- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Przejście przy Bramie Wyżynnej za 1,5 roku
Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy Wyżynnej. W ramach inwestycji powstać ma również przejazd rowerowy przez ul. Wały Jagiellońskie
. Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą latem tego roku i skończą się wczesną wiosną 2022 r.
- Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zyskają piesi, ale też kierowcy
To jednak nie wszystko. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko.
- Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany zostanie umożliwiający "zawrotkę" pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego. Decyzja o tym, czy oprócz budowy przejścia dla pieszych wyremontowany zostanie także fragment Wałów Jagiellońskich, jest uzależniona od wysokości złożonych ofert - zastrzega Aneta Niezgoda.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kwartale tego roku i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.
Opinie (410) 8 zablokowanych
-
2021-03-01 14:25
Bareja miałby z samego Gdańska moc pomysłów
- 12 2
-
2021-03-01 14:32
Kolejne światła
Tramwajem znowu dłużej. Chyba trzeba będzie wrócić do samochodu
- 11 2
-
2021-03-01 14:41
Imię, nazwisko i stanowisko (1)
Osoby która to zatwierdziła.
- 10 3
-
2021-03-02 14:39
Aleksandra Dulkiewicz, Prezydent Miasta Gdańska
- 0 1
-
2021-03-01 14:43
Jak się cieszę, że nie muszę w tym cyrku mieszkać.
- 4 0
-
2021-03-01 14:49
no i kilka baniek pójdzie w **** (1)
nie wiecie po co to ma być zrobione ? Otóż obok lotu ma stanąć nowy hotel w najbliższym czasie i UM robi dobrze już teraz. O nic więcej, tym niedojdom intelektualnym wisi ile na to kasy poleci i jak to wpłynie na ruch w centrum, i tak wymienią się za chwilę stołkami. Przyjrzycie się nazwiskom, które tam są, to są te same gęby + kilku partyjnych pociotków od lat 90...Niech lepiej wyremontują Wały Jagielońskie, bo ta droga przypomina jakiś dojazd do odpowiednika PGRu na Ukrainie - kto tam był to wie co mam na myśli.
- 8 1
-
2021-03-02 10:30
smutny Gdańsk
Wały Jagielońskie powinny trafić pod ziemię
- 0 0
-
2021-03-01 14:49
Puknijcie sie w głowy (1)
Zakorkujecie to miasto już zupełnie. Tyle lat były przejścia podziemne i nikomu nie przeszkadzały. Narażacie jednocześnie pieszych na wypadki. Tyle kasy poszło na przejścia na Chmielnej i Łąkowej a przechodzi nimi garstka osób na dobę , a na światłach stać trzeba bo pieszych widmo trzeba przepuścić . Żal słów co wy z tego miasta robicie korki. Korki. Korki to wam pasuje ?
- 16 4
-
2021-03-01 14:54
rowery trzeba znosić a cykliści maja mocne nogi a nie rece:)
- 0 1
-
2021-03-01 14:58
a co z bezpieczenstwem (2)
gdanszczan, juz nie jestesmy kochani ?
- 9 3
-
2021-03-01 14:59
(1)
maja zrobić tam 20km/h
- 0 0
-
2021-03-01 16:04
w wyniku nadmiaru samochodów i tak jest często wolniej
do 7 kilometrów rower jest w mieście szybszy niż samochód
- 0 2
-
2021-03-01 15:00
Od czasów Syrenek i Trabantów infrastruktura drogowa rozwinęła się na całym świecie. W Trójmieście nie.
Miałoby to sens gdyby powstała Droga Różowa i Droga Zielona. Miały omijać centra. Pozostały w strefie planow. Teraz blukuje sie jedyną arterię dla komunikacji miejskiej i samochodów. A niech tam, niech setka ludzi w autobusie stoi bo ja, jeden pieszy, chcę przejść przez ulicę! Zachod budował objazdy, drogi alternatywne, obwodnice. Myśmy zatrzymali sie w czasach kiedy po 10 latach pracy przodownicy pracy dostawali talon na Trabanta. I te drogi z lat 50 świadomie i z premedytacja są blokowane. Także dla transportu zbiorowego. Władze gdańskie są figurantami. W mieście rzadzi grupa nawiedzonych i developerów. Jakie haki muszą mieć na dzisiejszych włodarzy, że ci ich popierają?
- 9 2
-
2021-03-01 15:06
wzruszająca jest troska gdańskich władz o pieszych
w tych miejscach gdzie jest centrum handlowe lub musi byc dojazd do chatek kopulatek.
A taka Popiełuszki to nawet chodnika nie ma , Zołnierzy Wyklętych powinna zmienic nazwę na pieszych wyklętych. Schody, tunele, labirynty.
Ta ekipa przegra i to wie. Nawet kot Kaczyńskiego z nimi wygra.
Pani Ola się lansuje licząc , że dostanie się do PE. Ciekawe tylko kto zatrudni jej vice...- 4 1
-
2021-03-01 15:10
Boston, to zawsze będzie najlepszy przykład rozwiązania jakiego Gdańsk potrzebuje w centrum. 3 pasmową drogę(głowna arteria miasta, taki odpowiednik Grunwaldzkiej) wpuszczono pod ziemie. Wyjazdy na przecznicach i wtedy na powierzchni można robić przejścia, parki. Zwykły brak wyobraźni i jaj z strony zarządzających że nie podjęto takiej strategi remontując Grunwaldzką pare lat temu i tunele do dziś nie skończone. Przecież i tak to wszystko od nowa budowali całe stropy nad tunelami nowe, co za problem był zamienić.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.