• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybędzie świateł na skrzyżowaniach w Gdyni

Patryk Szczerba
29 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Urzędnicy tłumaczą, że sygnalizacje świetlne zapewniają bezpieczeństwo pieszym oraz kierowcom. Urzędnicy tłumaczą, że sygnalizacje świetlne zapewniają bezpieczeństwo pieszym oraz kierowcom.

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Władysława IV i Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni w Gdyni miała być gotowa jeszcze przed świętami. Pojawi się jednak prawdopodobnie dopiero w drugiej połowie roku. Kierowcy będą musieli też niebawem uważać na al. Zwycięstwa, gdzie przy ul. Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni też będą światła.



Czy sygnalizacja świetlna powinna być w większości wyłączana nocą?

Wielu kierowców nieprzychylnie przyjęło pomysły miasta dotyczące zainstalowania kolejnych świateł na miejskich ulicach. W przypadku centrum i skrzyżowania ulic Władysława IV z Obrońców Wybrzeża obawy dotyczą spowolnienia ruchu. Tymczasem piesi twierdzą, że sygnalizacja jest potrzebna, bo obecnie spokojnie w godzinach szczytu przez jezdnię przejść się nie da.

Urzędnicy zdecydowali, że to piesi mają rację.

Potrzebne po analizach

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na Władysława IV. Analizy pokazały, że jest konieczna - opowiadał kilka miesięcy temu Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni o powody ustawienia świateł na skrzyżowaniu.
Oprócz sygnalizatorów, na krzyżówce Władysława IV i Obrońców Wybrzeża, na drugiej ulicy zostaną wyznaczone pasy dla rowerów. W ten sposób nastąpi połączenie z powstałym niedawno kontrapasem na ul. 3 maja zobacz na mapie Gdyni.

Już raz przymierzano się do wykonania sygnalizatorów. Miały stanąć przed świętami. Jedyna oferta, która wpłynęła podczas przetargu okazała się za droga. Opiewała na kwotę 766 tys. zł. Tymczasem miasto zaplanowało wydatek o 130 tys. zł mniejszy, więc przetarg unieważniono.

Kolejny zostanie ogłoszony w tym półroczu.

- Rozwiązanie, które zostanie na tym skrzyżowaniu zastosowane to sygnalizacja zmiennoczasowa, acykliczna, w której fazy zmieniają się na żądanie w zależności od zgłoszeń z detekcji pojazdów i pieszych. Chodzi o wciśnięcie przycisku przez pieszego lub najechanie na pętle indukcyjne przez auto. Faza trwa w zależności od natężenia ruchu - opowiada Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przed Kolibkami trzeba będzie zwolnić

Kierowcy jeszcze w tym półroczu będą musieli również zachować dodatkową ostrożność z powodu nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Bernadowską. Po wykonanej w 2013 roku na wniosek mieszkańców analizie bezpieczeństwa ruchu okazało się, iż jedynie budowa sygnalizacji świetlnej może je zapewnić.

Zwłaszcza, że na ul. Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni w ostatnich latach istotnie zwiększył się ruch pojazdów i pieszych w związku z powstającą tam zabudową mieszkaniową.

- Ten odcinek al. Zwycięstwa znajduje się w obszarze pozbawionym intensywnej zabudowy, a odległość od miejsc wymuszających zmniejszenie prędkości, takich, jak skrzyżowania czy zjazdy, jest dość znaczna. Kierowcy niejednokrotnie poruszają się nim z nadmierną prędkością. Sygnalizacja świetlna umożliwi bezpieczny dojazd i wyjazd z ul. Bernadowskiej oraz bezpieczne przejście pieszych przez jezdnie al. Zwycięstwa - wyjaśnia dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Fazy, podobnie jak na skrzyżowaniu w centrum będą zmieniały się na żądanie w zależności od wjazdu na pętle indukcyjne pojazdów lub wciśnięcie przycisku przez pieszych.

Opinie (171) 1 zablokowana

  • Głupszego rozwiązania już chyba nie można było wymyśleć

    Od kilku lat jeżdżę ze Wzgórza Św. Maksymiliana do centrum i nigdy nie udało mi się przejechać 3 km żeby nie stać przynajmniej na 2 skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną. Ruszam spod jednego i przy dojeżdżaniu do następnego po 300m zapala mi się czerwone. Budowa następnej sygnalizacji tylko pogorszy sprawę, bo inżynierów ruchu w Gdyni mamy pożal się Boże... Do tego te pasy dla rowerów - są takie szerokie chodniki zarówno na 3 Maja jak i przy Władysława IV, że nie widzę powodu, żeby prokurować korki idiotycznie wytyczonymi pasami, po których - jak dotąd od momentu wprowadzanie na 3 Maja - nie zauważyłem żadnego rowerzysty. A korki zaczynają się od ulicy Wójta Radtkego do 10 lutego. Masakra. Jeszcze zostały wytyczone jesienią - jakby w zimie głównym środkiem lokomocji był rower. Wszystkie przejścia dla pieszych na Władysława IV powinny być podziemne, a ścieżki rowerowe na chodnikach. I tyle. Pan Szczurek niestety dla kierowców nie robi niestety nic.

    • 0 0

  • a kiedy wreszcie zrobicie pasy na ul jana z kolna do hali?

    codziennie tam kilkadziesiąt wypadków łatwo spowodować.
    osobiście zawsze jak jeżdżę to zawsze zwalniam, co trochę denerwuje innych kierowców - ale nigdy nie wiadomo czy babcia z hali do busu nie wyskoczy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane