• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeładowane tiry nie wyjadą z portów

Maciej Naskręt
11 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ważenie samochodów ciężarowych w portach ma nie tylko zmniejszyć liczbę pojazdów degradujących infrastrukturę drogową, ale też poprawić bezpieczeństwo w ruchu. Ważenie samochodów ciężarowych w portach ma nie tylko zmniejszyć liczbę pojazdów degradujących infrastrukturę drogową, ale też poprawić bezpieczeństwo w ruchu.

Jest szansa, że trójmiejskie drogi rzadziej będą rozjeżdżane przez przeładowane samochody ciężarowe. Wszystkie pojazdy przed załadunkiem kontenera i opuszczeniem portu, mają być ważone. To efekt porozumienia zawartego między wojewodą, służbami kontroli i zarządcami terminali.



Czy zawarte porozumienie sprawi, że mniej przeciążonych samochodów wjedzie na trójmiejskie drogi?

W podpisanym w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim porozumieniu zapisano m.in., że pracownik terminala, który stwierdzi przekroczenie dopuszczalnej masy lub niewłaściwe rozłożenie kontenera odmówi wydania ładunku. Kierowca w takim przypadku zobowiązany będzie do niezwłocznego powiadomienia zleceniodawcy przeładunku o zaistniałym fakcie.

- To między innymi przeładowane samochody ciężarowe doprowadzają do sytuacji, z jaką mieliśmy do czynienia na Obwodnicy Trójmiasta w piątek 6 grudnia, podczas załamania pogody na Pomorzu - uważa wojewoda, Ryszard Stachurski - Wierzę, że zawarte dziś porozumienie pomoże ograniczyć tego typu zdarzenia na pomorskich drogach - dodaje.

Inicjatywa ma służyć także poprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz przeciwdziałać zjawisku nieuczciwej konkurencji między przewoźnikami drogowymi.

Podpis pod dokumentem złożyli przedstawiciele: Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku, Polskiej Izby Spedycji i Logistyki w Gdyni, Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych w Gdyni, DCT Gdańsk, GTK Gdańsk, BCT Gdynia, GCT Gdynia, BTDG Gdynia oraz DB Port Szczecin.

- Nowa procedura jest krokiem milowym w przewozach kontenerów - podkreślił Jędrzej Mierzewski, członek zarządu ds. Operacyjnych, który podpisał dokument w imieniu DCT. - Dzięki porozumieniu wszystkich zainteresowanych stron mamy realne szanse, by zwiększyć bezpieczeństwo na naszych drogach i pomóc w utrzymaniu dobrej jakości ich nawierzchni.

Pomysłodawcą procedury jest właśnie zarządca terminala DCT. - Testujemy nowe przepisy od połowy września - mówi Marcin Kamola, jeden z koordynatorów projektu ze strony terminalu DCT.

- Na początku rzeczywiście wielu kierowców zgłaszało się po towar nieodpowiednim pojazdem, którego masa była tak duża, że po podjęciu ładunku całość przekraczała dopuszczalne 40 ton. Obecnie, po trzech miesiącach testów, mogę powiedzieć, że klienci przyzwyczaili się do nowych zasad i chętnie z nami współpracują.

Dopuszczalna masa całkowita z kontenerem weryfikowana jest na podstawie dokumentów ciągnika oraz naczepy i deklarowanej przez spedytora wagi kontenera. Jak pokazuje praktyka, działanie to ma sens, gdyż kierowcy niejednokrotnie jeżdżą pojazdami przekraczającymi dopuszczalną masę całkowitą nawet o 50 - 60 proc..

- Odnotowaliśmy przypadek próby podjęcia dwóch mniejszych kontenerów w sytuacji, gdy pojazd wraz z kontenerami ważył 70 ton - dodaje Justyna Przestrzelska, kierownik kompleksu bramowego w DCT, koordynująca projekt od strony praktycznej. - Tak rażąco duże przeciążenie na drodze, gdy dopuszczalna masa wynosi 40 ton, a jedynie w uzasadnionych przypadkach 42 lub 44 tony, to występuje zagrożenie nie tylko dla samego kierowcy, ale przede wszystkim dla innych uczestników ruchu drogowego, którzy przy zderzeniu z tak przeciążonym pojazdem nie mają właściwie żadnych szans - dodaje.

Poszczególne terminale będą teraz stopniowo wdrażać procedurę do swoich wewnętrznych procedur.

Miejsca

Opinie (162) 4 zablokowane

  • Trzeba

    W Mlawie wagi powstawiac i wziaść się za Nieszczęsnych przewoźników z okolic i będą efekty.

    • 8 0

  • ...Przed załadunkiem kontenera mają być ważone? (1)

    Chyba rozsądniej zważyć po załadunku kontenera...

    • 8 1

    • przed załadunkiem na statek

      • 0 0

  • (2)

    jeśli ktoś jest zainteresowany jak WML-E I ETM-Y robią w balona porty i szanowne ITD służę uprzejmie.jeśli ktoś się zgłosi to opowiem o tym...

    • 6 0

    • (1)

      Ja sie chetnie dowiem.

      • 0 1

      • re

        poczytaj pozostałe posty,inni już za mnie to zrobili...

        • 0 0

  • dzwig nie podnosi kontenera zaciezki (1)

    jak przychodzi przeladowany kontener wraca spowrotem

    • 2 1

    • suwnice podnoszą do 52t

      więc luz

      • 1 1

  • Każdy

    Przewazony kontener powinien być rozfomowany a inspekcja powinna zaczynać prace w godzinach popołudniowych jak są podejmowane kontenery i kontrolować głownie wagę 20/40 ,chłodni . Ale u nas wszystko jest na odwrót stoją pól idioci od rana i wylapója mietków z pod kościerzyny żeby uczciwym ludziom prace utrudnić . Wystarczy żeby codziennie po 17 obstawic wylot z Gdyni i Gdańska efekt gwarantowany a Mława stoi na berlinku do rana , rano jest jasno więc ryzyko sie zwiększa a poza tym viatoll jeżdżą to mogą dać cynk i ściągać takich klientów .

    • 2 0

  • Mławiaki WML i wszystko w temacie

    Pazernosc ich i spedycji rujnuje nie tylko drogi, ale i inne uczciwe firmy. Dwa pudła za 1,5 frachtu i jedzie taki TIR ważacy 60 T estakadą, a Szczurek zęby opala ze jest fajnie i co pół roku remontuje estakadę.
    No a zjazd z obwodnicy na estakadę takim składzikiem to dopiero adrenalina....

    • 11 0

  • PRZEŁADOWANE TIR (3)

    Ludzie co wy wypisujecie za Bzdury.Z Terminala DCT wyjeżdża dziennie po kilkanaście przeładowanych składów,takie BZDURY które opowiada p.Justyna możemy włożyć między bajki.Prosty sposób kierowcy:Wyjeżdża z jedną 20 odłącza tylną część naczepy i wjeżdża po drugą 20
    na parkingu DCT łączy się i już ma na sobie dwa kontenery 20 stopowe czyli cały zestaw to ok.50-60 ton.a DCT może mu nadmuchać.Dlatego nie piszcie Bzdur jak nie wiecie jak to wygląda.

    • 16 0

    • Czyli ciągnik ciągnie dwie naczepy? (2)

      A tak prawdę mówiąc to nie widziałem jeszcze takiej dołączanej naczepy jednej do drugiej, rozsuwane naczepy to i owszem, ale odłączane...... No chyba że mylisz naczepę z przyczepą, a to są dwie różne rzeczy.

      • 0 0

      • Przepraszam Przejęzyczyłem Się naczepa rozsuwana również się rozłącza "żółw"

        • 1 0

      • Inna nazwa tych składów to "stonoga"

        • 1 0

  • Niech zieloni ważą 4 osiowe wywrotki

    budowniczych PKM i przy innych superinwestycjach

    • 3 0

  • Trochę dziwiło mnie że to DCT bylo inicjatorem akcji...

    ...teraz, po Waszych wpisach już wiem - chodziło o zamydlenie oczu: prawdziwy system kontroli teraz nie powstanie bo się powie "po co, przecież w dct kontrolują".
    A powinno być tak jak we Wrocławiu, ktoś pisal zresztą: waga zamontowana w drodze fotoradar i jechane.
    Kilka takich wag jest chyba tańszych niż ciągłe remontowanie dróg

    Wagi należałoby ustawić
    na S7 (w jakims trudnym do ominięcia miejscu np przy moście przez Wisłę), ze dwie na obwodnicy i kilka w innych miejscach. W sumie wystarczyłoby 4-5 wag i skończyłoby się rozpieprzanie dróg.
    Dlaczego tego nie robimy? Widocznie chcemy rozpieprzone drogi, DCT i inni przymykają oczy mysląc pewnie że to ich "przewaga konkurencyjna" wobec Hamburga. Tylko potem nie płaczcie że się rozj... Wam droga dojazdowa - sami budujcie drogi do Wawy, Poznania i innych miast.

    • 11 0

  • "niewłaściwe rozłożenie kontenera"

    chyba redakcji chodziło o niewłaściwe rozłożenie ciężaru w kontenerze

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane