• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • Nigdzie w europie niema przejsc podziemnych to relikt pomysłów z epoki PRLu głębokie zacofanie!! (1)

    • 5 9

    • za to w europie mają inne problemy

      haha chyli się ku upadkowi wiec g........ mnie obchodzi co tam mają

      • 0 1

  • Kto tych

    radnych wybierał???

    • 3 3

  • 200 m dalej, na Okopowej miasto buduje nowe przejście podziemne.

    Czy radni o tym wiedzą - może to przejście też trzeba zamknąć ?
    Gdzie sens, gdzie logika - o co tu chodzi ?

    • 5 3

  • Większość mieszkańców miasta rozumie dlaczego tam jest przejście podziemne, a radni nie... (1)

    Mamy radnych, którzy nie reprezentują mieszkańców. Pamiętajcie o nich wyborcy!

    • 5 5

    • Czyżby to była ta sama większość ktora wyraża radosc na widok w śródmieściu betonowego molocha z tymi samymi sklepami co w GB?

      • 1 1

  • jestem na wielkie TAK!

    Powinny być jeszcze po dwa przejścia na dworzec główny z przystanku tramwajowego. Teraz ludzie się nie mieszczą na szerokości przejścia, przepychają się, nie mówiąc ze nie można przejść na czas jak widzi się autobus lub tramwaj, zależy co pierwsze przyjedzie.

    • 3 5

  • Należy zawęzić Wały Jagielońskie do dwóch pasów w każdym kierunku i powiększyć przystanki tramwajowe. A korki, no cóż zawsze tam były i będą. Komunikacja jest najważniejsza i możecie sobie minusować do woli.

    • 2 4

  • Zamiast schodów łagodne zejście - pochylnia pomiędzy LOTem a Bramą Wyżynną. Przejadą wózki, hulajnogi, rowery. Przejadą niepełnosprawni. Jak to działa? Zobaczcie w Krakowie przed dworcem. Od strony forum i tak będzie wyjście na poziomie tunelu. Nie dać się zwariować. !00 m od Huciska znów przejście.

    • 6 1

  • Sprawdzić tych "radnych"

    Sprawdzić tych "radnych", dlczego chcą zwiększyć atrakcyjność pobliskiego terenu kosztem kierowców.
    (czytaj: policzyć ich mieszkania w poblizu)

    • 3 2

  • To przejście podziemne (1)

    Powinno być kompleksowo zmodernizowane wraz z budową Forum i stanowić godny element osi Drogi Królewskiej. W związku z tym należy:
    1) absolutnie zachować przejście jako podziemne
    2) poszerzyć przejście i dodać pochylnie od strony Katowni i Forum
    3) dobudować windy i schody ruchome na przystanki tramwajowe wraz z zadaszeniem
    4) odpowiednio wykończyć przejście (kamień, granitowe płyty itp.)
    5) dodać miejsca na reklamy w przejściu podziemnym, ew. sklepiki itp.
    To wszystko powinno zostać najpierw zaprojektowane i wykonane wg projektu, tak więc miasto czy developer powinni natychmiast zlecić dokumentację

    • 4 1

    • na windy/schody ruchome nie ma miejsca w obecnym przekroju wyjść z tunelu na przystanki

      • 0 0

  • serio? postawcie jeszcze jedne światła jak by było ich i nas mało, rozumiem że przejście podziemne nie ale psia mać są jeszcze inne rozwiązanie. Może takie mało oczywiste ale istniej jeszcze cos takiego jak kładka ...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane