• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybędzie świateł na skrzyżowaniach w Gdyni

Patryk Szczerba
29 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Urzędnicy tłumaczą, że sygnalizacje świetlne zapewniają bezpieczeństwo pieszym oraz kierowcom. Urzędnicy tłumaczą, że sygnalizacje świetlne zapewniają bezpieczeństwo pieszym oraz kierowcom.

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Władysława IV i Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni w Gdyni miała być gotowa jeszcze przed świętami. Pojawi się jednak prawdopodobnie dopiero w drugiej połowie roku. Kierowcy będą musieli też niebawem uważać na al. Zwycięstwa, gdzie przy ul. Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni też będą światła.



Czy sygnalizacja świetlna powinna być w większości wyłączana nocą?

Wielu kierowców nieprzychylnie przyjęło pomysły miasta dotyczące zainstalowania kolejnych świateł na miejskich ulicach. W przypadku centrum i skrzyżowania ulic Władysława IV z Obrońców Wybrzeża obawy dotyczą spowolnienia ruchu. Tymczasem piesi twierdzą, że sygnalizacja jest potrzebna, bo obecnie spokojnie w godzinach szczytu przez jezdnię przejść się nie da.

Urzędnicy zdecydowali, że to piesi mają rację.

Potrzebne po analizach

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na Władysława IV. Analizy pokazały, że jest konieczna - opowiadał kilka miesięcy temu Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni o powody ustawienia świateł na skrzyżowaniu.
Oprócz sygnalizatorów, na krzyżówce Władysława IV i Obrońców Wybrzeża, na drugiej ulicy zostaną wyznaczone pasy dla rowerów. W ten sposób nastąpi połączenie z powstałym niedawno kontrapasem na ul. 3 maja zobacz na mapie Gdyni.

Już raz przymierzano się do wykonania sygnalizatorów. Miały stanąć przed świętami. Jedyna oferta, która wpłynęła podczas przetargu okazała się za droga. Opiewała na kwotę 766 tys. zł. Tymczasem miasto zaplanowało wydatek o 130 tys. zł mniejszy, więc przetarg unieważniono.

Kolejny zostanie ogłoszony w tym półroczu.

- Rozwiązanie, które zostanie na tym skrzyżowaniu zastosowane to sygnalizacja zmiennoczasowa, acykliczna, w której fazy zmieniają się na żądanie w zależności od zgłoszeń z detekcji pojazdów i pieszych. Chodzi o wciśnięcie przycisku przez pieszego lub najechanie na pętle indukcyjne przez auto. Faza trwa w zależności od natężenia ruchu - opowiada Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przed Kolibkami trzeba będzie zwolnić

Kierowcy jeszcze w tym półroczu będą musieli również zachować dodatkową ostrożność z powodu nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Bernadowską. Po wykonanej w 2013 roku na wniosek mieszkańców analizie bezpieczeństwa ruchu okazało się, iż jedynie budowa sygnalizacji świetlnej może je zapewnić.

Zwłaszcza, że na ul. Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni w ostatnich latach istotnie zwiększył się ruch pojazdów i pieszych w związku z powstającą tam zabudową mieszkaniową.

- Ten odcinek al. Zwycięstwa znajduje się w obszarze pozbawionym intensywnej zabudowy, a odległość od miejsc wymuszających zmniejszenie prędkości, takich, jak skrzyżowania czy zjazdy, jest dość znaczna. Kierowcy niejednokrotnie poruszają się nim z nadmierną prędkością. Sygnalizacja świetlna umożliwi bezpieczny dojazd i wyjazd z ul. Bernadowskiej oraz bezpieczne przejście pieszych przez jezdnie al. Zwycięstwa - wyjaśnia dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Fazy, podobnie jak na skrzyżowaniu w centrum będą zmieniały się na żądanie w zależności od wjazdu na pętle indukcyjne pojazdów lub wciśnięcie przycisku przez pieszych.

Opinie (171) 1 zablokowana

  • No i spoko

    dobrze. Kierowcy przynajmniej nie będę mieli szans się rozpędzić, więc będzie bezpieczniej

    • 5 14

  • Sygnalizacja

    Sygnalizacja nie jest panaceum na poprawe w gdyni trzeba modernizować skrzżowania ul 3 maja głupota jaki głupiec to wprowadził nazwisko pogonić go

    • 17 6

  • a co ze skrzyżowaniem na ul. Rdestowej z Lukrecjową na Dąbrowie?? ciągle są tam jakieś wypadki a przechodzi tamtędy mnóstwo dzieci do jednej i drugiej szkoły oraz przedszkola, dorosły ma problem z przejściem a co dopiero dziecko. Jak zwykle musi dojść do tragedii żeby w końcu znalazły się pieniądze na światła w tym miejscu.

    • 2 6

  • Sygnalizacja

    Tristar nie działa bo trzeba modernizować skrzyżowania

    • 8 2

  • Nie przsadzajmy ze światłami (2)

    a jeżeli komuś przeszkadzają samochody to zróbmy z ul. Władysława IV deptak.
    Powyżej kilkadziesiąt metrów dalej na skrzyżowaniu z Żwirki i Wigury i jeżeli tam są światka czerwone to w stronę skrzyżowania z Obrońców Wybrzeża ruchu nie ma i można przejść spokojnie, natomiast przez drugą jezdnie należy wprowadzić znak Stop dla samochodów które przyjeżdżają od strony 3 Maja. Koszt jednego znaku drogowego. Widocznie Gdynia jest bogatym miastem skoro potrafi wydać tysiące na sygnalizacje a nie potrafi naprawić np. ul. Chwarznienskiej gdzie zniszczona jezdnia stanowi prawdziwe niebezpieczeństwo.

    • 19 7

    • Sam sobie chodź naokoło. Co ty sobie wyobrażasz, że będziesz robił odcinki (1)

      w mieście, które zamiast przejść np. w 10 minut będzie się pokonywać w godzinę ?

      • 1 2

      • Czołgasz się czy co?

        Ile jest od skrzyżowania ze Zwirki i Wigury - 40 metrów ? W 10 minut spacerkiem można dojść od tego skrzyżowania do Dworca przy istniejących światłach.

        • 1 0

  • Że niby lepiej dla pieszych? (5)

    Przecież tam, jakieś 100 metrów dalej, są światła, z obu stron. Pieszy więc MOŻE poczekać, aż tam się zapalą czerwone dla aut i wtedy bezpiecznie przejść. No to teraz będzie MUSIAŁ czekać na swoje zielone, nawet jak nic nie będzie jechało. Ułatwienie? Nie sądzę.

    • 35 8

    • na tym skrzyżowaniu

      notorycznie dochodzi do potrąceń i stłuczek. Tyle w temacie.

      • 5 3

    • zgadzam sie, (2)

      Ponadto tam nie ma nic ograniczającego widoczność. Swiatla, kolejne, spowodują brak płynności w ruchu (Gdańsk, Hallera- idealny przykład). Po za tym, gdy kierowcy maja wczesniej czerwone, da rade przejść.

      Pieszy ma obowiazek nosić odblaski o zmroku, jak widzę ze ktos sie o to czepia.

      I znowu, nie generalizujcie, nie każdy kierowca to wieśniak w bmw, który nie potrafi jeździć wolniej niż 150 w mieście

      • 2 3

      • Odblaski poza terenem zabudowanym !!!!! Doucz się przepisów !!!! (1)

        • 1 0

        • I tak nie noszą

          • 0 0

    • A z jakiej racji piesi mają chodzić na około ? Nie bądź bezczelny. Myślę, że te

      nowe światła na Władysława IV będą zsynchronizowane z innymi i będzie "zielona fala". Masz problemy z jej przejechaniem ?

      • 1 1

  • piesi

    Sytuacja w której na drodze z dwoma pasami - pojazd na jednym pasie się zatrzymuje i wpuszcza pieszego a pojazd na drugim pasie się nie zatrzymuje... - na każdej dwupasowej i tak ruchliwej ulicy powinny być światła. Wyobrażasz sobie, że ci którzy przechodzą w tym miejscu mieliby iść do przejść na sąsiednie skrzyżowania? Science fiction.

    • 3 7

  • głupota tyle w temacie (4)

    Czesto i gesto na pasach zamieszczonych na zdjeciu kierowcy sami sie zatrzymuja ale tez sa swiatla przed tymi pasami wiec idzie to falowo raz jada auta a raz nie bernadowska hmm? mieszkam tam chodze na spacery i jezdze autem i w zadnym przypadku nie ma problemu przejsc bezpiecznie ani wyjechac z tej ulicy trzeba zwyczajnie myslec a swiatla powoduja ze kierowcy i piesi nie przezyja jezeli kiedys wysiadzie sygnalizacja .dziekuje

    • 14 4

    • wyżyny inteligencji

      • 3 1

    • Głupota ale w twoim poście

      • 2 0

    • Przestań pieprzyć bzdury na temat Bernadowskiej. Znam ten wylot i często piesi (1)

      długo czekają na przejście.

      • 1 1

      • Kiedy widziałeś tam pieszego?

        Mi się jeszcze ta sztuka nie udała, ale nie będę zaprzeczał, że pięciu na dobę się trafia

        • 0 1

  • Jest stanowczo za mało świateł !... (3)

    Tylko analfabeci i ludzie niekompetentni zatrudnieni w gdyńskim ZDiZ myslą ,że jedyne wyjscie to jest stawianie swiateł , tak ! -można co 5 - 10m. instalować światła - tylko idioci powinni być swiadomi ,że samochodów z dnia na dzień przybywa -jest ich coraz więcej .Zamiast myśleć perspektywicznie -nie trwonić i nie marnotrawić kasy na bzdety tylko inwestować w beskolizyjne skrzyżowania i węzły ,podziemne {b. bezpieczne !} przejścia dla pieszych to powodują tymi światłami tylko wstrzymywanie płynności ruchu i korkowanie miasta !!! . No Tak !ale o tym trudno wiedzieć - bo jak się sadza szanowną ddupe za biurko rano to podnosi się ją dopiero wieczorem ! tak ,że zagadnienia ruchu drogowego i to co się dzieje na miescie jest obce

    • 22 5

    • ekspert się odezwał... (1)

      • 2 6

      • Hmm

        Za to ty się wysiliłeś na merytoryczną odpowiedź...

        • 2 1

    • Spadaj z tymi podziemiani dla pieszych. W normalnych krajach jak już je robią

      to dla samochodów, szczególnie w centrach. I gdzie się pchasz z tym nadmiarem betonu, który i tak nie pomaga, bo nowe drogi zachęcają do jazdy samochodem nowych ludzi (np. pasażerów zbiorkomu), stąd korki na nich.

      Sam jesteś idiotą !

      P.S. Przejścia podziemne lub kładki - ile w nich ma być wind dla niepełnosprawnych czy mających większy bagaż przy sobie ? Pomyślałeś o kosztach napędu tych wind ? A później zdziwiony jesteś jak miasto podwyższy ci ponad miarę podatek gruntowy.

      • 1 1

  • A przy okazji !.. (1)

    Proszę podać nazwisko tego Idioty z ZDiZ który zlecił postawienie ekranów na obwodnicy przy skrzyżowaniu z Chwarznieńską w miejscach w których są przygotowane {przez budowniczych Obwodnicy} zjazdy i wyjazdy z niej !!! > Kompletny IDIOTA !!! - jedziesz Obwodnicą to się przypatrz !

    • 10 3

    • spokojnie

      bo ci żyłka pęknie.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane