• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radny ws. Piramowicza: pozwólmy jechać elektrykom i hybrydom pod prąd

Maciej Korolczuk
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (367)
Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych. Radny Wojciech Błaszkowski proponuje, by na ul. Piramowicza z al. Hallera mogli wjeżdżać kierowcy samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Wraca temat odwróconego kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. Radny Wojciech Błaszkowski z klubu Wszystko dla Gdańska proponuje, by umożliwić na nią wjazd z al. Hallera pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Obecnie ulicą można poruszać się jedynie od strony al. Zwycięstwa.



Auta elektryczne i hybrydy powinny móc jeździć pod prąd na Piramowicza?

To już kolejna inicjatywa radnego WdG w sprawie zmiany organizacji ruchu na ul. Piramowicza.

Rok temu Błaszkowski apelował do władz Gdańska i drogowców o odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. KonarskiegoMapka, by kierowcy, jadący w kierunku al. Zwycięstwa i tkwiący w korkach na al. Hallera, mogli zjechać w Konarskiego i pojechać dalej w kierunku Wrzeszcza.

Ubiegłoroczna próba zmian wokół Piramowicza była jednak nieudana. Urzędnicy tłumaczyli bowiem, że ul. Konarskiego nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Zezwolić na jazdę pod prąd elektrykom i hybrydom



Teraz radny znów wraca do tematu. Tym razem jednak proponuje, by kierowcy znów mogli z al. Hallera wjechać w ul. Piramowicza. Ale nie wszyscy.

- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice - Konarskiego i Piramowicza - są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera, powoduje, iż na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki - tłumaczy Wojciech Błaszkowski. - Jest to spowodowane faktem bardzo niebezpiecznego wyjazdu z ulic Konarskiego i Piramowicza w al. Zwycięstwa. Umożliwienie wjazdu wszelkim pojazdom z al. Hallera w ulicę Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena mógłby z kolei doprowadzić do niebezpiecznego zagęszczenia ruchu na ul. Uphagena. Proponuje się zatem umożliwienie wjazdu z al. Hallera w ul. Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Doprowadziłoby to do częściowego odciążenia al. Hallera, ale też nie obciążyłoby znacznie ul. Uphagena - uważa radny.

Interpelacja w tej sprawie trafiła już do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. Odpowiedź mamy poznać najpóźniej na początku kwietnia.

Ruch na Piramowicza niewielki, duże korki na Hallera



Przypomnijmy. Ruch na Piramowicza odwrócono w wakacje 2020 r. Zmianę kierunku (z relacji al. Hallera - al. Zwycięstwa na al. Zwycięstwa - al. Hallera) urzędnicy tłumaczyli względami bezpieczeństwa pieszych i przede wszystkich rowerzystów.

Ze względu na ograniczoną widoczność na wyjeździe z Piramowicza na al. Zwycięstwa dochodziło tam do groźnych kolizji i wypadków.

Po odwróceniu kierunku jazdy ruch na Piramowicza zmalał niemal do zera, zwiększyły się za to korki na al. Hallera, z której kierowcy nie mogli już skrótem przedostać się w kierunku skrzyżowania Miszewskiego i Do Studzienki.


wideo archiwalne

Opinie (367) 10 zablokowanych

  • Po pierwsze od ul. Uphagena do

    • 4 0

  • Proponuję jeszcze następujące wyjątki wprowadzić, które umożliwią jazdę pod prąd: (2)

    - zielone samochody (kojarzą się z ekologią) oraz samochody z kołami, których obręcz nie przekracza 13 i pojemnością silnika do 1000 cm3.

    • 40 1

    • dodatkowo proponuję umożliwić jazdę pod prąd walcom drogowym, oraz tramwajowi numer 6

      • 6 0

    • Będzie można wjechać

      30-letnich Daihatsu Charade 1.0 diesel :)

      • 1 0

  • Co ci bezradni (1)

    biorą ? Ludzie!!! Kogo wy wybieracie ???

    • 14 0

    • biorą takich jak my
      pod bajer

      • 1 0

  • czyżby radny zakupił jakąś hybrydę lub elektryka i chce sobie zrobić dobrze?

    skoro jednego pięknego dnia uznali, ze ruch w tą stronę jest niebezpieczny i lepiej będzie pchać się koło Opery to teraz uznają że ten niewielki procent potencjalnych elektryków i hybryd nie bedzie powodował niebezpieczeństwa dla rowerzystów? samochód to samochód, rodzaj napędu nie gra tu roli. Jak się raz uchwala coś bez sensu to teraz ta argumentacja równiez nie ma sensu wobec ich wcześniejszcyh trosk i obaw.

    • 15 0

  • (1)

    co za nonsens, czyli lewacy moga po lewej stronie

    • 14 0

    • i nosza stringi bo tak jest ekologiczniej ;)

      • 2 0

  • Odesłać go na sreberko , tam jego miejsce.

    • 18 0

  • Samochody na prąd z węgla masakra jakaś nawet jeżeli odnowialne źródła energii to większość jest w dni słoneczne nie ma magazynów energii utopia

    • 8 0

  • Hehe

    Pierw się ugadali, żeby zablokować tam ruch, a teraz żeby tylko Oni mogli wjeżdżać, bo jednak zmiana organizacji sprawiła, że muszą stać w korku...jak inni, a przecież oni to królewicze i nie mogą tak z pospulstwem..

    • 13 0

  • Zróbmy tak... (1)

    1. z przystanku tramwajowego Politechnika - masa ludzi i tak idzie w kierunku zespołu Conradinium.
    2. Więc przejście dla pieszych z sygnalizacją (obecnie przy konsulacie niemieckim) - przez jezdnię Al. Zwycięstwa w kierunku Sopotu - przesuwamy na skrzyżowanie z ul. Piramowicza.
    3. I robimy: sygnalizację także na wyjeździe z Piramowicza.
    4. Zielone dla pieszych przez Al. Zwycięstwa i zielone dla wyjeżdżających z Piramowicza, czerwone dla rowerzystów i pieszych przez Piramowicza. I odwrotnie.

    Nie ma za co :)

    • 5 8

    • a jak by tramwaj przez Piramowicza

      puścić do konsulatu ?

      • 3 0

  • proponuję Piramowicza przemianować na Kaczyńskiego i problem sam się (1)

    rozwiąże.

    • 7 5

    • popieram, ale

      Teodora Kaczyńskiego

      też był spryciarz, jak ten radny

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane