- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Przenosiny dla rozwoju
- Dostaliśmy unijne pieniądze na projekt dotyczący południkowych sieci transportowych, w ramach którego będą wykonywane prace studialne dotyczące nowego terminalu promowego - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Pomogą one potem portowi w pozyskaniu pieniędzy na tę inwestycję.
Dodatkowe środki się przydadzą, gdyż budowa nowego terminalu nie będzie tania, będzie on jednak konieczny dla dalszego rozwoju portu.
- Patrząc przez pryzmat rozwoju portu w perspektywie najbliższych kilkunastu lat, chcemy bardzo intensywnie rozwijać pewne obszary działalności - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Portu Gdynia. - W szczególności chodzi nam o działalność kontenerową, ro-ro i promową, choć nie zapominamy oczywiście o innych rzeczach, które mogą nam przysporzyć dochodów i miejsc pracy.
Jeszcze do niedawna wszystkie trzy priorytetowe rodzaje działalności były realizowane w jednym miejscu, w bazie na Obłużu. W 2001 roku udało się wyprowadzić stamtąd ro-ro. To jednak nie wystarczy.
- Nie ulega wątpliwości, że ruch kontenerowy będzie się rozwijał - mówi Janusz Jarosiński. - W ubiegłym roku mieliśmy dwudziestoprocentowy przyrost ilości kontenerów. W tym roku będzie podobnie, osiągniemy rekordowy wynik w całej historii gdyńskiego portu. Istnieje niebezpieczeństwo, że wrótce będzie potrzeba większej ilości miejsca pod place składowe, linię cumowniczą. Jednocześnie chcemy stwarzać warunki rozwoju dla ruchu promowego, a w tym miejscu, gdzie znajduje się obecnie terminal, tego się robić nie da. Stąd pomysł przenosin bliżej śródmieścia.
Nowy terminal ma powstać przy nabrzeżu Polskim, w okolicach dawnego dworca morskiego. Na inwestycję, której koszt szacowany jest na kilkadziesiąt milionów złotych, przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilka lat (mówi się o roku 2008). Niemniej przygotowania już trwają i nie są to tylko wspomniane na wstępie prace studialne.
- Ważne jest dobre przyotowanie infrastruktury drogowej, stąd są już zlecone prace projektowe jeśli chodzi o ul. Polską, a w przyszłym roku powinna już się zacząć modernizacja ul. Janka Wiśniewskiego - mówi Janusz Jarosiński. - W nowym miejscu będzie miejsce na stworzenie więcej niż jednego stanowiska promowego, chcemy by były dwa, a później trzy.
W obliczu planowanych przenosin nieco mogą dziwić inwestycje w obecny terminal promowy na Obłużu, który niedawno przeszedł gruntowną modernizację, zbudowano nowy "rękaw", a wkrótce powstanie nowa, dwupoziomowa rampa.
- Patrząc na nasze inwestycje i stopy ich zwrotu, to do momentu przeniesienia nakłady się zwrócą - zapewnia Janusz Jarosiński.
Opinie (171)
-
2005-01-03 15:26
Gdynski jełopie
1.Sorry,Intel ma przychody na poziomie 70 mln pln,z 700 mln byłby w GA największy.
2.Co z tego,że Hossa wynajmuje Intelowi biurowce,za jakiś czas kto wie czy G.nie pofrunie do celi za Stella Maris,wtedy od syndyka dostanie te biura za pół darmo.- 0 0
-
2005-01-03 15:33
Jaco ty chyba naprawde sie z choinki urwales
Intel i 700 mln PLN sprzedazy, raczysz zartowac czy lzesz w zywe oczy ? Te 700 mln PLN jest rownie prawdopodobne jak te transatlantyckie panamaxy, ktore przyplyna do waszego terminalu.
Smiechu warte. I czytaj ze zrozumieniem - napisalem wyraznie: Intel wynajmuje baraczki wybudowane przez Allcon a nie Hosse jak raczyles napisac....
coz z tego, ze prokom ma siedzibe w Warszawie - pensje placi w Gdyni, ludzi zatrudnia w Gdyni, siedzibe wybudowal w Gdyni matolku.- 0 0
-
2005-01-03 15:38
Ciecie z wioski rybackiej to ma takie znaczenie że to w Warszawie firma płaci podatki jak mi przykro hi hi
Naprawdę żal mi was- 0 0
-
2005-01-03 15:49
Kaczowisko
1.W 2002 roku Intel Gdańsk miał przychody ponad 50 mln pln,w 2004 będzie coś około 70 mln pln,przecież sprostowałem gamoniu.
2.Nie pisałem nic o żadnych panamaxach,ale na pewno przypłyną do GD największe jednostki,jakie będą w stanie wejść na Bałtyk.
3.Dla mnie żadna różnica Hossa czy Allcon,nie zmienia to faktu,ze Intel daje kilkuset gdańszczanom dobrze płatną pracę
4.No i dobrze,że chociaż zarejestrowany w Wawie,ale daje pracę głównie gdynianom,może mniej ich bedzie za pracą jeżdzić kilkanaście km dalej na południe,gratulacje.- 0 0
-
2005-01-03 15:50
cieciu z Gdanska
Prokom - pensje placi w Gdyni, ludzi zatrudnia w Gdyni, siedzibe wybudowal w Gdyni matolku.
Podatki placi w W-wie ale inwestuje w Gdyni matole. Ludzie, ktorych zatrudnia placa podatki tutaj matole a nie w stolicy. Podatki gruntowe, oplaty za media itp to wszystko wydaje tu na miejscu a nie w stolicy - zrozumiales cieciu czy przerasta to twoje mozliwosci intelektualne ?- 0 0
-
2005-01-03 15:53
Jaco - Hossa versus Allcon
ma to o tyle znaczenie, ze w kontekscie Hossy pozowoliles sobie na dosc zalosny wybieg wprowadzajac watek gdanskiego sposobu na biznes czyli Stella Maris.....
Teraz wlaz pod stol i odszczekaj insynyuacje gdanski oszczerco.....- 0 0
-
2005-01-03 15:58
To dobrze, że macie chociaż Prokom
Nie zmienia to faktu,że największa firma z siedzibą w Gdyni to hurtownia piwa,porównując duże firmy w Gdańsku i Gdyni,bijemy Was na głowę w stosunku 4:1,tylko nic nie pisz,że Gdańsk jest 2x wiekszy,jest większy dokładnie o 80%,a dużych firm ma 4x więcej,tłumoku z nad Kaczej rzeki.
- 0 0
-
2005-01-03 16:00
Gdyńska kamienna twarz
Sam właż pod stół anonimie
- 0 0
-
2005-01-03 16:03
Sposób na biznes
dotknął równiez znanych gdynian
- 0 0
-
2005-01-03 16:03
Jaco
poprosze o zrodlo, z ktorego czerpiesz informacje iz rzekomo najwieksza firma w Gdyni to hurtownia piwa. Czy jest to rownie wiarygodna informacja jak te 18m zanurzenia w Porcie Polnocnym, wielkie oceaniczne kontenerowce w terminalu kontenerowym w Porcie Polnocnym, 700 mln PLN przychodow Intel'a (ciekawe jakie ma koszty pewnie rowne przychodom i nie placi zadnych podatkow - dlatego macie takie dziurawe drogi w tym waszym marnym miescie)?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.