• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu: oferty od 9,3 do 13,5 mln zł

Michał Brancewicz
6 marca 2024, godz. 12:05 
Opinie (192)

Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu na budowę naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. Podane w ofertach ceny wahają się od 9,3 do 13,5 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowe przejście wraz z dostępem do przystanków tramwajowych będzie gotowe jesienią.



Do przetargu stanęły dwie firmy i dwa konsorcja.

Oferty na budowę przejścia przy dworcu:

  1. P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna - 9 350 000 zł
  2. Grupa Flize Gres z Prokowa - 11 944 442 zł
  3. Poleko Budownictwo z Sopotu i WPRD Gravel z Gdańska - 12 975 981 zł
  4. Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraestructuras z Walencji - 13 505 400 zł

Budżet DRMG wynosi 13,8 mln zł, co oznacza, że wszystkie propozycje się w nim mieszczą.

Cała inwestycja nie polega wyłącznie na budowie przejścia.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Pod LOT-em częściej korzystasz z przejścia:

Przejście gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście powinno być udostępnione w listopadzie, najpóźniej na początku grudnia.

Najbliżej ustawione światła w centrum?



Wokół przejścia zaprojektowana została nowa sygnalizacja świetlna. Problem w tym, że w odległości kilkudziesięciu metrów istnieją światła przy skrzyżowaniu z Nowym Podwalem Grodzkim.

W kierunku LOT-u odległość wyniesie ok. 70 m od nowych świateł, a w kierunku dworca - ok. 90 m.

Wydaje się, że przynajmniej w jednym miejscu można było zrezygnować z sygnalizacji. Chodzi o jezdnię w stronę LOT-u. Tam powinny wystarczyć światła, które powstaną przed nowym przejściem, a te przy hotelu Central, przed skrzyżowaniem z Nowym Podwalem Grodzkim, można by usunąć i pozostawić jedynie sygnalizator dla zawracających, których nie jest w tym miejscu zbyt wielu.

- Istniejąca sygnalizacja przy Podwalu pozostanie, ale będzie tak synchronizowana, aby jak najbardziej upłynnić ruch aut - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.

Opinie (192) 1 zablokowana

  • Przewaga deklarujących korzystanie z przejścia podziemnego przy Bramie Wyżynnej (9)

    nie odzwierciedla rzeczywistości: dużo więcej osób korzysta z przejścia naziemnego niż z tunelu. Szkoda, że nie ma oficjalnych danych na temat tego, jak wyglądają proporcje. Samochodozę się leczy, między innymi podając rzetelne informacje na temat zachowań komunikacyjnych.

    • 24 54

    • (1)

      "rzetelne informacje na temat zachowań komunikacyjnych" nie idzie w parze z nazywaniem zjawisk pejoratywnie nacechowanymi określeniami typu "samochodoza".

      • 7 3

      • idzie idzie

        to nie jest pejoratywne określenie, to diagnoza :)

        • 1 1

    • (2)

      a na czym opierasz swoje wnioski, ankieta jest wymierna wśród czytających artykuł, a twoje zdanie jest tylko twoim wydaje mi się.

      • 7 5

      • Pod artykułami o rybkach zwykle wypowiada się grupa fanów rybek (1)

        Pod artykułami sportowymi - fani sportu. A pod artykułami o infrastrukturze komunikacyjnej - sfrustrowani kierowcy.

        • 5 4

        • i tramwajarze

          • 1 0

    • Dane były zaraz po udostępnieniu przejścia naziemnego, porażka...

      • 1 1

    • to zapytaj o dane gdański ZDiZ albo pełnomocnika pieszych

      na pewno mają, bo prezentowali je niejednokrotnie na konferencjach

      • 1 0

    • Ludzie się boją schodów i napadów.

      W sumie racja bo w przejściu podziemnym wieczorem można łatwo dostać od ziomala po "ryju", a na naziemnym co najwyżej po twarzy.

      • 1 1

    • Bo liczysz turystów i uchodzcow co ciągle łażą do forum

      • 0 0

  • buhahaha 13 mln za przejście naziemne

    za tyle to developer16 piętrowy apartamentowiec zbuduje , co to za wyliczenia , pani Olu o co kaman?

    • 5 1

  • Dulcyna bedzie sie ewakuowac

    Przed rozpoczęciem tej budowy.

    • 7 1

  • Plus dwa lata opoznienia

    • 3 0

  • można robić zakłady, w którym roku zakonczenie

    ja obstawiam jesień 2026

    • 6 0

  • tam przy krewetce żadnego drzewa seio ! żadnego ha ha ha sam beton !

    a te kino to hi hi błagam mówiąc krótko syf kompletny i kolo przystanków mały plac i też zero drzew nic

    • 6 1

  • Za mało przejść (1)

    Oprócz wspomnianego na wysokości dawnej przychodni kolejowej, powinno być jeszcze przy dworcu nad obecnym tunelem oraz na wysokości Zieleniaka. A ,co? Czemu nie?

    • 7 1

    • moralna pani Dulska zlituj sie

      • 0 0

  • Ekologia

    Brawo pani prezydent. Niech żyje ekologia. Teraz samichidy będą kopciły 15 min dłużej niż jest teraz.. Niech żyje czyste powietrze

    • 3 1

  • d**ili nie sieją sami się rodzą
    Ech..

    • 5 1

  • Dramat

    Dramat nasza władza mam nadzieje że się zmieni po wyborach następny i**otyczny pomysł kto tam w tym urzędzie wymyśla takie bzdury przecież korki są coraz większe dramat

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane