- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Przejście podziemne i dwa wiadukty na nowym odcinku kolejowym PKM
W marcu 2022 r. rozpocznie się budowa 1,5-kilometrowego bajpasu kartuskiego, czyli fragmentu objazdu kolejowego na Kaszuby. Na odcinku realizowanym na zlecenie PKM powstanie nowy tor oraz przejście podziemne w nasypie, wiadukt kolejowy i drogowy. Prace potrwają do końca roku.
Budowa bajpasu jest podzielona na dwa zadania:
- PKM odbuduje niespełna 1,5 km toru na odcinku PKM Gdańsk-Kiełpinek - Gdańsk-Kokoszki. Wykonawcą wartych 43,25 mln zł prac jest firma Torhamer.
- PLK zmodernizuje ok. 16 km istniejącej linii Gdańsk-Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Glincz. Wykonawcą wartych 91,5 mln zł netto prac jest konsorcjum firm Rajbud i Torhamer.
Dzięki niemu podczas prac nie trzeba będzie zawieszać połączeń kolejowych między Trójmiastem a Kaszubami.
W lutym wycinka drzew, w marcu budowa
W grudniu 2020 r. PKM podpisała umowę z firmą Torhamer na opracowanie projektu i wykonanie prac budowlanych. Pierwsza część zadania została już wykonana, teraz przyszedł czas, by zmaterializować to, co powstało w głowach projektantów.
- Jeszcze w lutym ruszy wycinka drzew, a na początku marca rozpoczną się prace budowlane. W pierwszej kolejności związane z budową trzech obiektów, czyli przejścia i dwóch wiaduktów, a zaraz potem już samego torowiska - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Roboty potrwają do końca 2022 r.
Przejście podziemne przy zbiorniku Kiełpinek i dwa wiadukty
Zakres prac obejmuje włączenie linii kolejowej nr 234 w linię 248 (PKM) na wysokości Obwodnicy Trójmiasta za przystankiem PKM Gdańsk-Kiełpinek (jadąc w kierunku lotniska) oraz rewitalizację samej linii 234 na odcinku prawie 1,5 km (do okolic połączenia ulic Osiedlowej i Dojazdowej).
Istniejący, przedwojenny nasyp zostanie częściowo rozebrany, a następnie odbudowany i wzmocniony.
Prace obejmą także budowę wiaduktu kolejowego, przejścia pod torami łączącego osiedle Karczemki z terenami rekreacyjnymi przy zbiorniku Kiełpinek oraz wiaduktu drogowego łączącego ulice Osiedlową i Dojazdową.
Bajpas PLK dopiero w 2024 r.?
Także do końca 2022 r. miały zakończyć się prace na odcinku należącym do PKP PLK. Wybór wykonawcy również nastąpił w grudniu 2020 r. Jednak kolejarze z Warszawy są mocno opóźnieni, jeśli chodzi o prace na swoich odcinkach. Niewykluczone więc, że część ich bajpasu powstanie znacznie później. Mówi się nawet nieoficjalnie o 2024 r.
Natomiast trwająca od czerwca 2021 r. elektryfikacja linii PKM wraz z budową nowego przystanku Firoga też ma się zakończyć wraz z końcem tego roku.
Wycinka drzew przy PKM Kokoszki (15 opinii)
Opinie (178) 1 zablokowana
-
2022-02-10 12:13
(2)
Dokąd prowadzić będzie ta linia skoro kończy się ..... w sumie w polu. Czyli to taka linia donikąd? Proszę autora o wyjaśnienie a może tak po prostu ma być?
- 7 9
-
2022-02-10 16:18
(1)
do kokoszek, tam połaczy się z obecnie nieczynną linią do Żukowa
- 5 0
-
2022-02-13 00:22
gość "tam" nigdy nie był to dla niego terra incognita , stąd takie głupie pytanie
- 2 0
-
2022-02-10 12:39
Tempo prac zabójcze (1)
Czas przejazdu : Gdynia - Kościerzyna to średnio 1:45 godziny. Tempo zabójcze.
Ile czasu jeszcze będzie trwał ten cyrk.- 14 5
-
2022-02-12 10:39
Nie rozumiesz ,że liczy się kasa a jakość projektu jest na drugim planie...
- 1 0
-
2022-02-10 14:35
(1)
cała ta pkm to jedna wielka ściema , no ale kto się używił i używi to już inna sprawa .... tempo pkm raczej spacerowe
częstotliwość raczej muzealna , cała komunikacja tzw metropolitalna poniżej krytyki przede wszystkim na pewno nie jest dla mieszkańców ! samochód jest jedynym rozwiązaniem by na dojazdach komunikacją nie tracić połowy życia !
i niech w końcu zrozumieją urzędnicy rozwiązaniem zakorkowanego trójmiasta jest tylko i wyłącznie prężna komunikacja dużo kursów i dobrze skolerowanych !- 11 24
-
2022-02-11 08:35
Kacper,
mówiłem ci tyle razy-wyluzuj! Z Forum ci nie wyszło to się Pekaemki czepiasz? Pieniądze za kancelarię oddałeś?
- 6 1
-
2022-02-11 08:37
Kacper P.
już od 7.30 siedzi przed klawiaturą i wypisuje negatywne komentarze pod artykułem.
- 2 1
-
2022-02-12 09:59
Wielkie bicie piany. Wizualizacja pokazuje ile km? 1 czy 2?
- 0 1
-
2022-03-07 15:21
Przejście pod torami (9)
Zgodnie z nową polityką miasta przejście podziemne powinno zostać zastąpione zwykłym naziemnym przejściem dla pieszych ze światłami. Albo nawet bez świateł a z pierwszeństwem przejścia pieszego ;)
- 42 22
-
2022-03-07 15:38
Wczesniej tylko rodzina wiedziala zes glupi (3)
- 14 25
-
2022-03-07 15:49
ech.. (2)
A znasz pojęcie ironii???
- 21 4
-
2022-03-07 15:53
Nie wykręcaj kota ogonem.
Tobie własna opinia może się wydawać błyskotliwą ironią, dla kogoś innego może być bezmyślnym zlepkiem słów.
To o tych przejściach to miało być śmieszne? Miało być zawoalowaną krytyką polityki drogowej? To nie wyszło.- 6 20
-
2022-03-07 20:07
A gdzie tam jest ironia?
Tam jest tylko głupota.
- 6 14
-
2022-03-07 18:29
Progi zwalniające będziemy montować tylko na pasach startowych. (2)
na przejazdach kolejowych musi wystarczyć zwykłe pierwszeństwo pieszych i obowiązek zatrzymania pociągu, gdy pieszy jest w zasięgu wzroku.
- 15 4
-
2022-03-07 20:09
Dureń. (1)
- 3 11
-
2022-03-07 22:01
Z magistratu?
- 6 4
-
2022-03-08 09:09
Kolejny d**il, który nie widzi różnicy między samochodzikiem ok. 2 ton, a szynobusem minimum 82 tony (próżny SA133)
A najczęściej to ok. 136-206 ton (pełny SA136 lub pełne 2x SA133)
- 3 3
-
2022-03-10 00:46
może być ze światłami ale ze zdemontowanymi przyciskami, czynne cała dobę
- 2 1
-
2022-03-07 15:49
(7)
Może ktoś wie po co jest ten ślepy 'ogonek' widoczny ~32s?
To jakiś wymóg standardu sterowania, że ten tor ma być prawie cały czas ustawiony na ślepo?- 3 0
-
2022-03-07 16:09
(2)
Moze w celu mijania sie pociagow?Tak strzelam.
- 0 2
-
2022-03-07 16:24
Mijanka (1)
Prawdopodobnie tak zwana mijanka będzie dopiero w Starej Pile. Tam jest na to miejsce i możliwości.
- 1 2
-
2022-03-07 19:44
Najbliższa mijanka będzie w Kokoszkach
- 2 0
-
2022-03-07 16:14
Ogonek (2)
Ten ogonek, to tak zwane żeberko ochronne. Jest ono podyktowane bezpieczeństwem, by skład (jadący znad przeciwka oglądanego nas filmu) nie wjechał na tory główne a wykoleił się właśnie na tym torze zakończonym kozłem oporowym.
Gdy ustawiana jest droga przebiegu dla pociągu w którąkolwiek stronę, to wszystkie zwrotnice są od siebie uzależnione i odpowiednio zabezpieczone. Położenie zasadnicze zwrotnicy będzie prowadziło wprost na tor ochronny, gdy reszta zwrotnic będzie ułożona zasadniczo na wprost, czyli dalej w linii dwutorowej.
To tak na szybko i w skrócie :)- 7 0
-
2022-03-07 16:25
(1)
No tak też podejrzewałem, bardziej się zastanawiam dlaczego tutaj on jest, a na analogicznych krzyżówkach koło Osowej nie? Tam też mamy sytuację że jeden tor przychodzi do linii dwutorowej.
- 1 0
-
2022-03-07 17:12
hmm
Jeśli chodzi o "trójkąt" między Rębiechowem a Osową, to niestety tego nie potrafię wytłumaczyć. Zapewne związane jest to z faktem, że to są tory główne linii.
Jeśli chodzi o bocznicę cementowni na stacji Osowa, to już sam fakt daje do myślenia, że ruch pociągów odbywa się tam na zasadach bocznicy. Zabezpieczenie z tego co pamiętam jest w postaci jednego żeberka ochronnego i prawdopodobnie wykolejnicy.
A wracając do tego "trójkąta" z Rębiechowa w obie strony, to jest to dosyć ciekawe. Na Kaszubach zastosowany jest podobny układ i również tam nie ma żeberek ochronnych. Temat warty zgłębienia :)- 2 0
-
2022-03-07 20:47
Tzw "żeberko"
Wymóg nie tyle sterowania, co bezpieczeństwa. Tor z linii podrzednej lub bocznicy ma ten dodatkowy ślepy fragment, żeby w przypadku braku sygnału zezwalającego na wjazd na główna linię nie rozpruł rozjazdu i wjechal "na kolizję", ale zatrzyma się na koziołku (slepym torze)
- 1 0
-
2022-03-07 17:13
a kiedy będą kursowały pociągi na zlikwidowanej trasy Pruszcz Gd a Kartuzy ponieważ ta kolej zlikwidowała by korki z Kolbud do Gdańska
- 4 1
-
2022-03-07 17:15
To według tego planu mamy na Kaszuby 17,5 km ,a przez resztę kaszub to pójdziemy na piechotę !!!! (2)
- 10 2
-
2022-03-07 18:31
(1)
Na Kaszuby mamy od zera do 130 km w "pionie" (tzn. północ-południe) i ponad 500 km w "poziomie". Nie da się mierzyć odległości z punktu do obszaru, jeśli punkt należy do obszaru. Trzeba by sprecyzować do jakiego punktu na Kaszubach mierzysz odległość. I o jakie Kaszuby (Pomorze) chodzi - historyczne, językowe, etniczne?
- 2 1
-
2022-03-07 19:46
Tak
- 0 1
-
2022-03-07 17:58
Dlaczego dekle nie zrobicie przystanku gdansk karczemki!!!???,
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.