• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy dworcu jednak będzie. Rusza przetarg

Maciej Korolczuk
6 lutego 2024, godz. 09:00 
Opinie (607)
Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia i wydłużenie peronów tramwajowych ma potrwać ok. pół roku.

Po kroku w tył miasto znów robi krok do przodu ws. budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy dworcu Gdańsk GłównyMapka. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na budowę przejścia oraz wydłużenia peronów tramwajowych. Budowa ma potrwać 27 tygodni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Przejść naziemnych w centrach miast powinno być:

Przetarg na budowę przejścia ogłoszono już jesienią 2023 r., ale ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków postępowanie unieważniono.

W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną. DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii.

PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania.


Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych. Poza samym przejściem i nowymi peronami zakres prac obejmuje też korektę drogi rowerowej i wymianę wiat przystankowych.
Decyzję pozyskano 31 stycznia, co pozwala na uruchomienie nowego przetargu. Ma to nastąpić w tym tygodniu.

- Nowe przejście dla pieszych to nie tylko wymalowane pasy, to przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.

Miejsca

Opinie (607) ponad 10 zablokowanych

  • Drogi są dla aut a nie dla pieszych. Dla pieszych są chodniki. (2)

    Kiedy to wszyscy są przeciwko kierującym? Wiele osób bez auta w ogóle by się nie dostała do pracy w centrum miasta. Dojazdy komunikacji miejskiej z dalszych części miasta są koszmarne,nie przystosowane. A takie przejście naziemne tylko zwiększa korki w centrum miasta. Jeżdżę więc wiem. Kiedyś myślano o dobrze ogółu. Dlatego wymyślono przejścia podziemne, by rozładować możliwe korki. Teraz wszystko dla pieszych i rowerzystów. Strasznie krzywdząca tendencia. Tak ba prawdę piętnująca zmotoryzowanych.

    • 8 8

    • miasto dla ludzi, nie dla kieorwczyków. (1)

      wypad na obwodnicę i pod obory w Żukowie, z których przyjeżdżacie. I zapłaćcie za swój asfalt w końcu.

      • 1 2

      • Mam nadzieję, że masz kury, świnie u siebie w garażu a na balkonie warzywniak. Do tego w doniczkach hodujesz len na swoje odzienie i sama szyjesz. Bo jeśli chodzisz do sklepu, gdzie towar dowożą uwaga: samochody! To jesteś hipokrytka

        • 1 0

  • Jeszcze kładka tam powinna być!

    Może niektórzy mają ochotę przejść tą ulicę akurat górą...

    • 3 2

  • A kiedy Matarnia doczeka się chodników?

    Kiedy na Matarni dzieci będą mogły bezpiecznie dojść do szkoły po chodnikach, a nie po jezdni? Kiedy znikną bajora na ulicach uniemożliwiające wyjście z własnej posesji? Priorytety obecnej gdańskiej administracji są po prostu skandaliczne.

    • 2 0

  • jaja

    po-tnijcie wszystkie ulice zebrami.......

    • 3 0

  • i skandal! za same takie pomysły powinien być areszt

    • 6 1

  • Korki

    No i będzie jeszcze bardziej zakorkowane miasto ale większość będzie i tak nadal głosowała na tą samą władzę. Porażka.

    • 3 1

  • Tee przejscie powinno byc na wprost drzwi dworca a nie 100metrow dalej id..i!

    • 3 0

  • Przejście OK, ale wydłużenie peronów tramwajowych spowoduje jeszcze większe problemy, obecnie trzeba zgadywać gdzie motoniczy zatrzyma tramwaj i biec albo do przopdu albo do tyłu, teraz będzie 25 metrów więcej fantacji motorniczych

    • 4 0

  • Przejście.

    Począwszy od Bramy Wyżynnej do zieleniaka będą będą światła prawie co sto metrów. Czyli jeszcze większe korki.

    • 5 1

  • będą wypadki

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane