- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (272 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (99 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (283 opinie)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (96 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Przenosiny dla rozwoju
- Dostaliśmy unijne pieniądze na projekt dotyczący południkowych sieci transportowych, w ramach którego będą wykonywane prace studialne dotyczące nowego terminalu promowego - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Pomogą one potem portowi w pozyskaniu pieniędzy na tę inwestycję.
Dodatkowe środki się przydadzą, gdyż budowa nowego terminalu nie będzie tania, będzie on jednak konieczny dla dalszego rozwoju portu.
- Patrząc przez pryzmat rozwoju portu w perspektywie najbliższych kilkunastu lat, chcemy bardzo intensywnie rozwijać pewne obszary działalności - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Portu Gdynia. - W szczególności chodzi nam o działalność kontenerową, ro-ro i promową, choć nie zapominamy oczywiście o innych rzeczach, które mogą nam przysporzyć dochodów i miejsc pracy.
Jeszcze do niedawna wszystkie trzy priorytetowe rodzaje działalności były realizowane w jednym miejscu, w bazie na Obłużu. W 2001 roku udało się wyprowadzić stamtąd ro-ro. To jednak nie wystarczy.
- Nie ulega wątpliwości, że ruch kontenerowy będzie się rozwijał - mówi Janusz Jarosiński. - W ubiegłym roku mieliśmy dwudziestoprocentowy przyrost ilości kontenerów. W tym roku będzie podobnie, osiągniemy rekordowy wynik w całej historii gdyńskiego portu. Istnieje niebezpieczeństwo, że wrótce będzie potrzeba większej ilości miejsca pod place składowe, linię cumowniczą. Jednocześnie chcemy stwarzać warunki rozwoju dla ruchu promowego, a w tym miejscu, gdzie znajduje się obecnie terminal, tego się robić nie da. Stąd pomysł przenosin bliżej śródmieścia.
Nowy terminal ma powstać przy nabrzeżu Polskim, w okolicach dawnego dworca morskiego. Na inwestycję, której koszt szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych, przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka lat (mówi się o roku 2008). Niemniej przygotowania już trwają i nie są to tylko wspomniane na wstępie prace studialne.
- Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego - mówi Janusz Jarosiński. - W nowym miejscu będzie miejsce na stworzenie więcej niż jednego stanowiska promowego, chcemy by były dwa, a później trzy.
W obliczu planowanych przenosin nieco mogą dziwić inwestycje w obecny terminal promowy na Obłużu, który niedawno przeszedł gruntowną modernizację, zbudowano nowy "rękaw", a wkrótce powstanie nowa, dwupoziomowa rampa.
- Patrząc na nasze inwestycje i stopy ich zwrotu, to do momentu przeniesienia nakłady się zwrócą - zapewnia Janusz Jarosiński.
Opinie (171)
-
2005-01-02 22:32
alez ty Jaco glupi jestes...
po kolei:
Port Polnocny moze przyjmowac statki o max. zanurzeniu 15m a nie 18 jak pajacu napisales.
Port Gdynia - 13m.
Nie zapominaj rowniez o max. dozwolonym zanurzeniu dla statkow wplywajacych na Ciesniny Dunskie - 15m. Tak wiec pajacu te wielkie transatlantyckie panamaxy o ktorych marzysz nie wplyna nawet na Baltyk bo jest to fizycznie niemozliwe.......no chyba ze przyplyna i odplyna nie wpelni zaladowane - ale wtedy po co maja przyplywac.....
cala ta twoja teoria najzwyczajniej nie trzyma sie kupy.
Sprobuj wysilic swoje szare komorki i znajdz odpowiedz na ponizsze pytanie:
Terminal kontenerowy w Gdyni jest obecnie rozbudowywany - docelowa pojemnosc 800 000 TEU. Obecnie przeladunki sa na poziomie 350 000 TEU i jest to najwiekszy terminal w Polsce i jeden z najwiekszych na Baltyku. Pojemnosc terminalu w Gdyni bedzie mozna zwiekszyc ponad 800 000 TEU jesli zajdzie taka potrzeba. Jaki jest wiec sens budowy nowego terminalu w Gdansku ? Z kim ten terminal bedzie konkurowal skad sciagnie nowe ladunki? W jaki sposob wygeneruje nowy ruch kontnerowy pozwalajacy pracowac portom w Gdyni i Gdansku ? W zwiazku z powyzszym obawiam sie, ze terminal w Gdansku moze bedzie przydatny za 7-10 lat ... wczesniej bedzie swiecil pustkami jak inna sztandarowa gdanska inwestycja - gielda w Barniewicach........
byloby dobrze gdyby Gdansk zamiast scigac sie z Gdynia zrobil cos pozytecznego z pozytkiem dla siebie i sasiadow.- 0 0
-
2005-01-02 23:20
Jaco - pajacu
w obu kwestiach dotyczacych "potegi" gospodarczej Gdanska lzesz jak pies. Nie 60% ale mniej, rownie wiarygodna jest twoja informacja o pozycji w rankingu hurtowni alkoholu z Gdyni.
Ponadto nie zapominaj pajacu o takim drobiazgu jak to, ze Gdansk jest 2 razy wiekszy. Jesli podzielisz te rzekome 60%/2 to juz nie bedzie tak rozowo jak piszesz.....
z wiekszych gdynskich firm pajacu pragne zwrocic twoja uwage na ponizsze:
* Port Gdynia - osiaga wyniki finansowe sporo lepsze od waszego dlugiego nabrzeza w szczerym polu....
* Poland-Services
* OPEC
* PetrolInvest
* SKOK Stefczyka
* Nordea Bank
* Mega
* Multimedia
wiekszoc z tych firm powstalo po 1989 roku w przeciwienstwie do preznego biznesu gdanskiego odziedziczonego po PRL'u i nie jest rezultatem inwestycji panstwa w tym przypadku PRL'u. W Gdansku jest oczywiscie inaczej - jak na skostniale i malo konkurencyjne miasto, trzon gospodarki stanowia firmy majace swoje korzenie w czasach glebokiego PRLu:
* bankrut Stocznia Gdansk
* Lotos - prezent od Gierka ?
* GSR - pamiatka po PRL
* GPRD - j.w.
* Mostostal Gdansk SA - w upadlosci - rowniez rodowod PRL
* Port Gdansk
z wiekszych gdanskich firm, ktore powstaly po 1989 mozna wymienic jedynie:
* GE Capital Bank
* Nagrol
* LPP
troche slabo jak na moj gust...
a i jeszcze udana inwestycja w gielde w Barniewicach......
krotko mowiac pasmo sukcesow w tym Gdansku...;-)- 0 0
-
2005-01-02 23:51
Jaco ale sie obśmialem czytajac te glupoty
Ty pewnie tez
Facet jest niezle pokrecony dalej wierzy w swoja cienko przedaca gdynie.
ps matolku gdynski w swoim nastepnym poscie wspomnij o barniewicach i autobusach niskopodlogowych bo nie jestem pewny czy to zrobiles bu ha ha- 0 0
-
2005-01-03 10:11
Gdynia leszczu
Przeładunki kontenerów rosną w szybkim tempie,do gdańskiego terminala pierwszy statek wpłynie za 1,5 roku,gdy jego zdolność przeładunkowa wynosić będszie około 0,5 mln teu,docelową pojemność min.1 mln TEU osiągnie za kilka lat.
- 0 0
-
2005-01-03 10:39
Wieliński sprzedał, Gdynia naiwnie wierzy
Te super wyniki finansowe portu Gdynia w 2003 roku były spowodowane tylko i wyłącznie prywatyzacją czytaj wyprzedażą majątku portu,do dzisiaj trwają protesty pracowników,w bilansie kasa za sprzedaż spowodowała jednorazowy wysoki zysk,port Gdynia nie ma terenów rozwojowych,może co najwyżej się modernizować, w przeciwieństwie do portu Gdańsk,który po rozpoczęciu budowy autostrady A-1 czeka okres dynamicznego rozwoju i rozbudowy.
- 0 0
-
2005-01-03 10:42
Leszcze na ląd...
Nie rozśmieszaj mnie tymi kilkoma karzełkami,które wymieniłeś,od 2 czy 3 lat największa firma w Gdyni poza padającą stocznią to hurtownia piwa Żywiec/Golden Trade.
- 0 0
-
2005-01-03 11:03
Szowinista z nad Kaczej rzeki
Grupa Lotos-firma z pierwszej piątki największych w RP,GE Capital Bank,po przyjęciu GE Banku Mieszkaniowego z Wrarszawy już GE Money Bank,Intel,Fazer,Dr.Oetker,LPP-Reserved,Wirtualna Polska,DGT,Energa po przejęciu G-8 z przychodami rzędu 3 mld pln,jedna z większych firm w Polsce,ZEW z inwestycjami 160 mln dolarów,Elnord,Polnord-jedna z największych firm budowlanych w Polsce,po przejęciu warszawskiej Energobudowy,Olvit-przejmujący Warszawskie Zakłady Tłuszczowe,Petrobaltic,Edeka,Hydrobudowa,Zatoka,Doraco,Inpro,GSR-największa w swoim segmencie w Europie i wiele,wiele innych swoją mocną pozycję rynkową budowały już w czasach gospodarki wolnorynkowej,z 60 tysięcy gdańskich firm,w tym kilka tysięcy zagranicznych podmiotów,zdecydowana większość powstała już po 1989 roku szowinisto z nad Kaczej rzeki.
- 0 0
-
2005-01-03 11:06
Gdańsk-Gdynia 60:15
Tak mniej więcej rozkłada sie liczba firm pomiędzy GD a GA na liście największych firm Pomorza.
- 0 0
-
2005-01-03 11:12
Chore abmicje szczurowiska
Jak tam Wasz Międzynarodowy Port Lotniczy Gdynia Babie Doły?Ile Migów w tym roku spadnie na ziemię,oby nikomu na głowę i aby piloci zdążyli się ewakuować.
- 0 0
-
2005-01-03 11:14
Dalszy ciąg ambicji szowinistów
Jak tam Wasz uniwersytet,którego budowę zapowiadał Wasz prezydencio?Dalej bedziecie jeżdzić po nauki do Gdańska,he,he,he...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.