• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni ponownie apelują o przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Krzysztof Koprowski
27 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji. Jedna z pierwszych wizualizacji Forum Gdańsk, na której umieszczono przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. Wciąż nie wiadomo, czy doczeka się ono realizacji.

Ośmioro radnych Gdańska ponownie apeluje do władz miasta w sprawie utworzenia przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Przekonują, że rozwiązanie to nie sparaliżuje ruchu w centrum miasta, a jednocześnie ułatwi życie pieszym - w tym osobom niepełnosprawnym, dla których niemożliwa jest budowa wind prowadzących na perony tramwajowe.



Czy infrastruktura piesza powinna być dostosowana do potrzeb starszych i niepełnosprawnych?

Przypomnijmy, w lipcu pisaliśmy o apelu radnych do władz miasta, by przywrócić rejon Bramy Wyżynnej pieszym i scalić powstające centrum handlowe na Targu Siennym i Rakowym z obszarem Głównego Miasta.

Włodarze miasta wprawdzie nie powiedzieli inicjatywie grupy radnych "zdecydowanego nie", ale wskazali na szereg trudności, które uniemożliwiają wdrożenia takiego rozwiązania. Chodzi m.in. o lokalizację głównego wejście do Forum Gdańsk na poziomie -1 oraz tłumy pieszych na przejściu, które mogą przełożyć się na wydłużenie czasu przejazdów tramwajów.

- Otrzymana odpowiedź i podniesione przez zastępcę prezydenta [Piotra Grzelaka - dop. red.] argumenty w żaden sposób nas nie przekonują. Równie nieprzekonujące są wypowiedzi niektórych urzędników - mówi Mateusz Skarbek, radny PO i autor kolejnej interpelacji podpisanej także przez radnych: Agnieszkę Owczarczak, Beatę Jankowiak, Emilię Lodzińską, Magdalenę Olek, Piotra Borawskiego, Adama Nierodę oraz Przemysława Rysia.
Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca. Przejście naziemne rozwiązałoby problem dostępu do przystanków tramwajowych dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Na budowę wind w tym miejscu nie ma miejsca.
W kolejnym piśmie skierowanym do prezydenta miasta przekonują, że pora odejść od projektowania przestrzennego wyłącznie pod kierowców i zacząć uwzględniać także potrzeby pieszych - szczególnie w ścisłym centrum miasta.

- Czy Gdańsk ma być miastem, w którym planowana infrastruktura zorientowana jest jedynie na interesy osób korzystających z samochodów? Naszym zdaniem jedynie infrastruktura zorientowana w pierwszej kolejności na pieszych jest jednocześnie zdolna być dogodną dla innych grup (komunikacji zbiorowej, samochodów i rowerów). Z pewnością takiej zdolności nie ma planowanie zorientowane w pierwszej kolejności na ruch samochodowy - czytamy w interpelacji.
Radni jednocześnie proponują zastosować maksymalnie szerokie przejście dla pieszych, aby bez problemu mogli oni pokonywać jezdnię, jak i dotrzeć na perony tramwajowe.

Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie. Piesi chętniej wybierają przejścia naziemne niż podziemne. Na zdjęciu jedno z kilku nowych przejść naziemnych wytyczonych w ostatnich latach w Warszawie.
Zwracają przy tym uwagę, że uruchomienie przejścia naziemnego nie wpłynie znacząco na płynność ruchu samochodowego, ponieważ już teraz "w godzinach szczytu odbywa się [on] z prędkością porównywalną z prędkością ruchu pieszych".

Radni sugerują również jako alternatywne rozwiązanie przeanalizowanie wariantu budowy rampy od strony Targu Węglowego zobacz na mapie Gdańska, choć jak sami zaznaczają, wymagałoby to rozwiązania problemu z dostępem do przystanków tramwajowych osobom o ograniczonej swobodzie poruszania się (na budowę wind lub pochylni brakuje miejsca).

- Staramy się udowodnić, że wskazane przez nas rozwiązanie [przejścia naziemnego - dop. red.] jest bardzo potrzebne - dodaje Skarbek - Czekamy na oficjalną odpowiedź na złożoną interpelację.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych używających przejścia naziemnego obok wyremontowanego tunelu pod ulicą w centrum miasta.

Materiał z lipca br.

Opinie (356) 1 zablokowana

  • Uważam, jeżeli jest duże natężenie ruchu to przejścia podziemne są najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Piesi nie czekają na swoje zielone, którego czas oczekiwania zależy od organizacji ruchu i rodzaju pojazdów (tramwaje, samochody ciężarowe).
    Oczywiście powinno się uwzględnić możliwość poruszania się na wózku. I nie wyobrażam sobie inwalidy na wózku pokonującego wielopasmową jezdnię (może on nie zdążyć).

    • 8 2

  • kto zatwierdził budowę tego koszmaru?

    od tego trzeba zacząć

    • 7 1

  • Przejście (2)

    Przejście naziemne w tym miejscu to jest poroniony pomysł. Przecież to jest ledwie 150 metrów do Huciska, gdzie jest kolejne przejście. Sam wolę chodzić pieszo lub jeździć rowerem, ale robienie w tym miejscu przejścia naziemnego mija się z celem. To nie jest ani korzystne dla pieszych, którzy chociażby jak się będą spieszyć na tramwaj, to będą biegli na czerwonym, co będzie niebezpieczne dla wszystkich, ani dla kierowców, bo centrum się już kompletnie zakorkuje. Zrobić windę, żeby niepełnosprawni, czy osoby starsze nie miały problemów z pokonywaniem schodów i zrobić porządny, schludny tunel. Jeśli ktoś chce robić przejście naziemne, to już lepiej zamknąć tę część miasta dla samochodów i puścić tunel od Toruńskiej aż do Zieleniaka.

    Dyskusja byłaby inna, gdyby Gdańsk miał rozsądniejszy układ drogowy, gdzie byłaby szersza 3 maja i równoległe do niej ulice przecinające Kartuską, które by umożliwiały rozłożenie ruchu. Nikt o tym kiedyś nie myślał i teraz wszyscy za to płacą.

    • 12 3

    • Rozsądny układ drogowy

      tunel od Toruńskiej aż do Zieleniaka.
      ale aby tak perspektywicznie myśleć trzeba mieć jaja i być madrym... Anasi radni ani jedno ani drugie tylko własny biznes

      • 2 2

    • Poroniona to jest twoja głupota! Kazde przejście podziemne jest do likwidacji.

      • 1 3

  • Kolejnemu bezradnemu (2)

    nie chce się d..... ruszyć po schodach ! Dla własnego wygodnictwa gotowi zakorkowac miasto.

    • 11 3

    • Tobie nie chce sie ruszyc du...py nigdzie wszędzie musisz ją wozić blachosmrodem

      • 1 3

    • Miasto korkują samochody a nie piesi na przejściach. Jest na to prosta rada: zakazać wjazdu do śródmieścia aut, jeśli nie wszystkich to chociaż tych w których siedzi tylko kierowca.

      • 0 3

  • ej wy radne mądrale

    za wjazd do centrum Gdańska - kasa od każdego pojazdu. Te tristary mogłyby się w końcu na coś przydać. Zebry co 50 m i będzie klawo jak cholera.

    • 0 2

  • Zrobić schody ruchome i windy ! Poszerzyć przejście podziemne !

    Przejścia naziemne są groźne bo ludzie wpadają pod tramwaj i pod samochody !

    • 6 2

  • Kolejny "sen wariata w pijanym widzie "!!! Dla bezpieczeństwa przejście podziemne!!!

    Na hucisku jest przejście naziemne i tamtędy można przejść. Górą. A bezpieczne przejścia to tylko podziemne !!!

    • 6 1

  • a pzrejście będze dwuetapowe

    tak na szybkiego

    • 2 0

  • BEZRADNI RADNI (1)

    Starsi znją takich radnych,którzy nie mająś ani wykształcenia ani swego zdania (BEZ WIZJI CAŁOŚCI MIASTA, Dyskusję trzeba było rozpocząć przed budową forum Radunia- teraz to jest po zawodach::
    1) tunel podziemny od wysokości Orunii(goscinna) do zieleniaka(wyjazd na Błędnik i plac solidarności
    2) plac przed dworcem (tylko tramwaj)
    3) robudowane podziemia dworca -(taxi)
    4) Dworzec PKS -zespolony z dworcem PKP (w części podziemnej
    5) rozbudowany Park nad Motławą (plac Rakowy)
    Ale by tak myśleć trzeba chcieć i mieć jaja

    • 6 3

    • dobrze sie podpisałes przynajmniej przyznałes sie do tego kim jestes

      • 1 1

  • Tylko przejście podziemne (2)

    Osobiście wolę i korzystam z przejść podziemnych. Jest szybciej, bo nie czekam na zmianę świateł, a niekiedy na dwie zmiany, a po drugie BEZPIECZEŃSTWO. Żąden samochód nic mi nie zrobi jak przejedzie na czerwonym, a ja go nie zauważę. Te kilka schodów to tylko dla zdrowia!

    • 7 4

    • Marna prowokacja trolu bo ty Du...py od siedzenia w blachosmrodzie nie odrywasz.!

      I najwyraźniej nie potrafisz nawet na światłach przejść przez przejście. Kolejny raz ten sam tekst piszesz!!

      • 0 2

    • O chodzeniu po schodach dla zdrowia pogadamy gdy będziesz miał 65-70 lat. Chciałbym zobaczyć jak z radością na emeryckiej twarzy zasuwasz góra - dół w tych tunelach i chwalisz siebie za popieranie takich rozwiązań, gdy miałeś 20-30 lat :D

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane