• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Bramie Wyżynnej za 1,5 roku

Szymon Zięba
1 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u. Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u.

Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstać ma również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka. Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą latem tego roku i skończą się wczesną wiosną 2022 r.



Przejścia dla pieszych powinny być:

Nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

- Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zyskają piesi, ale też kierowcy



To jednak nie wszystko. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko.

- Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany zostanie umożliwiający "zawrotkę" pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego. Decyzja o tym, czy oprócz budowy przejścia dla pieszych wyremontowany zostanie także fragment Wałów Jagiellońskich, jest uzależniona od wysokości złożonych ofert - zastrzega Aneta Niezgoda.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kwartale tego roku i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.

Opinie (410) 8 zablokowanych

  • Bareja miałby z samego Gdańska moc pomysłów

    • 12 2

  • Kolejne światła

    Tramwajem znowu dłużej. Chyba trzeba będzie wrócić do samochodu

    • 11 2

  • Imię, nazwisko i stanowisko (1)

    Osoby która to zatwierdziła.

    • 10 3

    • Aleksandra Dulkiewicz, Prezydent Miasta Gdańska

      • 0 1

  • Jak się cieszę, że nie muszę w tym cyrku mieszkać.

    • 4 0

  • no i kilka baniek pójdzie w **** (1)

    nie wiecie po co to ma być zrobione ? Otóż obok lotu ma stanąć nowy hotel w najbliższym czasie i UM robi dobrze już teraz. O nic więcej, tym niedojdom intelektualnym wisi ile na to kasy poleci i jak to wpłynie na ruch w centrum, i tak wymienią się za chwilę stołkami. Przyjrzycie się nazwiskom, które tam są, to są te same gęby + kilku partyjnych pociotków od lat 90...Niech lepiej wyremontują Wały Jagielońskie, bo ta droga przypomina jakiś dojazd do odpowiednika PGRu na Ukrainie - kto tam był to wie co mam na myśli.

    • 8 1

    • smutny Gdańsk

      Wały Jagielońskie powinny trafić pod ziemię

      • 0 0

  • Puknijcie sie w głowy (1)

    Zakorkujecie to miasto już zupełnie. Tyle lat były przejścia podziemne i nikomu nie przeszkadzały. Narażacie jednocześnie pieszych na wypadki. Tyle kasy poszło na przejścia na Chmielnej i Łąkowej a przechodzi nimi garstka osób na dobę , a na światłach stać trzeba bo pieszych widmo trzeba przepuścić . Żal słów co wy z tego miasta robicie korki. Korki. Korki to wam pasuje ?

    • 16 4

    • rowery trzeba znosić a cykliści maja mocne nogi a nie rece:)

      • 0 1

  • a co z bezpieczenstwem (2)

    gdanszczan, juz nie jestesmy kochani ?

    • 9 3

    • (1)

      maja zrobić tam 20km/h

      • 0 0

      • w wyniku nadmiaru samochodów i tak jest często wolniej

        do 7 kilometrów rower jest w mieście szybszy niż samochód

        • 0 2

  • Od czasów Syrenek i Trabantów infrastruktura drogowa rozwinęła się na całym świecie. W Trójmieście nie.

    Miałoby to sens gdyby powstała Droga Różowa i Droga Zielona. Miały omijać centra. Pozostały w strefie planow. Teraz blukuje sie jedyną arterię dla komunikacji miejskiej i samochodów. A niech tam, niech setka ludzi w autobusie stoi bo ja, jeden pieszy, chcę przejść przez ulicę! Zachod budował objazdy, drogi alternatywne, obwodnice. Myśmy zatrzymali sie w czasach kiedy po 10 latach pracy przodownicy pracy dostawali talon na Trabanta. I te drogi z lat 50 świadomie i z premedytacja są blokowane. Także dla transportu zbiorowego. Władze gdańskie są figurantami. W mieście rzadzi grupa nawiedzonych i developerów. Jakie haki muszą mieć na dzisiejszych włodarzy, że ci ich popierają?

    • 9 2

  • wzruszająca jest troska gdańskich władz o pieszych

    w tych miejscach gdzie jest centrum handlowe lub musi byc dojazd do chatek kopulatek.
    A taka Popiełuszki to nawet chodnika nie ma , Zołnierzy Wyklętych powinna zmienic nazwę na pieszych wyklętych. Schody, tunele, labirynty.
    Ta ekipa przegra i to wie. Nawet kot Kaczyńskiego z nimi wygra.
    Pani Ola się lansuje licząc , że dostanie się do PE. Ciekawe tylko kto zatrudni jej vice...

    • 4 1

  • Boston, to zawsze będzie najlepszy przykład rozwiązania jakiego Gdańsk potrzebuje w centrum. 3 pasmową drogę(głowna arteria miasta, taki odpowiednik Grunwaldzkiej) wpuszczono pod ziemie. Wyjazdy na przecznicach i wtedy na powierzchni można robić przejścia, parki. Zwykły brak wyobraźni i jaj z strony zarządzających że nie podjęto takiej strategi remontując Grunwaldzką pare lat temu i tunele do dziś nie skończone. Przecież i tak to wszystko od nowa budowali całe stropy nad tunelami nowe, co za problem był zamienić.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane