- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Przenosiny dla rozwoju
- Dostaliśmy unijne pieniądze na projekt dotyczący południkowych sieci transportowych, w ramach którego będą wykonywane prace studialne dotyczące nowego terminalu promowego - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Pomogą one potem portowi w pozyskaniu pieniędzy na tę inwestycję.
Dodatkowe środki się przydadzą, gdyż budowa nowego terminalu nie będzie tania, będzie on jednak konieczny dla dalszego rozwoju portu.
- Patrząc przez pryzmat rozwoju portu w perspektywie najbliższych kilkunastu lat, chcemy bardzo intensywnie rozwijać pewne obszary działalności - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Portu Gdynia. - W szczególności chodzi nam o działalność kontenerową, ro-ro i promową, choć nie zapominamy oczywiście o innych rzeczach, które mogą nam przysporzyć dochodów i miejsc pracy.
Jeszcze do niedawna wszystkie trzy priorytetowe rodzaje działalności były realizowane w jednym miejscu, w bazie na Obłużu. W 2001 roku udało się wyprowadzić stamtąd ro-ro. To jednak nie wystarczy.
- Nie ulega wątpliwości, że ruch kontenerowy będzie się rozwijał - mówi Janusz Jarosiński. - W ubiegłym roku mieliśmy dwudziestoprocentowy przyrost ilości kontenerów. W tym roku będzie podobnie, osiągniemy rekordowy wynik w całej historii gdyńskiego portu. Istnieje niebezpieczeństwo, że wrótce będzie potrzeba większej ilości miejsca pod place składowe, linię cumowniczą. Jednocześnie chcemy stwarzać warunki rozwoju dla ruchu promowego, a w tym miejscu, gdzie znajduje się obecnie terminal, tego się robić nie da. Stąd pomysł przenosin bliżej śródmieścia.
Nowy terminal ma powstać przy nabrzeżu Polskim, w okolicach dawnego dworca morskiego. Na inwestycję, której koszt szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych, przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka lat (mówi się o roku 2008). Niemniej przygotowania już trwają i nie są to tylko wspomniane na wstępie prace studialne.
- Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego - mówi Janusz Jarosiński. - W nowym miejscu będzie miejsce na stworzenie więcej niż jednego stanowiska promowego, chcemy by były dwa, a później trzy.
W obliczu planowanych przenosin nieco mogą dziwić inwestycje w obecny terminal promowy na Obłużu, który niedawno przeszedł gruntowną modernizację, zbudowano nowy "rękaw", a wkrótce powstanie nowa, dwupoziomowa rampa.
- Patrząc na nasze inwestycje i stopy ich zwrotu, to do momentu przeniesienia nakłady się zwrócą - zapewnia Janusz Jarosiński.
Opinie (171)
-
2005-01-03 11:17
Rach ciach w szowinistów, na ląd leszcze
Jak tam Park Technologiczny?Oj Unia sie zdenerwuje jak 17 mln utopicie w ten projekt,bo wszystkie firmy z niego pryskają do Gdańskiego Parku Technologicznego,który będzie częścią Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
- 0 0
-
2005-01-03 11:21
Kulturalna potęga
Z jednym kinem Gemini
- 0 0
-
2005-01-03 11:21
Turystyczna potęga
Z dwoma hotelami,których nie wstyd przed światem
- 0 0
-
2005-01-03 11:22
Naukowa potęga
Z WSM,Mar-Wojem i jakąś szkółką niedzielną
- 0 0
-
2005-01-03 11:27
Tam nie dojadą swoim trojejbusem...
A poranny korek w kierunku Gdańska na Alei Niepodległości w Sopocie i na Sopockiej w kierunku Sopotu i Gdańska a po południu i wieczorem w drugą stronę,składający się głównie z blach na GA coraz dłuższy...
- 0 0
-
2005-01-03 11:28
Ale przecież jest wspaniale, ja bym dał 4 z plusem
- 0 0
-
2005-01-03 11:29
Nie, musi być piątka za budowę dróg
W Gdyni powstało ich od 1989 roku dokładnie 2 km,to Droga Różowa,reszta na papierze,ale ile wokół tego szumu medialnego...
- 0 0
-
2005-01-03 11:31
w Gdańsku powstało ich 15 km
ale nikt nie robi wokół tego faktu tej oszałamiającej propagandy sukcesu jak młodsza siostra z nad Kaczej rzeki.
- 0 0
-
2005-01-03 11:53
W Gdańsku w 2005 roku sztandarowe inwestycje
Rusza rozbudowa Rafinerii Gdańskiej za 750 mln dolarów,rozpoczyna się rozbudowa Portu Północnego za 500 mln dolarów,oddana zostanie nowa,rozbudowana siedziba Intela w okolicach lotniska,rozpoczyna sie budowa nowej siedziby GE Capital Banku,w nowym biurowcu na ulicy Rajskiej pracę znajdzie około 2 tysięcy pracowników centrali banku,co powstanie w Gdyni?
- 0 0
-
2005-01-03 13:11
Ostatnimi czasy mnóstwo inwestorów uciekło
z Gdyni zobaczywszy coś co nawet dworcem nazwać nie można. Dworzec PKP
pamiętający Gomółkę, dworzec PKS- brak, dworzec morski- przeksztalcony w jakąś
marną dancbudę, . Gdzie
ta wspaniała, gospodarna Gdynia???
Widzę jedynie zachwyt kmiejscowych urzędasów, którzy mienią się
przedstawicielami gdyńskiej społeczności...
Gdynia to jedyne miasto w Polsce powyżej 250 tys mieszkańców z jednym kinem!!!
JEDYNYM!!! Kilka spostrzeżeń TRASA KWIATKOWSKIEGO szerokim łukiem prosto w
krzaki, 20 lat temu kończyła się w tym samym miejscu, Szczurek oszukuje Was że
coś zrobi, ale ani on, ani Cegielska nie wiedzieli jak się za to zabrać. W
Gdańsku się nie gada tylko się buduje. W tym samym czasie wybudowano
Słowackiego i 60% W-Z tki, a także najpiekniejszy most w Polsce, z odcinkiem
trasy Sucharkiego będacym w przyszłości faktycznym początkiem A-1. Obecnie
realizowana jest budowa nowoczesnego węzła Matarnia - skrzyżowanie Słowackiego
z Obwodową wraz z rozbudową Centrum Handlowego Matarnia. Wasza Trasa Różowa
niczego nie wnosi, prawde mówiąc dezorganizuje ruch w miescie i powoduje
mnóstwo stłuczek na ul.Łużyckiej. Spójrzcie na swoją halę targową. Nie wstyd
Wam. Jest brudna i zapyziała, a smród jest wyczuwalny z Pl.Kaszubskiego- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.