• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu: oferty od 9,3 do 13,5 mln zł

Michał Brancewicz
6 marca 2024, godz. 12:05 
Opinie (192)

Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu na budowę naziemnego przejścia przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. Podane w ofertach ceny wahają się od 9,3 do 13,5 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowe przejście wraz z dostępem do przystanków tramwajowych będzie gotowe jesienią.



Do przetargu stanęły dwie firmy i dwa konsorcja.

Oferty na budowę przejścia przy dworcu:

  1. P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna - 9 350 000 zł
  2. Grupa Flize Gres z Prokowa - 11 944 442 zł
  3. Poleko Budownictwo z Sopotu i WPRD Gravel z Gdańska - 12 975 981 zł
  4. Roverpol z Warszawy i Roverpol Infraestructuras z Walencji - 13 505 400 zł

Budżet DRMG wynosi 13,8 mln zł, co oznacza, że wszystkie propozycje się w nim mieszczą.

Cała inwestycja nie polega wyłącznie na budowie przejścia.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Pod LOT-em częściej korzystasz z przejścia:

Przejście gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście powinno być udostępnione w listopadzie, najpóźniej na początku grudnia.

Najbliżej ustawione światła w centrum?



Wokół przejścia zaprojektowana została nowa sygnalizacja świetlna. Problem w tym, że w odległości kilkudziesięciu metrów istnieją światła przy skrzyżowaniu z Nowym Podwalem Grodzkim.

W kierunku LOT-u odległość wyniesie ok. 70 m od nowych świateł, a w kierunku dworca - ok. 90 m.

Wydaje się, że przynajmniej w jednym miejscu można było zrezygnować z sygnalizacji. Chodzi o jezdnię w stronę LOT-u. Tam powinny wystarczyć światła, które powstaną przed nowym przejściem, a te przy hotelu Central, przed skrzyżowaniem z Nowym Podwalem Grodzkim, można by usunąć i pozostawić jedynie sygnalizator dla zawracających, których nie jest w tym miejscu zbyt wielu.

- Istniejąca sygnalizacja przy Podwalu pozostanie, ale będzie tak synchronizowana, aby jak najbardziej upłynnić ruch aut - zapewnia Aneta Niezgoda z DRMG.

Opinie (192) 1 zablokowana

  • 13,8 mln za przejście!

    Proszę podać koszt budowy 4 sprawnych wind!

    • 15 1

  • Ciotka

    Ciotka całe życie pracowała na śląsku w kopalni , mówi że i tak będzie przechodziła pod ziemią

    • 7 4

  • Dlaczego tak wolno to idzie???

    • 3 5

  • Drążkowska Helena z Pomieczyna

    tylko w Gdańsku takie cuda...

    • 11 4

  • Zaczęło się budowanie, malowanie i łatanie czego się da, żeby pokazać jaka to aktualna władza jest niesamowita dla ludzi

    Wszystko przed wyborami

    • 13 0

  • Budowa bezsensowna. Jest dostępne wygodne dojście podziemne. Windy naprawić. A tak więcej spalin. Zakorkuje się jak przy locie

    • 18 1

  • prezydent i urzędnicy oderwani od ludzi (2)

    Niestety - mamy prezydenta, który jest oderwany od rzeczywistości i problemów zwykłych mieszkańców. Większość mieszkaców Gdańska chce się w miarę sprawnie poruszać po mieście i ma pełną świadomość, że budowanie kolejnych przejść naziemnych, likwidacja tuneli, likwidacja wiaduktów, zwężanie ulic i tworzenie innych przeszkód i utrudnień drogowych, w żaden sposób nie poprawia jakości życia Gdańszczan i skutkuje tym, że poruszanie się po mieście jest jeszcze trudniejsze i jeszcze droższe. Prezydent nie chce tych głosów Gdańszczan słyszeć bo uważa, że wie lepiej.

    • 20 2

    • (1)

      Jestem mieszkańcem Gdańska i równocześnie pasażerem komunikacji miejskiej i każde przejście naziemne, przejazd rowerowy, buspas i węzeł integracyjny ułatwiają mi sprawne poruszanie się po mieście.

      • 3 6

      • Ja też jestem mieszkanka Gdańska prawie 50 lat. I dla mnie to przejście jest bez sensu. Nic nie ułatwia! Jadę z Suchanina na dworzec autobusem. Wysiadam kolo krewetki i dalej jadę do Sopotu SKM. W czym ta inwestycja mi pomaga? Raczej dolecowo zasypia tunel i będę robić kilometry na skm! Ewentualne przejście powinno być kolo KFC od strony zieleniaka jak już.

        • 0 0

  • (1)

    A na południu pies z kulawą nogą nawet jednej dziury nie załata... precz z Oleńką

    • 17 1

    • N poludniu czyli gdzie? Swiety Wojciech?

      • 1 1

  • od 9 do 13 mln zł za pomalowanie fragmentu drogi???

    • 10 1

  • 10 baniek za pomalowanie asfaltu

    i usunięcie kilku elementów chodnika? Czy ich równo po...ło? Nie ma na co kasy wydawać? A może by tak nowa szkoła? Za 10 milionów można na Wiszących Ogrodach w końcu modułową szkołę postawić!

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane