- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (416 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (41 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu: oferty od 9,3 do 13,5 mln zł
Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu na budowę naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk Główny. Podane w ofertach ceny wahają się od 9,3 do 13,5 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowe przejście wraz z dostępem do przystanków tramwajowych będzie gotowe jesienią.
Do przetargu stanęły dwie firmy i dwa konsorcja.
Oferty na budowę przejścia przy dworcu:
- P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna - 9 350 000 zł
- Grupa Flize Gres z Prokowa - 11 944 442 zł
- Poleko Budownictwo z Sopotu i WPRD Gravel z Gdańska - 12 975 981 zł
- Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraestructuras z Walencji - 13 505 400 zł
Budżet DRMG wynosi 13,8 mln zł, co oznacza, że wszystkie propozycje się w nim mieszczą.
Cała inwestycja nie polega wyłącznie na budowie przejścia.
Najważniejsze elementy inwestycji:
- naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
- przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu Scandic,
- montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.
Przejście gotowe jesienią
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.
To wszystko oznacza, że przejście powinno być udostępnione w listopadzie, najpóźniej na początku grudnia.
Najbliżej ustawione światła w centrum?
Wokół przejścia zaprojektowana została nowa sygnalizacja świetlna. Problem w tym, że w odległości kilkudziesięciu metrów istnieją światła przy skrzyżowaniu z Nowym Podwalem Grodzkim.
W kierunku LOT-u odległość wyniesie ok. 70 m od nowych świateł, a w kierunku dworca - ok. 90 m.
Wydaje się, że przynajmniej w jednym miejscu można było zrezygnować z sygnalizacji. Chodzi o jezdnię w stronę LOT-u. Tam powinny wystarczyć światła, które powstaną przed nowym przejściem, a te przy hotelu Central, przed skrzyżowaniem z Nowym Podwalem Grodzkim, można by usunąć i pozostawić jedynie sygnalizator dla zawracających, których nie jest w tym miejscu zbyt wielu.
- Istniejąca sygnalizacja przy Podwalu pozostanie, ale będzie tak synchronizowana, aby jak najbardziej upłynnić ruch aut - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Opinie (192) 1 zablokowana
-
2024-03-06 14:25
Przewaga deklarujących korzystanie z przejścia podziemnego przy Bramie Wyżynnej (9)
nie odzwierciedla rzeczywistości: dużo więcej osób korzysta z przejścia naziemnego niż z tunelu. Szkoda, że nie ma oficjalnych danych na temat tego, jak wyglądają proporcje. Samochodozę się leczy, między innymi podając rzetelne informacje na temat zachowań komunikacyjnych.
- 24 54
-
2024-03-06 14:30
(1)
"rzetelne informacje na temat zachowań komunikacyjnych" nie idzie w parze z nazywaniem zjawisk pejoratywnie nacechowanymi określeniami typu "samochodoza".
- 7 3
-
2024-03-06 15:24
idzie idzie
to nie jest pejoratywne określenie, to diagnoza :)
- 1 1
-
2024-03-06 14:33
(2)
a na czym opierasz swoje wnioski, ankieta jest wymierna wśród czytających artykuł, a twoje zdanie jest tylko twoim wydaje mi się.
- 7 5
-
2024-03-06 14:42
Pod artykułami o rybkach zwykle wypowiada się grupa fanów rybek (1)
Pod artykułami sportowymi - fani sportu. A pod artykułami o infrastrukturze komunikacyjnej - sfrustrowani kierowcy.
- 5 4
-
2024-03-06 15:22
i tramwajarze
- 1 0
-
2024-03-06 15:19
Dane były zaraz po udostępnieniu przejścia naziemnego, porażka...
- 1 1
-
2024-03-06 15:24
to zapytaj o dane gdański ZDiZ albo pełnomocnika pieszych
na pewno mają, bo prezentowali je niejednokrotnie na konferencjach
- 1 0
-
2024-03-06 17:00
Ludzie się boją schodów i napadów.
W sumie racja bo w przejściu podziemnym wieczorem można łatwo dostać od ziomala po "ryju", a na naziemnym co najwyżej po twarzy.
- 1 1
-
2024-03-06 18:00
Bo liczysz turystów i uchodzcow co ciągle łażą do forum
- 0 0
-
2024-03-06 14:27
buhahaha 13 mln za przejście naziemne
za tyle to developer16 piętrowy apartamentowiec zbuduje , co to za wyliczenia , pani Olu o co kaman?
- 5 1
-
2024-03-06 14:35
Dulcyna bedzie sie ewakuowac
Przed rozpoczęciem tej budowy.
- 7 1
-
2024-03-06 14:54
Plus dwa lata opoznienia
- 3 0
-
2024-03-06 15:04
można robić zakłady, w którym roku zakonczenie
ja obstawiam jesień 2026
- 6 0
-
2024-03-06 15:11
tam przy krewetce żadnego drzewa seio ! żadnego ha ha ha sam beton !
a te kino to hi hi błagam mówiąc krótko syf kompletny i kolo przystanków mały plac i też zero drzew nic
- 6 1
-
2024-03-06 15:20
Za mało przejść (1)
Oprócz wspomnianego na wysokości dawnej przychodni kolejowej, powinno być jeszcze przy dworcu nad obecnym tunelem oraz na wysokości Zieleniaka. A ,co? Czemu nie?
- 7 1
-
2024-03-06 21:23
moralna pani Dulska zlituj sie
- 0 0
-
2024-03-06 16:00
Ekologia
Brawo pani prezydent. Niech żyje ekologia. Teraz samichidy będą kopciły 15 min dłużej niż jest teraz.. Niech żyje czyste powietrze
- 3 1
-
2024-03-06 16:08
d**ili nie sieją sami się rodzą
Ech..- 5 1
-
2024-03-06 16:43
Dramat
Dramat nasza władza mam nadzieje że się zmieni po wyborach następny i**otyczny pomysł kto tam w tym urzędzie wymyśla takie bzdury przecież korki są coraz większe dramat
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.