- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Przejście podziemne i dwa wiadukty na nowym odcinku kolejowym PKM
W marcu 2022 r. rozpocznie się budowa 1,5-kilometrowego bajpasu kartuskiego, czyli fragmentu objazdu kolejowego na Kaszuby. Na odcinku realizowanym na zlecenie PKM powstanie nowy tor oraz przejście podziemne w nasypie, wiadukt kolejowy i drogowy. Prace potrwają do końca roku.
Budowa bajpasu jest podzielona na dwa zadania:
- PKM odbuduje niespełna 1,5 km toru na odcinku PKM Gdańsk-Kiełpinek - Gdańsk-Kokoszki. Wykonawcą wartych 43,25 mln zł prac jest firma Torhamer.
- PLK zmodernizuje ok. 16 km istniejącej linii Gdańsk-Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Glincz. Wykonawcą wartych 91,5 mln zł netto prac jest konsorcjum firm Rajbud i Torhamer.
Dzięki niemu podczas prac nie trzeba będzie zawieszać połączeń kolejowych między Trójmiastem a Kaszubami.
W lutym wycinka drzew, w marcu budowa
W grudniu 2020 r. PKM podpisała umowę z firmą Torhamer na opracowanie projektu i wykonanie prac budowlanych. Pierwsza część zadania została już wykonana, teraz przyszedł czas, by zmaterializować to, co powstało w głowach projektantów.
- Jeszcze w lutym ruszy wycinka drzew, a na początku marca rozpoczną się prace budowlane. W pierwszej kolejności związane z budową trzech obiektów, czyli przejścia i dwóch wiaduktów, a zaraz potem już samego torowiska - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Roboty potrwają do końca 2022 r.
Przejście podziemne przy zbiorniku Kiełpinek i dwa wiadukty
Zakres prac obejmuje włączenie linii kolejowej nr 234 w linię 248 (PKM) na wysokości Obwodnicy Trójmiasta za przystankiem PKM Gdańsk-Kiełpinek (jadąc w kierunku lotniska) oraz rewitalizację samej linii 234 na odcinku prawie 1,5 km (do okolic połączenia ulic Osiedlowej i Dojazdowej).
Istniejący, przedwojenny nasyp zostanie częściowo rozebrany, a następnie odbudowany i wzmocniony.
Prace obejmą także budowę wiaduktu kolejowego, przejścia pod torami łączącego osiedle Karczemki z terenami rekreacyjnymi przy zbiorniku Kiełpinek oraz wiaduktu drogowego łączącego ulice Osiedlową i Dojazdową.
Bajpas PLK dopiero w 2024 r.?
Także do końca 2022 r. miały zakończyć się prace na odcinku należącym do PKP PLK. Wybór wykonawcy również nastąpił w grudniu 2020 r. Jednak kolejarze z Warszawy są mocno opóźnieni, jeśli chodzi o prace na swoich odcinkach. Niewykluczone więc, że część ich bajpasu powstanie znacznie później. Mówi się nawet nieoficjalnie o 2024 r.
Natomiast trwająca od czerwca 2021 r. elektryfikacja linii PKM wraz z budową nowego przystanku Firoga też ma się zakończyć wraz z końcem tego roku.
Wycinka drzew przy PKM Kokoszki (15 opinii)
Opinie (178) 1 zablokowana
-
2022-02-09 08:14
Co za glupia wizualizacja bo kąnczy sie w polowie drogi!!!a dalej coo???pociag sie teleportuje!!! Trzeba bylo id... tym dronem
Leciec do kanca trasy!
- 2 2
-
2022-02-09 08:15
Sluchajcie bo to jest hit-pkm jezdzi do 22 z minutami z i do lotniska a najwiecej przylotow jest po 23.to dopiero
Patologia!!!
- 8 1
-
2022-02-09 09:21
Tak się kończy oranie linii kolejowych
Przecież te linie istniały 20 lat temu. Kogoś bardzo musiały kłuć w oczy. A dziś pompatycznie otwierają, "Reaktywują" za grube miliony...Za rzeź linii kolejowych w latach 90 ktoś powinien srogo beknąć bo to było moim zdaniem jawne działanie na szkodę państwa, czego efekty widzimy dziś podczas budowy takich "bajpasów" które kosztują podatników miliony złotych.
- 5 2
-
2022-02-09 09:46
Co za nędzna propaganda... (1)
Nazywają "budową" odbudowę czegoś, co Niemcy zbudowali 110 lat temu i co funkcjonowało jeszcze do końca PRL. Właśnie tyle jest warta "Wolna Polska" - z wielką pompą odtwarza 1,5 km linii kolejowej, która de facto wciąż istnieje, tylko przez 30 lat nie było komu pilnować torów i ich odkrzaczać. Dramat.
- 7 2
-
2022-02-09 12:32
I jeszcze napisz, że co godzinę jeździły tam pociągi :D
- 0 1
-
2022-02-09 09:49
A w zamian za wycięte drzewa posadzą nowe w innym miejscu?
- 3 1
-
2022-02-09 09:55
objazd
nic z tego filmu nie wynika takie mętne toto.
- 5 1
-
2022-02-09 10:01
Po pierwsze tak to kolejny wał władz miasta wykonany nieudolnie byle jak !!I beda jeszcze z naszej kasy do niego wielokrotnie (1)
Taki cyrk i nie gospodarność tylko w Gdańsku !! Pkm ni dostosowana do rowerów !! Najpuier spalinowa a potem trzeba ja zmienac na trakcje elektryczna normalnie ał na wale jak mozna zrobic cos raz a dobrze to w Gdańsku wszystko 500 razy sie poprawia i ponosi koszty 500 razy większe!!
- 4 3
-
2022-02-09 12:33
Kacperku...
Nie irytuj się, bo nie trafiasz na właściwe literki.
- 3 1
-
2022-02-09 12:20
(1)
Widać wyraźnie , że ten bajpas biegnie po styrm śladzie kolei , którą kiedyś Fryc wybudował , a Polak po wojnie tory zaiwanił .
- 11 3
-
2022-02-09 13:29
Rusek
Nie Polak tylko Rusek
- 3 0
-
2022-02-09 12:34
dojazd do kościerzyny z gdyni (1)
a może by tak ktos pomyślał że z gdyni też jest ochota dojechać do kościerzyny i ew. dalej - a jest tylko jeden pociąg o 5.30 i nic więcej.
- 8 0
-
2022-02-09 12:42
w SKM
i do Wrzeszcza...
- 0 2
-
2022-02-09 19:27
Przejście pod torami (1)
Czy to przejście będzie tylko pod nowo powstałym torem czy kompleksowo pod istniejącym torem PKM także?. Z tekstu i zdjęć nijak nie wiadomo. Jeśli nie będzie całkowite to wielkie rozczarowanie
- 2 0
-
2022-02-11 09:31
Tylko pod nowym torem
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.