- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Przenosiny dla rozwoju
- Dostaliśmy unijne pieniądze na projekt dotyczący południkowych sieci transportowych, w ramach którego będą wykonywane prace studialne dotyczące nowego terminalu promowego - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Pomogą one potem portowi w pozyskaniu pieniędzy na tę inwestycję.
Dodatkowe środki się przydadzą, gdyż budowa nowego terminalu nie będzie tania, będzie on jednak konieczny dla dalszego rozwoju portu.
- Patrząc przez pryzmat rozwoju portu w perspektywie najbliższych kilkunastu lat, chcemy bardzo intensywnie rozwijać pewne obszary działalności - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Portu Gdynia. - W szczególności chodzi nam o działalność kontenerową, ro-ro i promową, choć nie zapominamy oczywiście o innych rzeczach, które mogą nam przysporzyć dochodów i miejsc pracy.
Jeszcze do niedawna wszystkie trzy priorytetowe rodzaje działalności były realizowane w jednym miejscu, w bazie na Obłużu. W 2001 roku udało się wyprowadzić stamtąd ro-ro. To jednak nie wystarczy.
- Nie ulega wątpliwości, że ruch kontenerowy będzie się rozwijał - mówi Janusz Jarosiński. - W ubiegłym roku mieliśmy dwudziestoprocentowy przyrost ilości kontenerów. W tym roku będzie podobnie, osiągniemy rekordowy wynik w całej historii gdyńskiego portu. Istnieje niebezpieczeństwo, że wrótce będzie potrzeba większej ilości miejsca pod place składowe, linię cumowniczą. Jednocześnie chcemy stwarzać warunki rozwoju dla ruchu promowego, a w tym miejscu, gdzie znajduje się obecnie terminal, tego się robić nie da. Stąd pomysł przenosin bliżej śródmieścia.
Nowy terminal ma powstać przy nabrzeżu Polskim, w okolicach dawnego dworca morskiego. Na inwestycję, której koszt szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych, przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka lat (mówi się o roku 2008). Niemniej przygotowania już trwają i nie są to tylko wspomniane na wstępie prace studialne.
- Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego - mówi Janusz Jarosiński. - W nowym miejscu będzie miejsce na stworzenie więcej niż jednego stanowiska promowego, chcemy by były dwa, a później trzy.
W obliczu planowanych przenosin nieco mogą dziwić inwestycje w obecny terminal promowy na Obłużu, który niedawno przeszedł gruntowną modernizację, zbudowano nowy "rękaw", a wkrótce powstanie nowa, dwupoziomowa rampa.
- Patrząc na nasze inwestycje i stopy ich zwrotu, to do momentu przeniesienia nakłady się zwrócą - zapewnia Janusz Jarosiński.
Opinie (171)
-
2004-12-29 20:59
Dobra Latarniki, Citymany i inne mitomany
Popatrzcie sobie na wasze dlugi: http://prawo.uni.wroc.pl/~kwasnicki/EkonLit/030909ekonomia_a_17_pliki/ekonomia_a_17-1.F.gif
Ladnie to wyglada. Fiu fiu :)- 0 0
-
2004-12-29 21:00
Niedawno przejeżdżałem koło portu północnego i postanowiłem obejrzeć terminal promowy na westerplatte. cóż, pustki, wszystko zamknięte na głucho , psa z kulawą nogą nie uświadczysz. w baraczku obok smętna pani polewała piwko dwóm pijaczkom.
Natomiast budynek terminalu w nowym porcie przypomina halę przylotów w Rębiechowie z początków lat 80-tych. + taxi mafia przed wejściem. Więc o co te krzyki ? Może pora popatrzeć na własne podwórko ?- 0 0
-
2004-12-29 21:02
Ladnie to wyglada, fiu fiu.
- 0 0
-
2004-12-29 21:02
no dobra wszyscy:)
trzy tematy was/nas rozgrzewają
1. prałat
2. gdańsk vs gdynia
3. PO contra reszta świata na 235 południku od kaukazu....- 0 0
-
2004-12-29 21:15
Mag
Pisanie postów sprawia Ci ubaw, albo jesteś ślepy, głuchy i ... głupi.
Bez urazy.- 0 0
-
2004-12-29 21:19
Hiob, wybacz ale na takie analno-banalno-denne zaczepki juz nie reaguje. Rowniez bez urazy.
I jeszcze jeden ranking specjalnie dla Citymana:
http://www.cbr.org.pl/miasta.php
Gdynia przed Gdanskiem
BACH, BACH, BACH :)- 0 0
-
2004-12-29 21:44
mag proszę o świeże dane, nie sprzed 18 miesięcy
Od 06.2003 wiele się zmieniło, ale To o tym nie wiesz...
Wyręczę Cię - na koniec roku 2004:
-zadłużenie Gdańska 378,3 mln tj 817 zł/os
-zadłużenie Gdyni 231,0 mln tj 910 zł/os
Poza tym w przypadku Gdańska pieniądze z kredytów idą na inwestycje, na wkład własny pod projekty współfinansowane z UE itp. W Gdyni pieniądze z kredytów w 80% idą na poprawę wizerunku marnego Szczurka.- 0 0
-
2004-12-29 23:14
Mag_Gdynia
A dlaczego ani slowa o tym, ze Sopot prowadzi w tym rankingu przed wszyskimi miastami? :) :) :)
- 0 0
-
2004-12-29 23:46
ej Gdanszcznin - zajady to objaw braku witamin...
zanim odbierzecie nagrode za ekologie najpierw naprawcie przeciekajace zbiorniki w tej waszej "nowoczesnej" oczyszczalni.
Co do utylizacji odpadow - Gdansk bynajmniej nie jest tutaj liderem, raczej podaza sladami Gdyni. Pewnie jak to w Gdansku bywa - nowa inwestycje zablokuja mieszkancy - oburzeni podwyzka kosztow wywozu odpadow.... ;-)
Co do skali projektow - nie popadaj w megalomanie .... roznice nie sa duze - zwlascza jesli porownasz wielkosc Gdanska i Gdyni.
Co do skali i klasy inwestycji w obu miastach porownaj sobie baraczki wynajmowane przez Intel w okolicy Rebiechowa z porzadnym biurowcem Prokomu jaki stoi w Gdyni........
Oczywiscie mozecie rowniez nadymac sie perspektywami budowy nowego terminalu kontenerowego w Gdansku - jednak na dzien dzisiejszy najwiekszy polski terminal kontenerowy znajduje sie w Gdyni i tam tez pojawi sie niedlugo nastepny, inwestorem jest duzo bardziej renomowana firma od waszego.
O skali i mozliwosciach waszego miasta swiadczy slimaczaca sie przebudowa Slowackiego i walace sie wiadukty nad torami kolejowymi.... zjedzcie na ziemie gdanszczanie.- 0 0
-
2004-12-29 23:52
o skali rozwoju Gdyni
Swiadczy od 30 lat prowadzona budowa Trasy Kwiatkowskiego, gdzie poszczególne ekipy rzadzące miastem dobudowywały po...1 metrze, tak że trasa w tej chwili prowadzi prosto w krzaki
Jeżeli filipiński inwestor terminalu kontenerowego w Gdyni jest bardziej wiarygodny od brytyjskiego DCT w Gdańsku to winszuję koledze z Gdyni- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.