auta. Ale wydłuży się czas jazdy nie tylko autobusów , ale i tramwajów , które już teraz często stoją w ogonku , I jeszcze tyle kasy za beczkę farby , ok 1 km przewodów, przyłącza i kilku sygnalizatorów. Ktoś tu nieźle chce skroić miasto. A efekt znikomy. Tylko więcej spalin. Co z tego ,że dołożą na błedniku bus pas kosztem aut ,skoro i tak autobusy będa stać z autami na dodatkowych światłach. Oj idziemy nieźle w ekologiczne dodatkowe spaliny
- 4 1
-
2024-03-06 18:37
Nowy parking kiss and ride by złotówy miały gdzie swoje złomy grzać? Xd To miasto to chlew obsr*** go*****
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.