- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Przejście podziemne i dwa wiadukty na nowym odcinku kolejowym PKM
W marcu 2022 r. rozpocznie się budowa 1,5-kilometrowego bajpasu kartuskiego, czyli fragmentu objazdu kolejowego na Kaszuby. Na odcinku realizowanym na zlecenie PKM powstanie nowy tor oraz przejście podziemne w nasypie, wiadukt kolejowy i drogowy. Prace potrwają do końca roku.
Budowa bajpasu jest podzielona na dwa zadania:
- PKM odbuduje niespełna 1,5 km toru na odcinku PKM Gdańsk-Kiełpinek - Gdańsk-Kokoszki. Wykonawcą wartych 43,25 mln zł prac jest firma Torhamer.
- PLK zmodernizuje ok. 16 km istniejącej linii Gdańsk-Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Glincz. Wykonawcą wartych 91,5 mln zł netto prac jest konsorcjum firm Rajbud i Torhamer.
Dzięki niemu podczas prac nie trzeba będzie zawieszać połączeń kolejowych między Trójmiastem a Kaszubami.
W lutym wycinka drzew, w marcu budowa
W grudniu 2020 r. PKM podpisała umowę z firmą Torhamer na opracowanie projektu i wykonanie prac budowlanych. Pierwsza część zadania została już wykonana, teraz przyszedł czas, by zmaterializować to, co powstało w głowach projektantów.
- Jeszcze w lutym ruszy wycinka drzew, a na początku marca rozpoczną się prace budowlane. W pierwszej kolejności związane z budową trzech obiektów, czyli przejścia i dwóch wiaduktów, a zaraz potem już samego torowiska - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Roboty potrwają do końca 2022 r.
Przejście podziemne przy zbiorniku Kiełpinek i dwa wiadukty
Zakres prac obejmuje włączenie linii kolejowej nr 234 w linię 248 (PKM) na wysokości Obwodnicy Trójmiasta za przystankiem PKM Gdańsk-Kiełpinek (jadąc w kierunku lotniska) oraz rewitalizację samej linii 234 na odcinku prawie 1,5 km (do okolic połączenia ulic Osiedlowej i Dojazdowej).
Istniejący, przedwojenny nasyp zostanie częściowo rozebrany, a następnie odbudowany i wzmocniony.
Prace obejmą także budowę wiaduktu kolejowego, przejścia pod torami łączącego osiedle Karczemki z terenami rekreacyjnymi przy zbiorniku Kiełpinek oraz wiaduktu drogowego łączącego ulice Osiedlową i Dojazdową.
Bajpas PLK dopiero w 2024 r.?
Także do końca 2022 r. miały zakończyć się prace na odcinku należącym do PKP PLK. Wybór wykonawcy również nastąpił w grudniu 2020 r. Jednak kolejarze z Warszawy są mocno opóźnieni, jeśli chodzi o prace na swoich odcinkach. Niewykluczone więc, że część ich bajpasu powstanie znacznie później. Mówi się nawet nieoficjalnie o 2024 r.
Natomiast trwająca od czerwca 2021 r. elektryfikacja linii PKM wraz z budową nowego przystanku Firoga też ma się zakończyć wraz z końcem tego roku.
Wycinka drzew przy PKM Kokoszki (15 opinii)
Opinie (178) 1 zablokowana
-
2022-02-08 19:19
PKM do Pruszcza Gdańskiego - budujcie już teraz w świetle starej PKP zlikwidowanej przez PO
- 11 5
-
2022-02-08 19:19
Ważne pytanie (4)
Co się stanie z bajpasem kartuskim bo zakończeniu prac na linii 201 Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz? Czy dalej będzie używany w zakresie transportu pasażerskiego czy zostanie zamknięty?
- 10 2
-
2022-02-08 19:21
KO wszystko wróci do normalności zeby było tak jak było (1)
- 4 2
-
2022-02-08 22:55
czyli po okresie trwałości projektu
protokół zniszczenia...
- 6 2
-
2022-02-08 19:30
Tak, będzie używany.
- 6 0
-
2022-02-08 21:28
Wg planow Marszałka mają tam jezdzic do Wrzeszcza SZTy z Sierakowic
Dzięki temu w sensowny sposób wykorzystana zostanie trakcja spalinowa, a Kartuzy dostaną pociag do Gdańska co 30 min - raz elektryczny przez Zukowo Wschodnie i lotnisko, raz spalinowy (jadący z Sierakowic) przez Zukowo Zachodnie, Starą Piłę i Leźno.
- 15 0
-
2022-02-08 20:07
w relacjach z "państwem" kolejowym Gdańsk pilnuje interesów swoich mieszkańców (1)
- a w Gdyni wielkie osiedle (sypialnia Gdyni) od wieków czeka na choćby kładkę nad torami aby połączyć ul Chylońską z Pucką i dalej do Hutniczej czyli przemysłowej dzielnicy miasta gdzie sporo mieszkańców ma pracę - przejazd (przejście)przez tory kolejowe - to średniowiecze(!) najczęściej czeka się +- 1/2h w deszcz mróz - albo rosyjska ruletka pod szlabanem
- 9 1
-
2022-02-08 23:31
"Gdańsk pilnuje interesów swoich mieszkańców "
No, bym nie przesadzał...
Z przejazdem na Oruni "sukcesy" Gdańska dorównują Gdyni...
Obie "metropolie" zostały daleko za "małym Trójmiastem", gdzie takich tuneli powstało już kilka.
PKM to nie robota kolei (państwowych) a marszałka. Która powstała wyłącznie z powodu "karnawału euro" i szczęśliwej (dla Gdańska) konstelacji politycznej.
Raczej mało w tym przemyślenia, zamysłu i konsekwentnego działania...
Zwykły oportunizm...- 5 1
-
2022-02-08 21:24
Czy już nie potrafimy pisać po polsku?
Bajpas.
Zachwaszczanie polszczyzny trwa w najlepsze.- 3 6
-
2022-02-08 21:31
Wycięcie drzew?
Masakra. Czas skończyć z wycinaniem drzew. Precz z PKM
- 0 11
-
2022-02-08 21:54
... a tu cos chyba brakuje (1)
Ladna mapa - planowany bajpass - a przystanek Firoga - nie ma na mapie
- 3 2
-
2022-02-09 06:46
Nie brakuje..., to nie to miejsce gdzie jest przystanek Firoga.
- 3 0
-
2022-02-08 22:30
A ile było zrzędzenia, że kolej donikąd...
- 8 0
-
2022-02-08 22:34
Gdyby linia działała na wzór SKM-ki (3)
to cały region zostałby niesamowicie ożywiony oferuje bowiem piękno przyrody a Trójmiasto w zamian miejsca pracy. Byłby więc ruch w obu kierunkach. To samo dotyczy się rewitalizacji i modernizacji linii z Gdańska do Starogardu Gdańskiego, którą należy przywrócić i tak zmodernizować by była bezpośrednia i zelektryfikowana.
- 57 1
-
2022-02-09 04:54
Ze Starogardu do Gdańska jak ? Którędy ? Tylko przez Tczew.
- 6 0
-
2022-02-09 07:01
To niemożliwe. (1)
SKM ma własny tabor i tory tylko dla siebie. Dzięki temu możliwy jest regularny ruch co 7-8 minut. Linia PKM jest tylko łącznikiem pomiędzy liniami PLK, na których ruch jest różnorodny. Poza tym nadal nie są poukładane różne kwestie pomiędzy marszałkowem a gminami w obszarze ciążenia. Zresztą głównie z winy marszałkowa, które powinno prowadzić konsekwentne działania w kierunku uregulowania tychże kwestii w drodze formalnego porozumienia, na wzór Wielkopolski czy Podkarpacia.
- 6 1
-
2022-02-09 08:44
mowiac prosciej
Kazdy ma ochote na ciastko...
Tylko juz zdecydowanie mniejsza na rachunek.- 7 0
-
2022-02-09 01:55
(1)
A ta nowa (stara) linia przebiegnie przez most w Rutkach? bo mapa taka jakoś mało szczegółowa
- 5 0
-
2022-02-09 08:36
Tak.
- 1 0
-
2022-02-09 07:47
częśtotliwość
PKM powinna jeździć c o 15 minut a nie tak jak teraz raz na godzinę. W Gdańsku Rębiechowie na przesiadkę czeka się po 20 minut - i**ota układał ten rozkład jazdy.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.