• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Bramie Wyżynnej za 1,5 roku

Szymon Zięba
1 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u. Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u.

Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstać ma również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka. Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą latem tego roku i skończą się wczesną wiosną 2022 r.



Przejścia dla pieszych powinny być:

Nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

- Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zyskają piesi, ale też kierowcy



To jednak nie wszystko. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko.

- Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany zostanie umożliwiający "zawrotkę" pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego. Decyzja o tym, czy oprócz budowy przejścia dla pieszych wyremontowany zostanie także fragment Wałów Jagiellońskich, jest uzależniona od wysokości złożonych ofert - zastrzega Aneta Niezgoda.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kwartale tego roku i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.

Opinie (410) 8 zablokowanych

  • PO CO !!

    Jak zwykle polskie tymczasowe BUBLE ... zamiast od początku schować ruch samochodów w centrów pod ziemię jak zrobili w Sopocie to robi się prowizorki i koszmarki. Ja i tak będę chodził tunelem bo i szybciej i bezpieczniej i ta walka z tunelami w ten sposób jest totalną pomyłką przez którą będą większe korki.

    • 62 18

  • (7)

    Nie ma jak jeździć po mieście, tylko światła, światła, światła. Na al. Zwycięstwa 50km/h, Tristar jest ale go nie ma, torowiska na skrzyżowaniach to strach przejechać itd itd. Przyjazne miasto. Dulkiewicz, zabieraj swoją świtę bandytów i precz !!!

    • 69 21

    • dokładnie!

      • 4 6

    • Popieram.

      • 3 6

    • taki urok miasta. (1)

      przyjazne ma być dla mieszkańców, a nie dla tranzytu

      • 7 4

      • Nie dla mieszkańców, tylko dla turystów

        A tranzyt i tak jeździ obwodnicą. Oberwą mieszkańcy, którzy chcą się dostać właśnie do centrum.

        • 1 4

    • Tristar to tzw. "inteligentna czerwona fala"

      Nie ważne o której i gdzie jedziesz, i tak na każdych światłach będziesz stał.

      • 3 2

    • Zapraszamy do komunikacji miejskiej (1)

      • 1 0

      • Taa autobusy jeżdżą na czerwonym.

        • 0 0

  • w końcu

    ile można czekać? Skończy się łażenie dookoła z dzieckiem w wózku, czy nadkładanie drogi na rowerze. O Huciska aż do Chmielnej to patologia. Nie ma jak się normalnie dostać na drugą stronę ulicy!

    • 19 42

  • (1)

    I teraz jak madka zobaczy tramwaj to pogna na czerwonym świetle. Potem lament, że wypadki i potrącenia.

    • 47 19

    • twoja chyba tak pognała,

      bo p...ysz, jak przetrącony

      • 0 1

  • (6)

    Czy ktoś zrobił statystyki wypadkowe przejść podziemnych i naziemnych? Gdzie jest więcej potraceń/wypadków?

    • 36 14

    • ja poproszę jesscze statystyki obitych mord oraz kosztów sprzątania i remontów?

      • 7 2

    • obecnie od lat tunele są dla patologi tylko w jednym tunelu zanotowani 50 rozbojów rocznie (2)

      dodatkowo są basenem przy każdym deszczu i szaletem dla patologii i sciana dla graficiarzy

      • 9 2

      • tu masz rację

        • 2 0

      • To się wstawia kamery i wysyła patrole straży miejskiej i policji

        a nie korkuje miasto

        • 0 1

    • Tu nie chodzi tylko o wypadki ale także o komfort pieszych (1)

      ludzie wolą przejścia naziemne. koniec kropka

      • 5 5

      • wolą być rozjeżdżani przez samochody ;) ja tam lubię jak na stopę najedzie mi nowiutki solaris

        • 0 0

  • Kolejny przykład kompromitacji DRMG!!Przejscie mozna wykonac w ciagu kilku miesiecy góra 3 miesiace ! (2)

    ale urzędasy z DRMG potrzebują na to 2 lata!!
    Pomyłk otym ze te przejście będzie wykonane było wiadomo już 2 lata temu wiec praktycznie to będzie trwało 4 lata!!

    • 19 10

    • nie dwa a niecały rok

      • 3 0

    • jakie dwa lata....?

      czytanie, ze zrozumieniem się kłania

      • 0 0

  • przejście (2)

    wg miasta i innych nawiedzonych tunele są złe bo niebezpieczne drogie itp itd ,chcą likwidować wszystkie tunele na Długich Ogrodach / Leningradzkiej . I teraz ciekawostka na skrzyżowaniu Toruńskiej z Okopową vis a vis św Trójcy całe życie było przejście naziemne a teraz któś podjął decyzję o budowie drogiego i niebezpiecznego tunelu . i gdzie jest racja ??

    • 22 7

    • (1)

      No tak ktoś zarobił a teraz się przeniesie przejście na ulicę i też ktoś zarobi.

      • 1 3

      • lepiej niech przeniosą tunel

        • 0 0

  • Co ma na celu zwalnianie wszystkiego przy Locie i Dworcu? (3)

    Te kolejne przejścia tylko zwolnią ruch i będą powodowały jeszcze dodatkowe korki. Ludzie, rano i po południu te dodatkowe przejścia będą generowały kolejne korki, zwiększoną emisje spalin i hałas itp. Geniusze! Mając do dyspozycji wyremontowane dwa przejścia podziemne, w których jest bardzo duża przepustowość. Kombinują z przejściami i światłami. Co za idioci.

    • 46 14

    • (1)

      bo ludzie chcą chodzić na powierzchni - normalnie znaczy

      • 3 5

      • To przechodź przy Hucisku

        Normalnie, na powierzchni

        • 3 3

    • Z czasem sie przyspawani do samochodow odzwyczaja od jezdzenia

      • 1 2

  • Zwężenie jezdni to jest najlepsze w okolicach szczytu porannego czy popołudniowego jakaś masakra niech Ci urzędnicy co to podpisują sami sobie stoją w tych korkach.... Rowery i hulajnogi będą pędzić na złamanie karku a autobusy i samochody osobowe będą się tłoczyć fajny pomysł.... A ciekawe jak na takich zwęrzeniach np przepuścić pojazd na sygnale w godzinach szczytu????? Wiadomo rowery tak jak na ul. Dmowskoego we wrzeszcu muszą mieć najwygodniej.... Co za polityka????

    • 30 8

  • rydwan na miarę gdańskich możliwości

    To przejście to jest kolejny rydwan gdańskiej władzy. Forum się za słabo kręci więc trzeba zrobić dodatkowo przejście naziemne, żeby spacerowicze nie zawracali przy bramie wyżynnej. Zakorkujemy miasto bo się $ w forum nie zgadza.

    • 31 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane