• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przybędzie świateł na skrzyżowaniach w Gdyni

Patryk Szczerba
29 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Urzędnicy tłumaczą, że sygnalizacje świetlne zapewniają bezpieczeństwo pieszym oraz kierowcom. Urzędnicy tłumaczą, że sygnalizacje świetlne zapewniają bezpieczeństwo pieszym oraz kierowcom.

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Władysława IV i Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni w Gdyni miała być gotowa jeszcze przed świętami. Pojawi się jednak prawdopodobnie dopiero w drugiej połowie roku. Kierowcy będą musieli też niebawem uważać na al. Zwycięstwa, gdzie przy ul. Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni też będą światła.



Czy sygnalizacja świetlna powinna być w większości wyłączana nocą?

Wielu kierowców nieprzychylnie przyjęło pomysły miasta dotyczące zainstalowania kolejnych świateł na miejskich ulicach. W przypadku centrum i skrzyżowania ulic Władysława IV z Obrońców Wybrzeża obawy dotyczą spowolnienia ruchu. Tymczasem piesi twierdzą, że sygnalizacja jest potrzebna, bo obecnie spokojnie w godzinach szczytu przez jezdnię przejść się nie da.

Urzędnicy zdecydowali, że to piesi mają rację.

Potrzebne po analizach

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na Władysława IV. Analizy pokazały, że jest konieczna - opowiadał kilka miesięcy temu Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni o powody ustawienia świateł na skrzyżowaniu.
Oprócz sygnalizatorów, na krzyżówce Władysława IV i Obrońców Wybrzeża, na drugiej ulicy zostaną wyznaczone pasy dla rowerów. W ten sposób nastąpi połączenie z powstałym niedawno kontrapasem na ul. 3 maja zobacz na mapie Gdyni.

Już raz przymierzano się do wykonania sygnalizatorów. Miały stanąć przed świętami. Jedyna oferta, która wpłynęła podczas przetargu okazała się za droga. Opiewała na kwotę 766 tys. zł. Tymczasem miasto zaplanowało wydatek o 130 tys. zł mniejszy, więc przetarg unieważniono.

Kolejny zostanie ogłoszony w tym półroczu.

- Rozwiązanie, które zostanie na tym skrzyżowaniu zastosowane to sygnalizacja zmiennoczasowa, acykliczna, w której fazy zmieniają się na żądanie w zależności od zgłoszeń z detekcji pojazdów i pieszych. Chodzi o wciśnięcie przycisku przez pieszego lub najechanie na pętle indukcyjne przez auto. Faza trwa w zależności od natężenia ruchu - opowiada Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przed Kolibkami trzeba będzie zwolnić

Kierowcy jeszcze w tym półroczu będą musieli również zachować dodatkową ostrożność z powodu nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Bernadowską. Po wykonanej w 2013 roku na wniosek mieszkańców analizie bezpieczeństwa ruchu okazało się, iż jedynie budowa sygnalizacji świetlnej może je zapewnić.

Zwłaszcza, że na ul. Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni w ostatnich latach istotnie zwiększył się ruch pojazdów i pieszych w związku z powstającą tam zabudową mieszkaniową.

- Ten odcinek al. Zwycięstwa znajduje się w obszarze pozbawionym intensywnej zabudowy, a odległość od miejsc wymuszających zmniejszenie prędkości, takich, jak skrzyżowania czy zjazdy, jest dość znaczna. Kierowcy niejednokrotnie poruszają się nim z nadmierną prędkością. Sygnalizacja świetlna umożliwi bezpieczny dojazd i wyjazd z ul. Bernadowskiej oraz bezpieczne przejście pieszych przez jezdnie al. Zwycięstwa - wyjaśnia dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Fazy, podobnie jak na skrzyżowaniu w centrum będą zmieniały się na żądanie w zależności od wjazdu na pętle indukcyjne pojazdów lub wciśnięcie przycisku przez pieszych.

Opinie (171) 1 zablokowana

  • Nie mam nic przeciwko rowerzystom (2)

    bo sam lubię sobie pojeździć. Irytuje mnie natomiast to, że:
    1/ kontrapasy rowerowe robi się w miejscach, gdzie są zbyteczne z uwagi na mały ruch rowerów za to spowalniają ruch i ograniczają miejsce do parkowania,
    2/ rowerzyści często mając ścieżkę lub kontrapas jadą chodnikiem lub jezdnią przeznaczoną dla samochodów,
    3/ rowerzyści są wybitnie niekonsekwentnymi kierowcami: jest czerwone to wskakują na chodnik, aby załapać się na zielone dla pieszych by potem znowu wbijać się na drogę, albo zeskakują z chodnika nie zdając sobie sprawy że kierowca samochodu może odruchowo zrobić manewr unikający zderzenia myśląc, że gość go nie widzi i co najważniejsze: uskutecznianie cwaniackiego slalomu
    4/ na Starowiejskiej nie widziałem dotychczas żadnego rowerzysty jadącego kontrapasem...

    • 28 5

    • 4. Nie widziałeś tam rowerzysty ? A stanąłeś tam w godzinach szczytu przez

      dłuższy okres czasu ? Bo jak przejedziesz tam powiedzmy o 12:45 to myślisz, że oni specjalnie na to zrobią ci przejazd grupowy ? Tak samo jak z tymi, co nie widzą pługo-piaskarek. Tyle tylko, że jakoś główne jezdnie po opadzie w miarę szybko robią się czarne.
      3. Jeździsz w deszczu kabrioletem ? Zimą nie korzystasz z ogrzewania w aucie ? Nie słuchasz w nim radia ? Coś za coś.
      2. Znasz wszystkie DR (drogi rowerowe) i wszystkich rowerzystów ? W TV nie mówią o bublach drogowych, czyli źle wykonanych drogach dla samochodów ? DR są nowością dla naszych architektów i wielu z nich robi buble o wiele większe niż dla zmotoryzowanych.
      1. Tu pozwolę sobie zauważyć iż mamy zimę, co skutkuje na razie małym ruchem rowerowym na 3 Maja. I tu - patrz pkt. 4.

      • 1 1

    • pieprzysz

      1. kontrapasy stawia się tam, gdzie miasto uznaje, że jest rowerowa dziura.
      2. kontrapas/ścieżka jednokierunkowa są obowiązkowe dla rowerzysty jadącego w danym kierunku. Jadący w przeciwnym ma używać pasa wspólnego. Ścieżka nie jest obowiązkowa, jeśli rowerzysta nie ma możliwości dojazdu na nią w sposób legalny.
      3. Tak, jasne. Dziwne, że takich rowerzystów nie widuję na swojej trasie.
      4. Przemyj szybę

      • 0 1

  • akurat na Wladka to jezdza jak wariaci, szybcy i niesmiertelni do czasu

    • 7 4

  • No i bardzo dobrze!!

    Zrobcie jeszcze cos, zeby w trakcie zielonego dla pieszych, samochody nie mialy mozliwosci przejezdzania przez przejscie. Bo najczesciej jada po pietach ludzi.

    • 3 7

  • Można przy okazji zmienić regulację świateł na krzyżówce Wielkopolska/Druskiennicka/Gedymina?? Stoi się dość długo - żeby przejść lub wjechać na Wielkopolską

    • 5 2

  • (2)

    A ja jak jadę do pracy, to na odcinku 20 km mam 40 szt. świateł. I za każdym razem inaczej się zapalają. Pozdrawiam URZĘDNIKÓW!!!

    • 20 2

    • (1)

      I bardzo dobrze. Powinieneś mieć jeszcze więcej.

      • 1 4

      • Hmm

        A głowa cię nie boli??

        • 2 1

  • Bezkolizyjne przejścia (5)

    Zamiast wydawać pieniądze na różnego rodzaju zabawki dla Policji i kamerki na słupach, było zrobić bezkolizyjne przejścia dla pieszych. Bezpieczniej, taniej i płynność ruchu też zachowana

    • 13 5

    • ? (3)

      A jak będą się włączali ci z dróg podporządkowanych?

      • 2 1

      • a po co mają się włączać z podporządkowanych do przelotówki? (1)

        jak sama nazwa wskazuje - przelotówka jest po to, żeby Czesiu dojechał z Wejherowa do Pruszcza i z powrotem bez zatrzymania. Nie może być tak, żeby Zenek z Gdyni dojechał do Gdańska.

        • 0 0

        • przelotówka przez Śródmieście

          brawo ekspercie

          • 0 1

      • Bezkolizyjne

        Skrzyżowania by były normalnie, tylko przejście dla pieszych by były pod ulicą

        • 0 0

    • To znaczy co ? Podziemne ? To schowaj w nich auta, jak to jest w normalnych

      krajach - tam przelotówki robi się w tunelach, a piesi mają ogromne place dla siebie na powierzchni. Tak jak w Sopocie na dole Monciaka.

      • 1 2

  • ile można?! (1)

    kurka, ile można tych świateł?!

    • 17 2

    • Jak najwięcej. I oby było jak najmniej samochodów.

      • 4 3

  • Ile razy na skrzyżowaniu Władysława i Obrońców przepuszczę pieszego tyle razy jakiś frajer z telefonem w łapie zamiast również się zatrzymać to jedzie dalej.

    • 9 3

  • 766 tyś za światła ??? (1)

    toż to można 2 spore domy jednorodzinne postawić

    • 21 1

    • I o to właśnie chodzi.

      Urzędnik wyda decyzję o ustawieniu świateł za publiczne/społeczne pieniądze, a ktoś dzięki temu zarobi na budowę domu. A może urzędnik też zarobi?

      • 3 0

  • pamietajcie

    o guziczkach dla pieszych

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane