- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (400 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (242 opinie)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (46 opinii)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (51 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (146 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (59 opinii)
Przejście naziemne przy dworcu: oferty od 9,3 do 13,5 mln zł
Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu na budowę naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk Główny. Podane w ofertach ceny wahają się od 9,3 do 13,5 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowe przejście wraz z dostępem do przystanków tramwajowych będzie gotowe jesienią.
Do przetargu stanęły dwie firmy i dwa konsorcja.
Oferty na budowę przejścia przy dworcu:
- P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna - 9 350 000 zł
- Grupa Flize Gres z Prokowa - 11 944 442 zł
- Poleko Budownictwo z Sopotu i WPRD Gravel z Gdańska - 12 975 981 zł
- Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraestructuras z Walencji - 13 505 400 zł
Budżet DRMG wynosi 13,8 mln zł, co oznacza, że wszystkie propozycje się w nim mieszczą.
Cała inwestycja nie polega wyłącznie na budowie przejścia.
Najważniejsze elementy inwestycji:
- naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
- przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu Scandic
,
- montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.
Przejście gotowe jesienią
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.
To wszystko oznacza, że przejście powinno być udostępnione w listopadzie, najpóźniej na początku grudnia.
Najbliżej ustawione światła w centrum?
Wokół przejścia zaprojektowana została nowa sygnalizacja świetlna. Problem w tym, że w odległości kilkudziesięciu metrów istnieją światła przy skrzyżowaniu z Nowym Podwalem Grodzkim.
W kierunku LOT-u odległość wyniesie ok. 70 m od nowych świateł, a w kierunku dworca - ok. 90 m.
Wydaje się, że przynajmniej w jednym miejscu można było zrezygnować z sygnalizacji. Chodzi o jezdnię w stronę LOT-u. Tam powinny wystarczyć światła, które powstaną przed nowym przejściem, a te przy hotelu Central, przed skrzyżowaniem z Nowym Podwalem Grodzkim, można by usunąć i pozostawić jedynie sygnalizator dla zawracających, których nie jest w tym miejscu zbyt wielu.
- Istniejąca sygnalizacja przy Podwalu pozostanie, ale będzie tak synchronizowana, aby jak najbardziej upłynnić ruch aut - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Opinie (192) 1 zablokowana
-
2024-03-06 12:52
13,8 mln za przejście!
Proszę podać koszt budowy 4 sprawnych wind!
- 15 1
-
2024-03-06 12:52
Ciotka
Ciotka całe życie pracowała na śląsku w kopalni , mówi że i tak będzie przechodziła pod ziemią
- 7 4
-
2024-03-06 12:55
Dlaczego tak wolno to idzie???
- 3 5
-
2024-03-06 12:56
Drążkowska Helena z Pomieczyna
tylko w Gdańsku takie cuda...
- 11 4
-
2024-03-06 13:04
Zaczęło się budowanie, malowanie i łatanie czego się da, żeby pokazać jaka to aktualna władza jest niesamowita dla ludzi
Wszystko przed wyborami
- 13 0
-
2024-03-06 13:05
Budowa bezsensowna. Jest dostępne wygodne dojście podziemne. Windy naprawić. A tak więcej spalin. Zakorkuje się jak przy locie
- 18 1
-
2024-03-06 13:06
prezydent i urzędnicy oderwani od ludzi (2)
Niestety - mamy prezydenta, który jest oderwany od rzeczywistości i problemów zwykłych mieszkańców. Większość mieszkaców Gdańska chce się w miarę sprawnie poruszać po mieście i ma pełną świadomość, że budowanie kolejnych przejść naziemnych, likwidacja tuneli, likwidacja wiaduktów, zwężanie ulic i tworzenie innych przeszkód i utrudnień drogowych, w żaden sposób nie poprawia jakości życia Gdańszczan i skutkuje tym, że poruszanie się po mieście jest jeszcze trudniejsze i jeszcze droższe. Prezydent nie chce tych głosów Gdańszczan słyszeć bo uważa, że wie lepiej.
- 20 2
-
2024-03-06 14:08
(1)
Jestem mieszkańcem Gdańska i równocześnie pasażerem komunikacji miejskiej i każde przejście naziemne, przejazd rowerowy, buspas i węzeł integracyjny ułatwiają mi sprawne poruszanie się po mieście.
- 3 6
-
2024-03-06 17:58
Ja też jestem mieszkanka Gdańska prawie 50 lat. I dla mnie to przejście jest bez sensu. Nic nie ułatwia! Jadę z Suchanina na dworzec autobusem. Wysiadam kolo krewetki i dalej jadę do Sopotu SKM. W czym ta inwestycja mi pomaga? Raczej dolecowo zasypia tunel i będę robić kilometry na skm! Ewentualne przejście powinno być kolo KFC od strony zieleniaka jak już.
- 0 0
-
2024-03-06 13:19
(1)
A na południu pies z kulawą nogą nawet jednej dziury nie załata... precz z Oleńką
- 17 1
-
2024-03-06 14:56
N poludniu czyli gdzie? Swiety Wojciech?
- 1 1
-
2024-03-06 13:22
od 9 do 13 mln zł za pomalowanie fragmentu drogi???
- 10 1
-
2024-03-06 13:24
10 baniek za pomalowanie asfaltu
i usunięcie kilku elementów chodnika? Czy ich równo po...ło? Nie ma na co kasy wydawać? A może by tak nowa szkoła? Za 10 milionów można na Wiszących Ogrodach w końcu modułową szkołę postawić!
- 15 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.