• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy dworcu jednak będzie. Rusza przetarg

Maciej Korolczuk
6 lutego 2024, godz. 09:00 
Opinie (607)
Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku.

Po kroku w tył miasto znów robi krok do przodu ws. budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę przejścia oraz wydłużenia peronów tramwajowych. Budowa ma potrwać 27 tygodni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Przejść naziemnych w centrach miast powinno być:

Przetarg na budowę przejścia ogłoszono już jesienią 2023 r., ale ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków postępowanie unieważniono.

W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną. DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii.

PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania.


Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych. Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych.
Decyzję pozyskano 31 stycznia, co pozwala na uruchomienie nowego przetargu. Ma to nastąpić w tym tygodniu.

- Nowe przejście dla pieszych to nie tylko wymalowane pasy, to przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

Miejsca

Opinie (607) ponad 10 zablokowanych

  • jeszcze dodajcie w tym miejscu kładkę naziemną i będzie komplecik

    • 5 2

  • To po co te przejścia podziemne

    • 3 1

  • chyba krok do tyłu

    • 7 2

  • Mam nadzieję, że przez to ta władza przegra wybory. hurra

    • 5 1

  • Witamy w dulkistanie

    szkoda słów wszystko zęby tylko dostać lika na FB a konkretów dla miasta żadnych

    • 8 0

  • Powinno się też zrobić przejście naziemne przez tory kolejowe (15)

    Byłoby łatwiejsze dojście na pociąg. Dobrym pomysłem byłoby też przywrócenie Dworca jako węzła przesiadkowego. Niech SKM kończy bieg w Gdańsku Głównym a ruch pasażerów w sposób płynny się rozładuje

    • 132 89

    • Więcej wypadków na przejściach.

      Władze miasta zapłacą za leczenie. Bogaci są.

      • 10 10

    • Na pociąg (1)

      W sensie, że na pociąg a nie do pociągu?

      • 1 1

      • obie formy są poprawne jednak często mówi się idę na pociąg czy też tramwaj. Oznacza to że zmierzam do miejsca skąd odjeżdża pociąg lub tramwaj

        • 5 1

    • ja mysle, ze w ogole kolej zlikwidowac, bedzie ekologiczniej (4)

      i samochody i tramwaje tez, na piechote zdrowiej i taniej

      • 18 1

      • Nie. Dizle obciazyc winietami. (2)

        Od razu będzie czyściej i będzie kasa

        • 4 11

        • (1)

          podczas "pandemii" jakos nikt nie jezdzil a odczytow powietrza to nie zmienilo ...

          • 8 5

          • 7.8% Europy będzie ekologiczne za resztę świata! ;)

            • 1 0

      • Nie, wystarczy dulkiewicz i innym zabrać limuzyny.

        Niech hulajnogami sie poruszają. Adamowicz chodził na piechotę do pracy.

        • 6 2

    • (1)

      Czy to sarkazm?

      • 3 1

      • tak, szerloku

        • 1 1

    • Uratuje nas tunel samochowowy

      W tym miejscu

      • 3 0

    • A czemu ma kończyć ruch w Gdańsku Głównym

      Przecież docelowo będzie kończyć w Kowalach. Węzeł przesiadkowy nie znajduje się tam gdzie się coś kończym, a łączy z innymi środkami transportu. Stąd też węzeł przesiadkowy powinien docelowo powstać we wrzeszczu. Jeżeli dojdzie tam nowa linia tramwajowa to wraz z PKM (jeżeli zwiększy się częstotliwość) będzie dużo lepszym miejscem, zwłaszcza dla ruchu w dni powszednie. Ruch weekendowy jest trochę inny i tu może śródmieście być węzłem przesiadkowym. Tym bardziej jeżeli SKM dojdzie do Kowal, a ilość pociągów do Pruszcza także wzrośnie i będa one się zatrzymywać w śródmieściu.

      • 3 0

    • Na co to k komu

      Tramwaje i tak jeżdżą wolno, a kolejne przejścia tylko je jeszcze spowolnią!

      • 4 1

    • Logika PO Gdansku ;) LOL!

      • 0 0

    • Gdańsk Śródmieście

      Przepraszam w czym przeszkadza Dworzec Gdańsk Śródmieście? Dojeżdżający z dzielnic południowych oszczędzają czas dojazdu np. do szkół dzięki temu przystankowi. Zakończenie biegu SKM na Dworcu Głównym i wyłączenie Dworca Śródmieście jest jest bardzo nieracjonalnym i bezsensownym pomysłem.

      • 0 0

  • kogo obchodzi wasze zdanie???

    Pani Prezydent i tak to zrobi .

    • 8 1

  • Dobrze. Kto hejtuje to po prostu nie wie co tam się dzieje (5)

    Od czasu istnienia Gdańska na południe od Śródmiescia, dworzec główny jest punktem przesiadkowym a przesiadka tram-bus trwa w godzinach szczytu ok 4 minut i odbywa się w tloku i akompaniamenie poszturchiwań. Czasem trzeba zdążyć na autobus który kursuje co 30 min. To przejście musi, po prostu MUSI być. Nie windy, nie rampy, nie kładki. Zwykłe przejście.
    A że kierowcy narzekają... normalne, zawsze ograniczanie jakiegoś komfortu boli. Ale wszyscy w tym mieście płacą podatki i każdemu należy się jakieś minimum godnego poruszania się.

    • 5 12

    • (1)

      Nie musi. Poza tym wszystkie dzielnice południowe nie mają bezpośredniego dojazdu do dworca glownego tylko do Wrzeszcza. Do głównego tylko przesiadka gdzieś na Wilanowskiej czy Emaus w tramwaj. Więc mogą się przesiadać od razu tam i jechać dalej tramwajem. Poza tym jadący z Lostowic czy Lawendowego na skm wysiadają na Śródmieściu. Także beż sensu te pasy bo kto chce może się przesiąść gdzieś indziej lub jedzie na skm do Wrzeszcza

      • 2 2

      • Można też się przesiadać pod lotem. Ta inwestycja to dla znajomego hotelarza

        • 2 2

    • Musisz to ty przestać się wypowiadać, poprostu musisz

      • 1 1

    • wiedzą, to są ruskie trole i kierowczyki. (1)

      obsiedli ten portal bo tutaj można wylewać hejt ile się da. A ci tzw. moderatorzy z tego portalu co najmniej w części związani są tymi nacjonalistycznymi grupami.

      • 2 3

      • O widzę, że ktoś dostał przepustkę ze Srebrzyska. Wszyscy na forum wiedzą, że masz coś z głową nie halo

        • 1 1

  • Marnotrawienie funduszy

    Jest przejście podziemne.

    • 4 4

  • Zobaczymy jaka będzie przepustowość drogi w godzinach szczytu, gdzie wszystkie pasy są zablokowane, a którąkolwiek ze służb będzie przejeżdżać na sygnale. Wzorujemy się bardzo często na Państwach i Miastach bardziej rozwiniętych od naszych i nie wiem, na które spoglądamy bo wiele z nich decyduje się np na tramwaje ponad poziomem chodników. Liczne tunele i przejścia podziemne dla pieszych, które są najbezpieczniejszą formą. Oczywiście nie można zapominać o osobach niepełnosprawnych, dla których powinno wykonać windy, schody ruchome czy ruchome chodniki. Sytuacja również inaczej mogłaby wyglądać, gdyby nie to, że wiele urzędów, sądów szpitali znajduje się w centrum, do którego należy dojechać. Generalnie dyskusje można prowadzić w nieskończoność i nigdy wszyscy nie będą zadowoleni.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane