- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (269 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (99 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (278 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (94 opinie)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Przenosiny dla rozwoju
- Dostaliśmy unijne pieniądze na projekt dotyczący południkowych sieci transportowych, w ramach którego będą wykonywane prace studialne dotyczące nowego terminalu promowego - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Pomogą one potem portowi w pozyskaniu pieniędzy na tę inwestycję.
Dodatkowe środki się przydadzą, gdyż budowa nowego terminalu nie będzie tania, będzie on jednak konieczny dla dalszego rozwoju portu.
- Patrząc przez pryzmat rozwoju portu w perspektywie najbliższych kilkunastu lat, chcemy bardzo intensywnie rozwijać pewne obszary działalności - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Portu Gdynia. - W szczególności chodzi nam o działalność kontenerową, ro-ro i promową, choć nie zapominamy oczywiście o innych rzeczach, które mogą nam przysporzyć dochodów i miejsc pracy.
Jeszcze do niedawna wszystkie trzy priorytetowe rodzaje działalności były realizowane w jednym miejscu, w bazie na Obłużu. W 2001 roku udało się wyprowadzić stamtąd ro-ro. To jednak nie wystarczy.
- Nie ulega wątpliwości, że ruch kontenerowy będzie się rozwijał - mówi Janusz Jarosiński. - W ubiegłym roku mieliśmy dwudziestoprocentowy przyrost ilości kontenerów. W tym roku będzie podobnie, osiągniemy rekordowy wynik w całej historii gdyńskiego portu. Istnieje niebezpieczeństwo, że wrótce będzie potrzeba większej ilości miejsca pod place składowe, linię cumowniczą. Jednocześnie chcemy stwarzać warunki rozwoju dla ruchu promowego, a w tym miejscu, gdzie znajduje się obecnie terminal, tego się robić nie da. Stąd pomysł przenosin bliżej śródmieścia.
Nowy terminal ma powstać przy nabrzeżu Polskim, w okolicach dawnego dworca morskiego. Na inwestycję, której koszt szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych, przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka lat (mówi się o roku 2008). Niemniej przygotowania już trwają i nie są to tylko wspomniane na wstępie prace studialne.
- Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego - mówi Janusz Jarosiński. - W nowym miejscu będzie miejsce na stworzenie więcej niż jednego stanowiska promowego, chcemy by były dwa, a później trzy.
W obliczu planowanych przenosin nieco mogą dziwić inwestycje w obecny terminal promowy na Obłużu, który niedawno przeszedł gruntowną modernizację, zbudowano nowy "rękaw", a wkrótce powstanie nowa, dwupoziomowa rampa.
- Patrząc na nasze inwestycje i stopy ich zwrotu, to do momentu przeniesienia nakłady się zwrócą - zapewnia Janusz Jarosiński.
Opinie (171)
-
2004-12-30 00:28
kolega z Gdanska niedoinformowany
a i z rozumieniem tekstu ma klopoty....
napisalem w czasie przyszlym - pojawi sie - mowa o firmie Hutchinson Whampoa - najwiekszym operatorze konternerowym z Hongkongu. Maja od niedawna udzialy w Wolnym Obszarze Gospodarczym dajacym im dostep do nabrzezy portu w Gdyni....
A Filipinczycy juz sa i dzialaja z calkiem niezlym skutkiem. Co do estakady Kwiatkowskiego zapewniam, ze na pewno zostanie skonczona przed zakonczeniem przebudowy Slowackiego ;-).- 0 0
-
2004-12-30 09:19
O ile wiem to estakada kwiatkowskiego nie prowadzi w krzaki tylko łączy z Obłuże z ulicą Morską, po drodze z ul J.Wiśniewskiego, terminalem kontenerowym i ul.Hutniczą docelowo - z obwodnicą.
No ale pieniacze z gdańska wiedzą lepiej.- 0 0
-
2004-12-30 12:06
Hongkong v.s.Filipina
Ale przecież kolego Gdynia to wszystko dopiero będzie,albo raczej ma być,a mieliśmy pisac o tym co jest.
- 0 0
-
2004-12-30 12:09
Dzisiaj wojewoda wyda pozwolenie na budowę
w Gdańsku największego nad Bałtykiem terminala kontenerowego wraz z Pomorskim Centrum Logistycznym i bazą promowo-pasażerską,łączna wartośc inwestycji 500 mln dolarów,to będzie największa inwestycja na Pomorzu od czasów budowy Rafinerii Gdańskiej.
- 0 0
-
2004-12-30 18:07
Jaco kolejny analfabeta funkcjonalny
1. Filipinczycy juz teraz sa w Gdyni - operuja najwiekszym w Polsce terminalem kontenerowym. Zreszta obecnie rozbudowywanym...jego pojemnosc ma sie docelowo zwiekszyc 3x.
2. Honkong - ten inwestor juz jest obecny w porcie gdynskim.
3. co do gdanskiego terminalu - obawiam sie, ze podzieli los centrum hurtowego w Barniewicach - budowany na kredyt bedzie musial z czegos te kredyty splacic - stawki jakie zaoferuje beda sila rzeczy wyzsze od stawek oferowanych przez Gdynie .... co w praktyce skonczy sie tak, ze wasz wielki terminal bedzie swiecil pustkami tak jak Barniewice i wasz terminal promowy... ale to w Gdansku normalne.
Tak wiec gdanszczanie nie popadajcie w samozachwyt - bo przebudzenie moze byc bolesne....- 0 0
-
2004-12-30 21:05
Jaco
Nie dyskutuj z tym kretynem.
On wyciaga wnioski i wiaze zdarzenia jak moja 3-letnia kuzynka he he- 0 0
-
2004-12-31 15:27
Gdynia zazdrośniku
Gdański Terminal Kontenerowy budowany będzie przez prywatny kapitał,bedzie to największy terminal nad Bałtykiem,całość inwestycji szacowana jest na 500 mln dolarów,oprócz terminala powstanie Pomorskie Centrum Logistyczne,baza promowo-pasażerska i terminal samochodowy umiożliwiający rozładunki i załudunki na statki aut osobowych,powstaną również tory kolejowe,czego nie posiada gdyński terminal,poza tym gdański terminal będzie mógł odprawiać duże kontenerowce oceaniczne stąd niedawna wizyta w Gdańsku przedstawicieli wielkiego chińskiego portu Nigbo.
- 0 0
-
2004-12-31 15:30
Oto cała potęga grodu nad Kaczą
Dwie ulice na krzyż,wylęgarnia łysego dresiarstwa od dworca na północ,jedno kino,2 hotele,których nie wstyd przed światem,największa firma w mieście to hurtownia piwa.
- 0 0
-
2004-12-31 15:42
Jaco chyba sie z coinki urwales
ciekawe jak te twoje wielkie oceaniczne kontenerowce wplyna na Baltyk....
chyba byles bardzo pijany jak to pisales. Co do reszty twojego postu - najzwylejsze bzdury.
Udane gdanskie inwestycje: Barniewice, Wirtualny Terminal Kontenerowy i swiecaca pustkami baza promowa.
Na koniec - Gdansk jest wiekszy od Gdyni (4 ulice zamiast 2 jak w Gdyni) - ale to nie wszystko:
W Gdyni ulice te maja dobra nawierzchnie, w zimie odsniezone, dobrze skomunikowane (ZKM) - w Gdansku natomiast jak to w Gdansku totalny bajzel - same dziury (np. wizytowka miasta przed dworcem PKP Gdansk Gl.), w ziemie - stan kleski, a na ulicach Ikarusy zamiast autobusow - slowem metropolia.......- 0 0
-
2005-01-02 15:21
Idioto z nad rzeki Kaczej
Do gdańskiego terminala przypływac będą największe statki,jakie mogą wpływać na Bałtyk,o zanurzeniu do 18m,będą to również duże kontenerowce,których Gdynia nie jest w stanie obsłużyć,port w Gdańsku to najdalej na wschód położony niezamarzający duży port bałtycki,dysponujący rezerwami terenów pod inwestycje,Gdynia jest zamnknięta,nie ma szans rozwoju,może tylko się modernizować.
I na koniec,skoro w Gdańsku nic się nie udaje Twoim zdaniem to jak wytłumaczysz fakt,że 60% największych firm na Pomorzu to firmy z siedzibą w Gdańsku,a w Twojej wspaniałej Gdyni największa firma poza padającą za nasze pieniądze pod państwową kroplówką stocznią to hurtownia piwa.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.