- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (259 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (164 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (99 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej
Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej . Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.
Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.
- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.
- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".
Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.
Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.
Materiał z lipca br.
Inwestycje
Opinie (356) 1 zablokowana
-
2017-08-28 10:48
Powinno być przejście naziemne wraz ze ścieżką rowerową,
- 2 4
-
2017-08-28 11:03
Ja proponuje przejście podziemne dla samochodów dlaczego ludzie maj chodzić po tunelach jak szczury ?
- 3 4
-
2017-08-28 11:07
(2)
Paranoja. To tak jakby wprowadzić przejścia naziemne na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskiej z ul. Marszałkowska w Warszawie. Dobrze że opublikowano nazwiska radnych będziemy wiedzieć na kogo głosować w wyborach samorządowych.
- 6 4
-
2017-08-28 11:17
Własnie takie są plany na najblizsze lata w Warszawie. Na razie otwarto przejście przez Al. Jerozolimskie przy Dworcu Centralnym, a lada moment będzie robione przejście przez Jana Pawła II przy Centralnym (pod estakadami).
- 5 2
-
2017-08-28 14:31
Marmolada w takim stanie jest właśnie twój mózg :) wpisem te głupote potwierdzasz
- 2 1
-
2017-08-28 11:53
Światła
w całym gdansku będą co 200m światła i to jeszcze ustawione niektóre na 30s zielonego i Stop. tylko wieczorem w miare dobrze sie jezdzi .
- 5 2
-
2017-08-28 12:02
ten licznik przejść na filmiku
nie jest do końca miarodajny, bo nie uwzględnia czasów świateł zielonych i czerwonych - większość decyduje się na tunel gdy światła są czerwone - gdy jest zielone w naturalny sposób podążają po pasach
- 3 1
-
2017-08-28 12:07
Przejścia podziemne zapewniają płynność ruchu (1)
Ci radni to banda niedoświadczonych małolatów. Hipsterskie lobby.
- 7 4
-
2017-08-28 14:33
Z ciebie architekt jak z d*py trabą i na dodatek jeszcze chwali sie głupotą
- 3 1
-
2017-08-28 12:11
Dni PO w tym mieście są już policzone
Sami sobie strzelają w kolano takimi pomysłami.Kiedyś na nich głosowałem, ale teraz broń Panie Boże.
- 6 4
-
2017-08-28 13:11
Kierowcy zostawcie swoje samochody przed miastem.
Dajcie ludziom pooddychać, pfrzejśc bezpiecznie, pocieszyć się życiem, a nie ciągle bać się że ich jakiś kierowca potrąci. przestańcie też truć powietrze i zanieczyszczać hałasem.
I tyle.- 3 4
-
2017-08-28 13:44
radni i tak nie chodza tylko ich wożą pod same drzwi
Niech przejada się do Wiedni i zobaczą jak jest rozwiązana komunikacja i przejścia dla pieszych, przy dużym natężeniu ruchu samochodowego są przejęcia podziemne z ruchomymi schodami lub ruchome platformy. Przy Urzędach samochody parkują pod ziemią !!!!!!!!
- 5 4
-
2017-08-28 14:28
Piesie maja pierwszensto! zyjemy w miescie!
jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.