- 1 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (66 opinii)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (103 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (83 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (176 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (74 opinie)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (219 opinii)
Radny ws. Piramowicza: pozwólmy jechać elektrykom i hybrydom pod prąd
Wraca temat odwróconego kierunku ruchu na ul. Piramowicza we Wrzeszczu. Radny Wojciech Błaszkowski z klubu Wszystko dla Gdańska proponuje, by umożliwić na nią wjazd z al. Hallera pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Obecnie ulicą można poruszać się jedynie od strony al. Zwycięstwa.
Rok temu Błaszkowski apelował do władz Gdańska i drogowców o odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. Konarskiego, by kierowcy, jadący w kierunku al. Zwycięstwa i tkwiący w korkach na al. Hallera, mogli zjechać w Konarskiego i pojechać dalej w kierunku Wrzeszcza.
Ubiegłoroczna próba zmian wokół Piramowicza była jednak nieudana. Urzędnicy tłumaczyli bowiem, że ul. Konarskiego nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.
Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne
Zezwolić na jazdę pod prąd elektrykom i hybrydom
Teraz radny znów wraca do tematu. Tym razem jednak proponuje, by kierowcy znów mogli z al. Hallera wjechać w ul. Piramowicza. Ale nie wszyscy.
- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice - Konarskiego i Piramowicza - są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera, powoduje, iż na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki - tłumaczy Wojciech Błaszkowski. - Jest to spowodowane faktem bardzo niebezpiecznego wyjazdu z ulic Konarskiego i Piramowicza w al. Zwycięstwa. Umożliwienie wjazdu wszelkim pojazdom z al. Hallera w ulicę Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena mógłby z kolei doprowadzić do niebezpiecznego zagęszczenia ruchu na ul. Uphagena. Proponuje się zatem umożliwienie wjazdu z al. Hallera w ul. Piramowicza, a następnie nakaz wjazdu w ul. Uphagena pojazdom elektrycznym i hybrydowym. Doprowadziłoby to do częściowego odciążenia al. Hallera, ale też nie obciążyłoby znacznie ul. Uphagena - uważa radny.
Interpelacja w tej sprawie trafiła już do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. Odpowiedź mamy poznać najpóźniej na początku kwietnia.
Ruch na Piramowicza niewielki, duże korki na Hallera
Przypomnijmy. Ruch na Piramowicza odwrócono w wakacje 2020 r. Zmianę kierunku (z relacji al. Hallera - al. Zwycięstwa na al. Zwycięstwa - al. Hallera) urzędnicy tłumaczyli względami bezpieczeństwa pieszych i przede wszystkich rowerzystów.
Ze względu na ograniczoną widoczność na wyjeździe z Piramowicza na al. Zwycięstwa dochodziło tam do groźnych kolizji i wypadków.
Po odwróceniu kierunku jazdy ruch na Piramowicza zmalał niemal do zera, zwiększyły się za to korki na al. Hallera, z której kierowcy nie mogli już skrótem przedostać się w kierunku skrzyżowania Miszewskiego i Do Studzienki.
wideo archiwalne
Opinie (367) 10 zablokowanych
-
2023-03-28 15:56
pytanie nietrudne - jaki samochód posiada radny? (1)
- 13 0
-
2023-03-28 16:13
Jego stać na hybryda
- 3 0
-
2023-03-28 15:56
Ciekawe jak sprawdza
Ktory to hybryda, a ktory nie. Hybrydy nie maja zielonych tablic ani oznaczen jak elektryki. Pan radny okazuje sje byc d**ilem
- 10 1
-
2023-03-28 15:58
Strażacy gasili elektryka 18 godzin (2)
- 20 0
-
2023-03-28 18:09
21 nie 18
- 7 0
-
2023-03-29 08:40
Brawo, przeczytałeś wczorajszy artykuł i tylko trochę pomyliłeś liczby
Teraz popracuj nad tym, żeby mieć coś wspólnego z treścią artykułu, czyli pomysłem radnego że elektryki jadące pod prąd zmniejszą korki
- 0 2
-
2023-03-28 16:01
Człowiek bez podstawowej wiedzy ferujący wyroki to chyba d**il.
najwięcej zanieczyszczeń generują OPONY!!!!!
Im auto cięższe tym bardziej się scierają!!!!
d**il alert!!!!- 7 2
-
2023-03-28 16:01
ludzie ludziom zgotowali ten los
ktoś go wybrał...
gratulacje...- 8 1
-
2023-03-28 16:02
powinni zrobić przejazd dla rowerów pod ulicą
- 9 0
-
2023-03-28 16:02
Każdy normalny wiedział
że zmiana kierunku tej ulicy to absurdalny pomysł. Skutki były do przewidzenia i praktycznie pewne. Ale ten pomysł to już hit. Niektórzy powinni bez skierowania udać się na odpowiednie badania - gratuluję.
- 19 4
-
2023-03-28 16:04
czołówka liczy się tylko jak się zderzysz z dizlem
a jak z teslą bezradnego to już nie, wtedy to jest tylko kolejny zmarnowany głos
zalety demokracji- 10 0
-
2023-03-28 16:04
W gaszeniu elektryka brało udział 16 zespołów strażackich (2)
i trwało to 21 godzin. To są niebezpieczne pojazdy i na dzień dzisiejszy powinny zniknąć z dróg. Ich produkcja , eksploatacja i utylizacja nie ma nic wspólnego z ekologią . Wręcz przeciwnie. Jeśli nie wiadomo o co chodzi.... to już wszyscy wiedzą że o pieniądze, zaspokojenie "lobbystów" i ich beneficjentów w Brukseli. Poza tym to wroga POlityka . Tą transformację "klimatyczną" którą bezdurno pcha timmermans wytrzymają może tylko niemcy. Wszystkie inne kraje (de facto cała Unia) przestanie mieć możliwość konkurencji gospodarczej z resztą świata. Europa produkuje bardzo niewielki procent CO w stosunku do innych obszarów i brnięcie dalej w tą ślepą uliczkę doprowadzi tylko do zapaści
- 20 3
-
2023-03-28 16:15
Chodzi o napychanie kabzy pseudoekologom i fabrykom tych aut w połączeniu z machina marketingową. Wszyscy oni zarabiają a Kowalski tylko traci. Te auta powinny byc tańsz niz zwykłe ponieważ ich produkcja jest dużo tańsza i posiadają mniej podzespołów.
- 2 1
-
2023-03-29 14:40
A ja jestem bardzo ciekawy - ile ta wczorajsza akcja gaszenia jednego elektryka kosztowała podatników.
- 0 0
-
2023-03-28 16:05
A ja pytam '' Z jakiej Paki " ? Auta elektryczne miały by być uprzywilejowane ? (1)
Co za chory pomysł auto jest autem i nie ważne czy jest pędzone benzyną , ropą , czy prądem Szanowna redakcjo nie starajcie się poróżniać kierowców i dzielić na tych lepszych i tych gorszych co ich nie stać na tego elektryka A może zróbmy takie udogodnienia dla aut spalinowych a z zakazem dla tych elektrycznych ? czy będzie OK ?
- 22 0
-
2023-03-28 16:13
O właśnie!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.